Skocz do zawartości

VANOS-upgrade, czy dam radę sam?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
lepiej chodzi jak przepływka jest podłaczona, moze dlatego ze orpocz przepływu mierzy temperature, bo jak ja odłacze to do 2.5 tys to zamulony jest strasznie, jak podłacze to od dołu równo sie wkreca, ale jak znajde kogos ktoby chciał na 5 minut podmienic przepływke to zrobie to i zobacze efekty. Narazie dziekuje za wyczerpujące odpowiedzi

Znowu nie odrobiłeś lekcji zbyt dokładnie :naughty: .

Przepływomierz nie mierzy temp. tylko przepływ za pomocą różnic temp, stąd dwa druty. Temp. powietrza dolotowego mierzona jest w kolektorze ssącym tuż przed zassaniem go do komory spalania:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG61&mospid=47392&btnr=11_1124&hg=11&fg=40

czujnik nr 13.

Nie byłoby sensu mierzyć temp. powietrza metr przed silnikiem, a po drugie przepustnica jest podgrzewana przez obieg płynu chłodzącego:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG61&mospid=47392&btnr=11_1123&hg=11&fg=35

patrz połączenia 15 i 9.

 

Pozdr.

Darek

Opublikowano

ups :oops: , do tej pory myslałem ze pomiar temperatury dokonywany jest w przepływce - temeratura + przypływ coby określić objetość wlaściwą.

To w takim razie juz nic nie rozumiem, dlaczego jak nie ma drucików (szukam takich jak w zarówce) w przepływce u mnie a to w zasadzie one mierza przepływ to dlaczego po wpięciu przepływki, chodzi dobrze (mowa tu o przedziale 1-2 tys obr/min - benzyna). Skoro ich nie ma to jest poprostu przerwa czyli tak jakby nie było przepływki. Dodam ze po podpięciu do kompa nie wykazuje on błędu przepływki.

 

Czy pomiary z przepływki moga mieć wpływ na wyprzedzenie kąta zapłonu?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Tylko gdzie szukasz tych drutów?

Wyjmowałeś cały przepływomierz? Mam na myśli nie tylko element przetwornika odkręcany za pomocą TORX-a, ale całosć z rurą, któą wyciągniesz po poluzowaniu opaski za przepływomierzem i 2 wkrętów mocujących go osiowo do obudowy filtra powietrza. Wtedy w środku tej czarnej rury powiniwneś widzieć dwa druty (jeden z przodu drugi z tyłu ustawione pionowo) w formie cienkich i wąskich blaszek o dł. ok 2 cm, zamocowanych na aluminiowym ramieniu.

Przepływomierz nie ma nic współnego z Vanosem. Wpływa tylko na skład mieszanki.

Musisz koniecznie podmienić przepływkę na sprawną, żeby mieć pewność o jej sprawnosci, ale jeśli nie masz drutów to na 100% jest do wymiany.

Teraz trochę gorzkiej prawdy, nowy ponad 1000 zł, z używka ok. 400 zł.

Mam nadzieję, że znajdziesz te druty i nie będziesz musiał wyłożyć tej kasy, ja niestety po wystrzale musiałem kupić.

 

Powodzenia

Darek

Opublikowano

Oczywiscie że wyjmowałem całą przepływkę, ale porównując ja z przepływką kolegi w M50 B25 bez vanosa, to u niego ewidentnie było widać taki drucik jak w żarówce. U mnie drucika nie ma, ale są oczywiście blaszki pionowe, racja ze dwie i ustawione w taki sposób żeby stawiały jaknajmnieszy oprór. Ale nawet mocny wybuch nie jest wstanie ich wyrwać, natomiast drucik o ktorym pisałem wczejniej z moturu 2.5l ewidentnie wyglądał na bardzo delikatny i podadtny na uszkodzenia podczas wystrzału.

Myśle ze najprostrzym sposobem jest spojrzec do takiej samej jak ja mam i porownać.

 

A vanos oczywiscie ze nie ma nic wspolnego z przepływka, takze temat był wtrącony przypadkowo, skoro trafiłem już na osobę zorientowaną i z tym samym silnikiem. Prtzy chwili wolnego czasu pstrykne zdjęcie wgłąb przepływki i wyśle zebyś ocenił czy tak samo u ciebie wygląda.

 

A wracając do podszarpywania, to zauywazyłem ze jak włoże swoje zgrabne rączki pod kolektor i cos tam poruszam, to ewidentnie silnik pracuje lepiej, wnioskuje ze cos tam moze niekontakotwać. Wszystkie wtyczki musze wycianąć i psiknąć , moze to poprostu sprawa jakiegoś "zimnego lutu".

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Jeśli chodzi o odpornosć na wystrzały, to mogę Ci powiedzieć, ze u nie tylny drut po prostu wyparował, nawet ślad po nim nie został, natomiast przedniemu nic się nie stało, przynajmniej nie widac uszkodzenia.

Mozesz pisać do mne na e-mail:[email protected]

 

Pozdr.

Darek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.