Skocz do zawartości

540 vanos manual za slabe 0-100,0-200km/h?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie chciałem się przywitać.

Niedawno po A8 4.2MTM kupiłem od BMW 540 manual z vanosem w sedanie.

Auto złapało błąd chek świecił się pomarańczowy silniczek.Pojechałem do mechanika podłaczył pod kompa,wyszło mu,że sonda padnieta.Wymienił wstawił zamieniki bosha.Po odebraniu błedów żadnych nie było ale auto nie chciało jechać jakby miało motor 2.8.Poganiałem i zaczeło lepiej jeżdzić.Zaświecił się znowu chek.Wróciłem stwierdził że zalałem gównianego paliwa.Podłaczyłem pod innego kompa i jest bład zły skład mieszanki.I tak wynik który osiagam 0-100 to 7.0-7,5s nie mogę zejść poniżej od 100 do 200 gdy gorąco 19s.Wszędzie wypisują,ze powinna miec 6,0 do setki i 21 do 200km/h.

Moim zdaniem ma troszke za małe wolne obroty bez klimy ok.500,i czasami podczas parkowania potrafi zgasnąć,albo podczas odpalnia obroty opadna prawie do zera i wypoziomuje je,słychać delikatne poklepywanie moim zdaniem vanosa jak we wszystkich innych ktore 540 i M5 ktore ogladałem.Ogólnie objaw jest taki jakby w górnym zakresie obrotow tak od 4000tys za słabo ciągnął.

I teraz nie wiem czy to poprostu za wolne auto dla mnie(i mam już skrzywienie) bo pare v6,v8 miałem,czy coś z nim nie tak.Bo z mechanikami miejscowymi to wiadomo jak jest będą wymieniać po kolei wszysko,a przyczyna najczęściej jest błacha(np.jakieś czyszczenie czegoś,przepustnicy,itd...).Chek się świeci ale gdy się nie swiecił chodził tak samo,czyli moim zdaniem tak samo,dy było chłodniej 100-200km/zrobiłem w 17,5s co też mi się wydaje przy slabo.Gdzie szukać przyczyny?A może te opony za słabe i za długo mieli (hannock 255x40x17).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Nie jezdzi sie z lampka "Check engine" http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif

 

2.

A może te opony za słabe i za długo mieli

http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif Przeciez rusza sie tak, zeby wogole nie "mielilo"...

 

3.

I teraz nie wiem czy to poprostu za wolne auto dla mnie(i mam już skrzywienie) bo pare v6,v8 miałem,czy coś z nim nie tak.
Podłaczyłem pod innego kompa i jest bład zły skład mieszanki.

To chyba ze mna jest cos nie tak... bo czytam pytanie i... w tej samej wypowiedzi widze na nie odpowiedz. http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif Doprowadz samochod do normalnosci, nie uzywajac tanich zamiennikow, bowiem zlom kupiles za grosze lub/i zle zmieniasz biegi. Skoro az takie "skrzywienia" masz, trzeba bylo kupic M5 e60 czy e63.

I tak wynik który osiagam 0-100 to 7.0-7,5s nie mogę zejść

Tragedia. Trzeba bylo mierzyc przy kupnie :!:

 

4. Zadne AUDI A8 D2 (Typ 4D, 1994-2002) ani D3 (Typ 4E, 2002-2009)* nie ma lepszego czasu 0-100 a tym bardziej 0-200km/h czy 100-200km/h od e39 540iA. Dane ze specyfikacji audi mozna sobie wsadzic pomiedzy legendy (VW bowiem znacznie zawyza wszystkie swoje osiagi). Sprawdzalismy to na wielu modelach, miedzy innymi A8 4.2 V8 2000, S6 2003, RS6 czy w koncu R8.

5. Bez klimy powinien utrzymywac obroty pomiedzy 500-600rpm. Z klima 600-700rpm.

6. Dobrze, ze chociaz LPG nie ma.

 

*zadne oprocz 6.0L W12

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Hmmm.A czemu odrazu ktoś pisze ze kupilem zlom.Auto kupione z servisu w Hanoverze.Właścicielem był servis.Poprostu licze na rzeczowe porady obeznanych w temacie.Wiem że powinna być mocniejsza od kazdego A8/S8 A6/S6 zawsze chciałem betke ale cięzko było znależć nie ulepa.A ta jest piękna i prościutka.A chodzi o to aby nie wymieniać bez sensu po kolei wszystkiego z dobrego da dobrego.W Pon.tym tygodniu prowadze do wydaje mi się zorientowanego w temacie warsztatu,potem zchamuje i się okaże?
Opublikowano
540 Ma problem z pompą oleju. Odkręca się co jakieś 160 000 km. Przedwczoraj zwaliłem u siebie miskę małą olejową. Łatwy dostęp 25 śrubek 8 i sama złazi. Dokręciłem pompe na podwórku wymieniłem uszczelke. Koszt 40 zł Rainz. I spoko. Puka coś ale to jest Vanos bo pompe wykluczyłem. Sprawdź pompe bo się dowiedziałem że jest to mankament M62. Kolega po zdjęciu miski miał dwie śruby totalnie odkręcone. Nie martw się o łańcuch pompy bo po około 1 cm. ma się wychylać na boki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsze slysze o regularnym problemie z pompa oleju w silniku M62. Wszystkie piec 540i, ktore znam, maja juz 200kkm i zadna nie miala problemu z zadna pompa oleju. M62 eksloatowany z glowa sie nie psuje.

