Skocz do zawartości

pekla dzwigienka m40 pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

silnik m40 pekla mi dzwigienka od ssacego pekla tak niefortunnie ze musiala nacisnac jakos na sprezyne tak ze wyskoczylo jedno zabezpieczenie zaworu (naszczescie korzystajac z kolizyjnosci tego silniika udalo mi sie szybko zablokowac zawor tak jak powinien byc) i teraz mam pytanie jak sprawdzic czy zawor sie nie pogol (czemu wyskoczylo zabezpieczenie???) nie zakladajac nowej dzwigienki

powiem tak ze na cisnieniomierzu wyskoczylo malutkie cisnienie (skad ???) swieca jest mokra od paliwa (ale chyba ma prawo nawet przy super szczelnosci zaworu ???) prosze niech sie ktos wypowie bo niewiem czy mam zakladac ta dzwigienke czy odrazu zdjac glowice

Opublikowano

hej.

Załóż dokładnie zamki trzymające zwór w podkładce sprężynowej, włóż dźwigienke, poskładaj pokrywę i przed przystąpieniem do odpalenia pokręć kluczem wał korbowy, czy aby sie nic nie urwało co mogłoby zastopować silnik. Jeżeli nic go stopowac nie bedzie odpal silnik i wtedy będziesz wiedział czy zawór mógł zostać skrzywiony, wnioskując po pracy silnika. Jeżeli bedziesz czuł stopowowanie, głowica jest do zdjecia

Opublikowano

Nie odpowiem Ci na pytanie dlaczego pękła gdyż nie widzę w jakim jest stanie wałek, ta właśnie dźwigienka i pozostałe, oraz jak głośno pracuje hydraulika zaworowa. Niekiedy to nawet wykręcenie silnika na zbyt duże obroty np. przy zredukowaniu przez pomyłkę na niższy bieg zamiast wyższego, może być tego powodem. Upewnij się także czy rozrząd masz dobrze złożony- mógłby przeskoczyć sam przy starym pasku, który powinien już dawno być zmieniony co się często zdarza.

A może po prostu zmęczenie materiału.

Opublikowano

witam znow a wiec dzis bez zdejmowania walka udalo mi sie wcisnac dzwigienke na swoje miejsce dlaczego pekla niemam pojecia. Co sie jednak okazalo (silnik na biegu jalowym chodzi w miare rowno odpala bez problemu) klekocze rozrzad (wiemd zwigienki i popychacze do wymiany walek jest w miare ok) ale co gorsze nie kreci sie powyrzej 4 tys obrotow sprawdzilem cisnienie i na 1 cyl (ten na ktorym poszla dzwigienka) cisnienie 6, na 2 cyl cis 2, na 3 cyl cis 2, na 4 cyl cis 5 i teraz pytania do specjalistow

czy to wina nieszczelnosci zaworow po czym poznac ?

czy to wina pierscieni po czym poznac ?

czy to wina dzwigienek i popychaczy

czy to wina zle ustawionego rozrzadu po czym poznac ?

 

A wogole to jak ktos chce kupic moj samochod z ta przypadloscia za 9500 (bmw 316 1993 r granatowy wszystko sztywne dopieo co sprowadzony jedynie problem z silnikiem)

 

Albo jak ktos ma na sprzedaz caly silnik m40 m42 lub m43 to tez niech da znac

 

Albo jak ktos ma na sprzedaz zdrowe dzwigienki tez niech da znac

Opublikowano

Podczas pomiaru kompresji popychacze zaworowe wytracają olej, a cisnienie oleju jest tak znikome, że nie potrfi je uzupełnić by były nabite.

W wyniku czego zawór otwiera się za późno w czasie i za wcześnie zamyka.

Stopień spręzania w takiej sytuacji jest słaby.

Opublikowano
dzieki za ta wypowiedz niewpadlem na to ale czy aby napewno tak jest ze tak slabe cisnienie to wina samych popychaczy aj dzieki temu mam nadzieje ze to moga byc tylko popychacze a propo ta dzwigienke obslugiwal taki popychacz ze jedna jego polowa dol byla tam gdzie powinna a gore wyrzucilo (rozpadl sie) czy to normalne czy objaw juz maksymalnego zurzycia
Opublikowano

kiedyś znalazłem to na forum może pomoże pozdrawiam

 

jest test na sprawdzenie podaje poniżej

 

Bardzo dobry system na dość wiarygodne określenie przyczyny niskiego sprężania jest następujący.

 

Najpierw mierzymy sprężanie. Aby wykonać pomiar trzeba wykręcić wszystkie świece, mieć sprawy aku, oraz podczas pomiaru przepustnica musi być na max uchylona.

 

Reasumując:

 

Wiec mierzymy sprężenie, notujemy wynik. Przez otwór po świecy w głowicy wlewamy do cylindra (zależnie od pojemności) coś około 10mll oleju. Czekamy chwilkę aby olej się rozprowadził, ew obracamy raz wałem korbowym i powtarzamy pomiar. Jeśli ciśnienie skoczy znacznie, to winne są pierścienie, jeśli nie, to nadpalone lub popodpierane zawory. Ważne jest aby pomiaru dokonywać na rozgrzanym silniku.

 

oleju trzeba strzyknąć parę ml, jak za dużo się naleje to się korbowód może wygiąć (można narobić trochę bigosu) jak wiadomo ciecz jest nie ściśliwa

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Opublikowano
dzis wymienilem 2 dzwigienki i jeden popychacz (akurat tyle mialem pod reka) i jest o wiele lepiej silnik wkreca sie juz do odcinki ale tylko na luzie (jak zejdzie z obrotow na bieg jalowy to zaczyna sie dusic jakies 20 sek poczym jego praca sie stabilizuje) podczas jazdy wkreca sie juz do 5 tys ale dalej traci moc (wczesniej 4 tys i nic) wiem ze dzwigienki na wszystkich ssacych sa juz dobre (jak z zaworami czy mogly sie wypalic jak chodzily z dosc duzymi luzami ?) walek tez ok ale niesprawdzilem wylotu bo niemialem takich narzedzi by zdjac dzwigienke z wydechowego bez wyjmowania walka
Opublikowano
Dźwigienki jeśli będą wytarte na powierzchni stykowej z wałkiem nie wpływają tak bardzo na osiągane obroty silnika jak popychacze. Nie jest ważne czy zawór się otwiera maksymalnie (w tym przypadku), lecz czy otwier i zamyka się w czasie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.