Skocz do zawartości

Elektrozaworek i pare pytan...


knopers1

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Panowie,

 

Chcialem dzisiaj wyczyscic sobie elektrozawor do EGR.

 

Z tego co widze jest to ten o numerze 1:

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/525d-M57N/LHD/N/2004/march/browse/engine/vacuum_control_agr/

 

Widze ze do EGR podlaczony jest niebiesko czarny wezyk. Nie widze ale elektrozaworu! Cholerka panowie, gdzie jest ten elektrozawor ??? Niby latwa sprawa gdyz mozna by bylo sprawdzic dokad idzie ten wezyk. Ale widze zaledwie parenascie centymetrow, poczym konczy mi sie gdzies widok pod kolektorem - prawa strona kolo bagnetu do sprawdzania ilosci oleju!!! Gdzie to siedzi dokladnie i jak to wybudowac w 525d ???

 

 

 

Pozatym natchnelem sie na jakis tam elektro-wentyl o numerze 11

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/525d-M57N/LHD/N/2004/march/browse/engine/intake_manifold_agr_vacuum_controlled/

Wie ktos z Was do czego sluzy ten elektro-wentyl nr 11 ??? Czyzby to byl elektro-wentyl dla sterowania klapkami w kolektorze ???

 

 

I ostatnie pytanie co do czesci na obrazku o numerze 17

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/525d-M57N/LHD/N/2004/march/browse/engine/intake_manifold_agr_vacuum_controlled/

 

Tutaj chodzi o czujnik cisnienia doladowania turbiny. Jak to wykrecic panowie??? Odkrecilem wszystkie palstiki, filtry i tak dalej... Za cylindrem 6 powinien znajdowac sie ten czujnik.

- Po pierwsze bardzo malo miejsca na wykrecenie czegokolwiek z tylu !

- Po drugie nawet nie widze tego czujnika.

 

Moze ktos z Was opisac jak to wydlubac ???? Trzeba zciagac kolektor ??? Moze jakos od tylu da sie???

 

Prosze o pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha ha ha.. jeżeli chodzi o ten czujnik ciśnienia turbo to także się tym zajmuję :)

 

będę go wymieniał, bo mi chyba nie działa... wywala jego błąd oraz turbina nie ładuje (czy jest podłączony, czy ma wyjętą wtyczkę, auto tak samo nie robi).

 

czujnik jest po prawej stronie patrząc od maski, w tylnym prawym rogu tuż pod plastikową ozdobną pokrywą silnika. po jej zdjęciu jest na wierzchu... osadzony jest w jakiejś gumie... i także nie wiem jak go wymontować...

 

przynajmniej mi się tak wydaje, że to to... :mrgreen:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No taaaak, masz racje. A ja sie kierowalem obrazkiem i myslalem ze siedzi on gdzies za cylindrem 6stym :mad2:

 

Co do tego elektrozaworu! Smiac mi sie chce gdyz ogladalem go takze ale nie skojazylem ze to ten od cisnienia turba. Masz racje, siedzi w jakiejs gumie troche luzno jak na moj gust. Nie mam takze pojecia jak go sie wyciaga. Czyzby trzeba bylo poprostu pociagnac ??? Cholerka ale boje sie ze cos wyrwe.

 

Jest tutaj moze jakas zlota raczka i podpowie jaK ten czujnik wydlubac? Moze trzeba zciagac kolektor???

 

 

@jdef90

Wiesz moze jak wydlubac elektrozawor do EGR-a ??? Nie wiem dokladnie nawet gdzie on siedzi. Wezyk od EGR-a (niebiesko-czarny) traci sie gdzies pod kolektorem z prawej strony stojac przed maska! I nic nie widac! Chcialem wyczyscic filterki w tym zaworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też jest "luźny". niestety EGR było czyszczone jak jeszcze serwisowi zlecałem takie "trudne" tematy. Może kolega luko32 poradzi? :)

 

a tak BTW ja mam chyba padnięty ten czujnik, turbo mi nie robi (zmieniłem ostatnio na używkę) i nagle robi... jak odłączę ten czujnik to definitywnie nie robi. z tego czujnika idzie także błąd na kompa... jeździł może ktoś z odłączonym tym czujnikiem? jestem ciekaw czy to właśnie to, czy "może" to właśnie to... a czujnik będę miał dopiero w poniedziałek...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też jest "luźny". niestety EGR było czyszczone jak jeszcze serwisowi zlecałem takie "trudne" tematy. Może kolega luko32 poradzi? :)

 

a tak BTW ja mam chyba padnięty ten czujnik, turbo mi nie robi (zmieniłem ostatnio na używkę) i nagle robi... jak odłączę ten czujnik to definitywnie nie robi. z tego czujnika idzie także błąd na kompa... jeździł może ktoś z odłączonym tym czujnikiem? jestem ciekaw czy to właśnie to, czy "może" to właśnie to... a czujnik będę miał dopiero w poniedziałek...

 

@jdef90

Jaki blad wywala Ci na kompie przy zepsutym czujniku ???

 

Z odlaczonym czujnikiem bedziesz mogl prawdopodobnie pojechac samochodem lecz tylko w tak zwanym trybie awaryjnym....

Jak zepsuty czujnik melduje za duze cisnienie od Turbo, nie dziwi mnie ze turbo nie zalacza Ci sie. To normalne. Zamienisz ten czujnik i bedzie dobrze :D

 

@luko32

 

wreszczie jakas fachowa odpowiedz, dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yy... już nie pamiętam jaki błąd... wywaliłem notatki :)

generalnie, że padnięty. nie melduje o ciśnieniu itp. tylko że nie działa.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Odswierzam!! Witam, wyczyscilem wlasnie ten czujnik i nic!! W ogule juz nie jedzie, brak mocy calkowity, na zimnym czy goracym tak samo, a do niedawna jeszcze jechal normalnie, dopoki sie nie nagrzal dobrze, bo wtedy sie turbo wylaczalo!! (nie wiem czy bedzie zwiazek,ale wywalilo mi na kompie INCREASET EMISION) Myslalem ze to modul sterujacy turbina, ale w innym watku koledzy podpowiedzieli ze mam sterowana podcisnieniowo!! Hmmm Mysle ze moze ten czujnik mam zepsuty- PYTANIE- jak go sprawdzic, jest to mozliwe, czy kupic nowy w ciemno???? A moze jeszcze jakies inne sugestie, bo juz wyczerpuja sie moje pomysly!!! Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.