Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przymierzając się do dużego przeglądu przy okazji chciałbym sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów, manual. W poprzednim e34 miałem nalepke na skrzyni, która informowała jaki olej powinien być w środku. W e39 jeszcze nie zaglądałem, ale pewnie ktoś się znajdzie na forum kto wie wogóle jakie oleje były stosowane w skrzyniach manulanych w modelach E39. Na stronie ETK nie znalazłem takich informacji. W e34 był czerwony dextron (nie wiem czy II czy III).

Chciałbym byc przygotowany na wypadek konieczności dolewki lub całkowitej wymiany.

Samochód jest z 99 roku 10 miesiąc, silnik 2.8 podwójny vanos.

 

Pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

witam

 

wymieniaj olej, u mnie tez jest nalepka aby nie wymieniac ale to jest bzdura. kazdy olej sie zuzywa, a skrzynia jak bedzie dobrym olejem smarowana to nic jej nie bedzie. ja wymieniam co 40 tys. i jest ok. tak mi poradzili znajomi specjalizujacy sie w naprawach skrzyni.

 

pzdr

Opublikowano

o to chodziło, czyli i tak musze zajrzeć na skrzynie z dołu.

Skrzynia jak jest zimna to troche ciężko wbić jedynke i dwójke. Tak samo w zimie i w lecie. Ponieważ robie inspekcje to warto to sprawdzić. Opinie na temat skrzyni (ruchów wajchą) w e39 są raczej niezadobre. Tu się konstruktorzy nie popisali. W e34 ruchy drążkiem zmiany biegów były precyzyjniejsze i krótsze.

 

Tak czy siak sprawdzić nie zaszkodzi.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Podejrzewam że masz naklejkę MTF LT-1 (manual transmision fluid, life time) co oznacza że tego oleju się nie wymienia. Jeśli jednak zdecydujesz sie na wymiane ASO ma 1l w cenie ok 80 zł z tym że jest to LT-2 (który zastąpił LT-1). pojemność skrzyni 1.1 a jesli biegi wchodzą ciężej sprawdz poziom oleju w skrzyni oraz wysprzęglik hydrauliczny sprzęgła i jego odpowietrzenie.
Opublikowano

Dzięki za cenną wskazówkę. Jeżeli chodzi o wysprzęglik to napewno jest dobrze, sprzęgło zawsze ma ta sama twardość i nie ma z tym problemów. Generalnie rzadko po mieście jeżdżę besią, mam do tego celu fiacika żony, i może, dlatego przesiadając się z jednego na drugi czasami jest mi sie trudno z początku przyzwyczaić. Jak mówiłem szczerzonego Pan Bóg szczerze, więc poprostu sprawdzę poziom jak bedzie dobry, moje odczucia okażą się pewnie subiektywne i związane będą użytkowaniem dwóch różnych samochodów na co dzień.

 

Pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.