Hmmm.A czemu odrazu ktoś pisze ze kupilem zlom.Auto kupione z servisu w Hanoverze.Właścicielem był servis.Poprostu licze na rzeczowe porady obeznanych w temacie.Wiem że powinna być mocniejsza od kazdego A8/S8 A6/S6 zawsze chciałem betke ale cięzko było znależć nie ulepa.A ta jest piękna i prościutka.A chodzi o to aby nie wymieniać bez sensu po kolei wszystkiego z dobrego da dobrego.W Pon.tym tygodniu prowadze do wydaje mi się zorientowanego w temacie warsztatu,potem zchamuje i się okaże?

1.

Auto złapało błąd chek świecił się pomarańczowy silniczek.

Auto zamiast jezdzic wywala bledy.

 

2.

wynik który osiagam 0-100 to 7.0-7,5s

 

3.

słychać delikatne poklepywanie moim zdaniem vanosa

Vanos nie powinien klekotac. W tym silniku nie powinno nic klekotac. Ile M62 slyszales? Czy na pewno to normalne? Komp nic nie wywala o Vanosie?

 

Na podstawie tych 3 punktow napisalem to co napisalem.

 

Jesli rzeczywiscie kupiles w serwisie w Hanoverze, powinienes zwrocic im auto i powinni oddac pieniadze albo pokryc koszty naprawy.

 

Nigdzie nie wspominalem o audi S8 czy S6 :!: :!: :!:

 

Wklej tu liste bledow, ktore wywala komputer. Wtedy bedzie mozliwosc powaznego podejscia do tematu twojego M62.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Na innych forach o pompie słyszałem i to się sprawdziło. Po rozkręceniu miski śruby nawet leżały w niej poodkręcane. Mó mechanio też miał z tym styczność więc to nie pierwszy raz. A Vanos puka iu mnie. Bo tylko to pozostało. 540 po odpaleniu nie powinno być nic słychać. Ale coś puka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poprosze konkretne linki do tych for do tych tematow. Bo nic mi o takim problemie nie wiadomo.

Tak samo z "pukaniem" - nic nie powinno "pukac".

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Zaprowadziłem dziś betke do serwisu.Mają przejżeć i porobić co trzeba.

Przyczyna słabych wynikow 0-100 już rozpoznana-wskazówka od prędkościomierza na początku idzie z opóżnieniem (takie to mierzenie stoperem)tzn.obraca się na ślimaku,w jednej z M5 też tak widziałem.

Gdy odbiorę pojade na hamownie,bo tak naprawde takie tam odnośnie do tego co kto pisze i filmików z internetu,odczuć subiektywnych,pomiarów z licznika do niczego nie prowadzą jeden pisze że 200km/h złapie w 20s(co uważam za nie ralne) drugi że 24s-i tak też mi się wydaje,że powinna mieć ok.24s.

Wiem,że należało się kupić M5 ale to trochę inny przedział cenowy.

Kolega odemnie kupił tamto A8 MTM,jego też stoi w warsztacie,bo on to fanatyk i wymienia wszystko,gdy poodbieramy to sprawdzimy,czy tamtą audice będzie widać w lusterku do 100 a potem do 200.Narazie się brałem z nissanem 180sx,z przełożonym silnikiem od nowszego i większym turbo,zaspawanym mostem,wybebeszony o wadze 1100kg,troszkę zostałem na starcie bo dopiero co ją kupiłem i zle zmieniałem biegi,potem już równo za nim.Nie wiem może też za dużo oczekiwałem od 540 ale w tej cenie chyba nie ma alternatywy.A do tego jeszcze znależć logiczny egzemplarz...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bo tak naprawde takie tam odnośnie do tego co kto pisze i filmików z internetu,odczuć subiektywnych,pomiarów z licznika do niczego nie prowadzą jeden pisze że 200km/h złapie w 20s(co uważam za nie ralne) drugi że 24s-i tak też mi się wydaje,że powinna mieć ok.24s.

Zalezy skad bierzesz tych "ludzi z internetu". Na niektorych stronach, gdzie masz niby tylko specyfikacje techniczne aut mozesz zobaczyc, ze 540i ma 6s 0-100km/h a 540iA ma 6,8s 0-100km/h co jest kompletna bzdura. 540iA powinna miec pomiedzy 6s a 6,4s 0-100km/h. Tak duza rozbieznosc w tym wyniku bierze sie z:

1. rozmiaru felg (im wiekszy tym gorszy czas)

2. roznej precyzji pokazywania predkosci wlasnie.

