Skocz do zawartości

Stopniowy upadek prędkości obrotowej. Pomocy!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:modlitwa:

 

BMW 316i Touring e30 1993, na gazie.

 

Niestety mój silnik stopniowo umiera. Przy ok 200 Kkm pracował w zakresie do 5500 obr/min.

Upadek obrotowy postępował powoli ale nieustannie.

W tej chwili samochód ma 308 Kkm i maksymalna prędkość obrotowa to 3500.

Objawy to strzelanie w dolot, falowanie w zakresie maksymalnej predkości obrotowej. W zakresie niskich obrotów do 3000 silnik pracuje bezbłednie. Identyczna sytuacja jest na gazie i na benzynie.

Czytałem na forum, że najczęstszą przyczyną jest zużyty rozrząd. Myślę że warto wymienić szklanki, ale jeśli to więcej elementów to lepiej chyba kupić cały silnik.

 

Doradźcie co zrobić.

Pogadaj, a potem "zrób to sam" oraz zajrzyj na: realoem.com
Opublikowano
przeciez na forum masz juz tyle dyskusji dotyczacych tego tematu ze az sie niedobrze robi :) poszukaj po prostu i wybierz najmniejsze zlo :D (dla portfela)....mozesz naprawic swoj silnik a mozesz wstawic jakas jednostke 6cio cylindrowa lub silnik M42 (IS). Koszta podobne.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Ale czy na pewno to wina rozrzadu. I czy wystarczy wymienic popychacze?

 

Zarówno na postach jak i u mechaników słychać rózne diametranie inne wersje uszkodzeń.

 

Całe szczęście ż epożyczyłem sobie od kumpla identyczną sprawna jednostkę napędową i sam podmieniałem różne tajle.

Oczywiście bezskutecznie.

 

Przeraża mnie ignorancja panująca w warsztatach.

 

Jak sprawdzić czy trzeba wymienić wałek, dzwigienki i inne części?

 

A może jednak to nie od rozrządu?

Pogadaj, a potem "zrób to sam" oraz zajrzyj na: realoem.com
Opublikowano

No a jak my mamy ci powiedziec co sie zapsulo ????? Masz duzo watkow dotyczacych M40 wiec poszukaj -- masz opisane jakie dzwieki wydaje zurzyty rozrzad, jak porozkrecac to i tamto :). Poszukaj - pokombinuj...

 

A co do warsztatow - moze nie jezdzisz to tych do ktorych trzeba - zajrzyj na forum Polecane Warsztaty to podjedziesz do wlasciwego.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzis wlasnie mam juz 311 kkm zrzucam pokrywe zaworów by sprawedzić czy jest jeszcze co ratować (sprawdzam walek rozrzadu). Jutro dam znać.
Pogadaj, a potem "zrób to sam" oraz zajrzyj na: realoem.com
Opublikowano
Fatalnie, że tak długo czekałeś z reakcją. Jeżeli do tego silnik postukiwał, to na 100 % "zarobiłeś" sobie tym na wymianę wałka rozrządu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Wałek to zgroza krzywki wytarte już około 1mm. Nwet nie myśle co z popychaczami. Al;e mogą być zapieczone to by by

  • o dopiero...
    Więc już się nie bede baewił. Zoczyłem u gościa w Gdańsku 18 16v z 1996 za jedyne 1700 zl a tylko podobno 150kkm. nie zastanawiam się, i jade w najbliższych dniach po silnik. Co wy na to?
     
    a swoją drogą to rzewnie wspominam silnik M10. tam dopiero przy 370kkm wymieniałem głowicę, bo zawory chwiay się w prowadnicach... Ale kręcił bez zarzytu do 5700 obr/min. :cry2:

Pogadaj, a potem "zrób to sam" oraz zajrzyj na: realoem.com
Opublikowano

[quote=".

Więc już się nie bede baewił. Zoczyłem u gościa w Gdańsku 18 16v z 1996 za jedyne 1700 zl a tylko podobno 150kkm. nie zastanawiam się, i jade w najbliższych dniach po silnik. Co wy na to?

 

Witam

Ciekawe ile bedzie Cie kosztowal osprzet?

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.