serek012 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Witam, Zalozylem posta bo niestety nie znalazlem mojego przypadku. Jak dlugo stoje w korku latem (np dzisiaj temp 30st na zewnatrz) zaczyna mi mrugac kontrolka cisnienia oleju (takie impulsy od czasu do czasu). Im dluzej stoje tym czesciej sie zapala az w koncu pali sie ciągle na biegu jałowym. Dodam troszke gazu kontrolka gasnie. Odpuszcze znowu do jałowego - zapala sie. Mam pełny stan oleju w silniku i Castrol Edge 5W30 - jak producent przykazal. Nie wiem skad to sie to bieze - tylko jak dlugo postoje w korku i silnik zaczyna nabierac duzej temperatury - macie moze jakies pomysly? Moze zmienic olej na np 5W50? Mam wrazenie ze olej sie robi na tyle płynny ze pompa nie moze go "zabrac" na biegu jałowym. Z gory dzieki za pomysly
jakub Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Dwie kategorie przyczyn:prozaiczne i nie prozaiczne.Prozaiczne, awaria czujnika oleju, problemy z ciśnieniem w samym filtrze (oringi), zły olej (podróbka) itd, itp Te nie prozaiczne to luz na panewkach, uszkodzone pompa oleju.
serek012 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2010 Wydaje mi sie ze jakby to mialy byc panewki to by dzwonilo i czytajac posty ludzi ktorzy sie zetkneli z awaria panewek to ta czujka im sie swiecila nawet na zimnym silniku. U mnie jest to ewidentnie jak silnik naprawde dostanie wysokiej temp (30min w stojacym korku i goraco na zewnatrz jak cholera). Pompa oleju? Nie wiem po czym poznac ze pompa siada - moze towarzysza temu jakies inne objawy? A co oleju to na 100% oryginalny niemiecki Castrol Edge 5w30. Moze zmienic na 5w50? - da to cos? Z gory dzieki za odpowiedz
jakub Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Wydaje mi sie ze jakby to mialy byc panewki to by dzwonilo i czytajac posty ludzi ktorzy sie zetkneli z awaria panewek to ta czujka im sie swiecila nawet na zimnym silniku. U mnie jest to ewidentnie jak silnik naprawde dostanie wysokiej temp (30min w stojacym korku i goraco na zewnatrz jak cholera). Pompa oleju? Nie wiem po czym poznac ze pompa siada - moze towarzysza temu jakies inne objawy? A co oleju to na 100% oryginalny niemiecki Castrol Edge 5w30. Moze zmienic na 5w50? - da to cos? Z gory dzieki za odpowiedz Bez sensu zmieniac olej który powinien dawać dobre ciśnienie. Zacznij od zmierzenia rzeczywistego ciśnienia manometrem.Za ciśnienie oleju odpowiedzialne są panewki głowne, a one nie "klepią".
serek012 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2010 Problem rozwiazany. Nie panewki, pompa itp. W ksiazce "Sam naprawiam e46" jest napisane iz objawy takie jak ja mam swiadcza o za wysokiej temperaturze oleju i nie jest to usterka zwiazana z cisnieniem oleju. Swiadczy to o niedostatecznym chlodzeniu silnika co jest prawda poniewaz jak pisalem na innym poscie wraz z zapalaniem tej kontrolki rosnie temperatura silnika ponad "pion". Czyli tam trzeba szukac przyczyny (termostat, zakamieniona chlodnica itp). Takze przejmowac sie dopiero jak przy zwiekszaniu predkosci obrotowej silnika kontrolka cisnienia oleju nie gasnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się