3. w manualu - nieprawidlowy start + kiepska zmiana biegow.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

1. rozmiaru felg (im wiekszy tym gorszy czas)

A dla czego im większe felgi tym gorszy czas? Przecierz przy zmianie felg na większe tak przeliczmy,aby wysokość koła jak najmniej odbiegała od normy tj.u mnie z tyłu są 255x40x17 takie jak na naklejce słupka.A wydawało mi się że do pewnych granic szerokości przyczepność na suchym asfalcie powinna być lepsza?Oczywiście przy zbyt szerokich oponach i za małej mocy auto będzie miało większe opory.Ale za mocne przy zbyt wąskich,nie przeniosie mocy.Dlatego M5 ma 275x35x18

A jak najlepiej startować w manualu 540 aby nie tracić? Ja się staram tak:przygazówka gdzieś do 3000-4000tyś,i dwuje staram się zapiąć przy max mocy tj.ok.5400-5600tyś,póżniej wydaje mi się że moc spada.Miałem parę aut w manualu z tyłem a czy żle startuje (możliwe)do 100km/h jak mierze to trujki nie zapinam.Znowu z dsc ją dusi.A jak to jest z tą góra obrotów tak od 5500 do 6500 bo moja tak jaby nie potrzebowała ich tzn.,że wiecej korzyści przynosi zmiana biegu niż ciągnięcie wysoko.Zobaczymy co powiedzą fachmany od beemek z servisu boscha miejscowego.Sami właściciele mieli pare 540,740,745 to powinni ogarnąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1cal = 25,4mm

40% z 255mm = 102mm

55% z 225mm = 123,75mm

 

Trzeba przy tym miec swiadomosc, ze opona o tak znacznie wyzszym profilu bedzie bardziej miekka, przez co promien kola bedzie o 10-30mm mniejszy. Nie bawilem sie nigdy w dalsze obliczenia, ale z tego co wiem, to ta roznica jest wystarczajaco znaczaca.

 

Kierowcy TIR'ow wjezdzajac na kalibracje TACHO zmieniaja specjalnie opony na zupelnie lyse, aby miec wieksza predkosc maxymalna. Chodzi tu tylko o 4-6mm powodujace roznice 7-12km/h.

 

Biegi w tescie 0-100km/h ciagnie sie do czerwonych obrotow :!: Moment obrotowy przy wyzszych obrotach opada, to prawda, ale masz lzejsze przelozenie na nizszym biegu. Wbijajac bieg nastepny przy red-line, obroty cofaja sie do najkorzystniejszego momentu obrotowego. Przelozenia w skrzyni biegow i obroty maxymalne sa ustawiane pod tym wlasnie wzgledem.

Dla manuala, test 0-100km/h jest bardzo niezdrowy. Jeszcze zalezy jak biegi przekladasz, ale generalnie aby przekladac w miare bezstratnie, podobnie jak automat, musisz cisnac pelen gaz non-stop, nawet podczas zmiany. Dostaja synchronizatory i sprzeglo, gdyz wciskasz na maxa sprzeglo i puszczasz w ulamku sekundy - dzieje sie to w momencie gdy przekladasz bieg - ruszasz drazkiem blyskawicznie.

Teraz to wogole sie nie dziwie, ze masz 7s 0-100km/h... :duh:

 

Tutaj mi sie wydaje, ze koles trzyma noge na gazie podczas zmiany, bo obroty silnika sie unosza.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Możliwe że zle opanwuje 540,ale jak tak jest to b.dobrze bo to znaczy,że z motorem ok.Ale tak jak napisałem wcześniej wskazówka od prędkościomierz idzie z opóżnieniem,trzeba załatwić g-techa.Czy on jest miarodajny?

Powiem tak w porównaniu z audicami moje odczucia subiektywne są takie:bmw idzie duuuuzo lepiej,a licznik jakby tak nie zasówał,w audi wskazówka jakby zasówała a przy pomiarach w quattro i tipie.wychodziło mi 6,7s i 27 do 200km.Mowa o stoperze.

A kto mi powie jak jeszcze jak w realu wygląda porównanie 540 manual z E55AMG? Czy bejca da rade?,bo np:na allegro w jednym z wystawionych E55 AMG dane podaje takie 0-100 5.4s,0-160 11.8,moc 375KM,bo też się takim zastanawiałem.

Ta metoda z twojego linku,kiedyś za małolata miałem też honde 1.6 Dohc i biegi zmieniałem podobnie,honda wytrzymywała wszystko.

Wiem że sam sobie przecze,ale wiadomo jak się zmienia furke to się człowiek zastanawia czy wszysko z nią w porządku,czy chodzi jak należy,w temacie np:audi 4.2 mogę ja dużo udzielić odpowiedzi.

Trochę już rozumiem jak jest ze srednicą-opona o wyższym profilu na mniejszej feldze (o tej samej wysokości co orginał)bardziej się ugnie podczas kręcenia,ale czy to aż takie znaczące różnice?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.