Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Już dłuższy czas męczę się z problemem mojego kebaba. Wątpię żebym sie po prostu przyzwyczaił do przyśpieszenia. Odczuwam spadek mocy. Sprawdzałem kompresje i jest świetna jak na taki przebieg.Vanos był naprawiany.Sondy wymienione, czujnik wału, wałka,przepustnicy, zmieniony.Nie ma błędów na kompie DME.Filtr powietrza,paliwa zmieniony.3 razy pompkę paliwa zmieniałem.Cewki,wtryski,świece zmienione. Co ją boli??? Zaczynam myśleć że DME pada stopniowo a jest to Siemens. Czy warto wymienić wiązkę i wszystkie czujniki,wraz z kompem Bosch z m50 albo M52??? Doradźcie bo już mi witki opadają.Czasem jak depnę na 3ce gaz to po pół sekundy czuć szarpnięcie że przyśpiesza.Czasem ma buta a czasem idzie ospale.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a nie chcesz swapowac? ja tez mam cos takiego tyle ze moj po juz ma nalatane troche, tez sie meczylem zeby to zdiagnozowac ale w sumie dalem spokoj, najpierw byl plan remontu a teraz na 99% bede wkladac 2,8, w uk takie motorki nie jest ciezko dostac, montaz zlecic mozesz jakiemus polskiemu mechanikowi to cie nie skosi jak za zboże anglik :) widze ze sie juz z tym meczysz od roku okolo, pomyśl, moze warto, pozdro ;)
Opublikowano
No tak drogi kolego.Sam moge swapować silnik .Mam znajomego co ma Warsztat i z nim ugadałem się na strokera. Ale co wtedy jeśli się nie pozbędę problemu :(
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Panowie nie robcie jaj swapowac silnik w bmw to kazdy umie :8)

Nie ma w tym filozofi ani wielkiej sztuki wystarczy tylko dobry zestaw kluczy z nasadkami typu E, dwa pasy transportowe, jedna porzadna rura conajmniej 1,5m i kolega do pomocy :D

 

A co do twojego problemu to jaka masz kompresje ?? i jaki AFR (na badaniu technicznym ci napewno podali) ?

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
14,12,14,14,14,12
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
To jak mi to wytłumaczysz że czasem nawet jak jest ciepły idzie jak burza a czasem nie ??? Nie wydaje mi się że to może być przyczyną bo silnik by cały czas się zachowywał jak zdechła żaba. :twisted:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Np tak ze olej moze ci uszczlniac tloki raz kompresja jest a raz niema :8)

dopuszczalna roznica to 0,5 bara :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Np tak ze olej moze ci uszczlniac tloki raz kompresja jest a raz niema :8)

dopuszczalna roznica to 0,5 bara :wink:

cos w tym jest, u mnie mam podobna kompresje i takie same objawy, najgorzej jest w cieple dni, jak np wczoraj, w ciagu dnia silnik zmulony, a jak juz sie ochłodziło to diabel!!

Opublikowano

Sprawdź jeszcze raz sprężanie na zimnym i na ciepłym silniku.Najlepiej innym zegarem.

Te silniki nie mają takiego stopnia sprężania.(raczej 10,11)

Różnica w sprężaniu to 10%.

Możesz zrobić próbę olejową,będzie wiadomo czy pierścienie,czy głowica.

Opublikowano

Nie myl pojecia stopien spreżania a kompresja to zupelnie inne pojecia!

I o jakiej rożnicy w sprężaniu mówisz ??

Stopien sprężania jest stałą wartościa. I w prawie każdym silniku jest on taki sam dla każdego cylindra.

Więc jakie 10%??

Opublikowano

Pisząc "sprawdź jeszcze raz sprężanie "miałem na myśli ciśnienie sprężanie(czyli tzw kompresję)

Kompresja (ciśnienie sprężania) różnica pomiędzy cylindrami 10%.

Celowo podałem stopień sprężania 10,11 MPa,gdyż producenci zazwyczaj nie podają ciśnienia sprężania(kompresji) ,lecz stopień sprężania.Na jego podstawie wyliczyć można ciśnienie.

Stopień sprężania można zmienić np "piłując głowicę" i właśnie o to mi chodziło w tej wypowiedzi uff :D

Opublikowano

I tak sie zgubilem jak podales stopien sprezania w MPA :lol:

Co do jednostek M50 i M52 to kompresja na poziomie 14 bar nie jest niczym niezwyklym roznica na poziomie 10%

to 1,4 bara a wiec niedopuszczalna mimo ze silnik bedzie pracowal, ale na kompresji rownej 10 bar tez odpali i pojedzie :lol:

Opublikowano

Od 12 do14 bar ciśnienie może być jeszcze.Auto powinno chodzić bez problemów.

To 0.5 bara to kolego troche za bardzo książkowo podchodzisz.Według takich prawideł to połowa samochodów już nie powinna jeździć.

Pozatym każdy cylinder mierzy się conajmniej 2 razy dla uśrednienia wyników i rozbieżności.

Ciśnienie mierzyć na gorącym silniku.To podstawa.

Opublikowano
Zastanawiam sie jeszcze nad sprawdzeniem kata czy nie zapchany. Jak podgazuje go to słychać metaliczne charczenie . I druga sprawa czy można wyciąć kat jak w 325i .Czytałem że 328i spada moc i nie zaleca się tego ale 323i ma inny wydech więc jak to jest czy ktoś wie?? :wink:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
no nie mam .Mam 2 sondy siemensa a kat jest zaraz przy pierwszym tłumiku :D
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

W m52b25 i b20 jest pojedyńczy ceramiczny katalizator i możliwe ze jest zapchany.W m52b28 są dwa i to metalowe,raczej się nie zapychają.

Sprawdza się to w ten sposób,że wykręcamy sondę i w jej miejsce wkręcamy manometr.(koszt 50 zł)

Gdy jest kat nie drożny ,robi się w wydechu duże ciśnienie powyżej 0,3 bara.

A domowym sposobem to sprawdzamy w ten sposób,że rozszczelnimy wydech przed katem i jazda.Oczywiście testy na ciepłym silniku.

Uwaga gorące spaliny wskazana osłona termiczna

Opublikowano

Dzisiaj podpiąłem sobie kompa i wywaliło mi błąd lambdy 1-3cyl więc go skasowałem...przewiozłem się i sprawdziłem i znów się pojawił. Mam jeszcze jeden błąd 214 odpowiadający za czujnik prędkości. Ciekawe - bo sprawdzałem i nawet jak zmieniałem na szpere to tak samo wywala błąd a czujnik był już w szperze nowy więc nie wiem gdzie jest błąd. :mad2: Odłączyłem klemy i zresetowałem DME ....wyraźną różnice poczułem po jeździe próbnej. Zobaczymy filtr dopływ i powrót paliwa

 

Zastanawiam się nad ciśnieniem paliwa jeszcze bo coś mi się wydaje że może gdzieś jest zatkany przewód.Musiałbym pod kompresor i przedmuchać i wymienić filtr który jakiś czas temu już zmieniałem ale był dość czarny i chyba jeszcze oryginalny.Więc może znów się zapchało.

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Czyżby już nic wam do głowy nie wpadało??? :mrgreen:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

No i dziś dokonałem czyszczenia i wymiany filtra paliwa. Rozłączyłem listwę i węże w baku. Wyjmując filtr paliwa podczas zlewania znów popłynęła czarna benzyna co ciekawe od strony silnika a nie od strony baku -bynajmniej zdziwiłem się. Kompresorek w ruch i jazda. Autko w czasie powrotu z warsztatu chętnie wchodziło na obrotki i nie muliło :mrgreen: A co najmilsze to wyraźnie odczuwalna praca vanosa powyżej 3.5tyś obr. Zatem drodzy parafianie radze przeczyścić układ zasilający i powrót paliwa :cool2: :cool2:

 

Nagram flmik z reakcji na przyśpiechę

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.