Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przeglądając archiwalną gazetę Auto-Świata znalazłem art. o ogrzewniu postojowym samochodu na 230v

Jest to podłączenie grzałki w otworze technologicznym bloku silnika lub gdzieś indziej w układzie chłodzenia...

Czyż nie przyjemnie jest wsiadać w zimowy poranek do cieplutkiej beemki... :norty:

Czy ktoś coś więcej słyszał o tym?, może ktoś ma cos takiego, jakiś link?

Jest to podobno wmiarę niski koszt zakupu i założenia, w przeciwięstwie do klsycznego ogrzewania postojowego ( zasilanego paliwem).

Opublikowano
Taką instalacje miały np. E34 na rynek skandynawski (kiedyś widziałem takiego) - pewnie inne modele BMW na ten rynek też miały/mogły mieć takie wyposażenie.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Mialem kiedys cos takiego w terenowym mercedesie - piekna sprawa - wtedy byla to najprostsza wersja - czyli grzalka w bloku silnika - ustawialem taki prosty mechaniczny czasomierz ktory sie wpina w gniazdko do niego sie wpina kable ktory idzie do grzalki w bloku silnika. Ustawialem np ze o 5:00 rano ma wlaczyc zasilanie czyli grzalka zaczyna grzac - jak o 7:30 palilem silnik to byl letni i zapalal bez problemu.

Grzalka byla firmy DEFA

W tej chwili planuje zamontowac tez system defy na zime w swojej qpecie, ale to co teraz oferuje to miod malina - jest caly modol ktory zarzadza podgrzewaniem silnika, ladowaniem akumulatora i malymi nagrzewnicami w kabinie. Wprawdzie te nagrzewnice kabiny mi nie sa potrzebne, ale sama grzalka i ladowanie akumulatora to swietna sprawa.

Latwiejszy rozruch letniego silnika, mniejsze spalanie po starcie - wiadomo ze zanim sie silnik zima nagrzeje to chwile trwa, szybciej sie na gazik przelaczy no i szybciej jest cieplo w aucie. Obawiam sie tylko ceny zestawu, ale z drugiej strony sa to wymierne korzysci.

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
mercedesy "beczki", 207 ,210, fordy f150,f350 też mają grzałki nie jest to żadna nowość ,ani rzadkość.Myśle,że nie ma większych problemów z założeniem takiej grzałki do BMW
Opublikowano
Ok, a jakie koszta? Nie moge sie do IC dodzwonic... I kto to zalozy?
były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

jako ze jestem konkretnie zainteresowany tym podgrzewaniem silnika i ladowaniem akumulatora, podrazylem temat, na stronie defy znalazlem kointakt do p. Rafala Bielinskiego z InterCarsu i podpytalem sie o zestaw do mojej e36 320 M50 '92:

co |nr defa | cena detal

---------------------------------------------------

grzalka silnika| 411 145 | 234zl

przewody |460 785 | 180zl

przeody do ladowarki | 460 760 | 281zl

ladowarka akumulatora | 450 009 | 598zl

 

hmm w sumie jakies 1300zl - masa pieniedzy, ALE z drugiej strony co otrzymuje:

silnik jest zawsze rano (zaleznosci jak sobie nastawie) cieply - co wyraznie zwieksza jego zywotnosc no i spalanie zima, jak rowniez zapewnia komfort cieplego nadmuch chwile po odpaleniu, mam stale podladowany akumulator, a wiadomo ze zima roznie z tym bywa - krotkie przebiegi, stale wlaczone swiatla, ogrzewanie i np grzanie szyby - potrafi dobic nawet najlepsze acu.

To jest cena podana brutto dla zwyklego kowalskiego, jak macie jakis uklada z warsztatem ktory ma np znizki w IC to moze bedzie to taniej.

Tak teraz sobie pomyslalem - przeciez ten system mozna pozniej wyjac z auta i przelozyc do np nowego nabytku (ewnetualnie trzeba bedzie kupic inna sama grzelke) - no bo jako taki sie nie zuzywa...

i zeby bylo jasne nie mam zadnych profitow od sprzedazy tych grzalek ;-) przedstawialem tylko swoj punkt widzenia

kwestia montazu to pikus - pamietam w mercedesie najwiekszy problem to bylo odkrecenie korka z bloku silnika i plyn chlodniczy ktory zalal mi cala twarz :mrgreen:

podlaczenie kabli to pikus - wszystkie zakonczone gniazdkiem i wtyczka

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

wczoraj zwalczylem temat - zalozylem grzalke, przy okazji wymienilem uszczelke pod pokrywa zaworow, niestety fot z samego montazu nie bedzie - nie mialem przy sobie aparatu, ale tak na prawde calsoc jest dziecinnie prosta:

 

1. W bloku silnika pod kolektorem wydechowym namierzylismy otwor z zaslepka.

2. zaslepke usunelismy przy pomocy punktaka i mlotka - uderzajac w zaslepke - ona powoli sie przesuwala i po chwili wylecial plyn chlodniczy z bloku

3. zaslepka wyjeta - sciany otworu przeczyszczone - przymiarka z grzalka - w ktora strone kable etc.

4. zalazenie grzalki - delikatne wbicie mlotkiem i po sprawie - podpiecie kabli dziecinada - gniazdko wyprowadzone na zderzak z przodu obok wlotu powietrza na tarcze.

 

najwiekszy problem to pozniej odpowietrzenie ukladu i dolanie plynu chlodniczego - mialem z tym troche zabawy, ale wszystko poszlo w miare gladko,

przyjechalem do garazu - podpialem kable, pomiedzy wtyczke a gniazdko wstawiem timer - ustawilem go tak zeby o 6:00 wlaczyl napiecie i o 8:00 odlaczyl,

rano - 8:00 - przychodze do garazu - od razu do stacyjki - wlaczam zaplon i patrze na wskaznik temperatury - pieknie :clap: wskazuwka na koncu niebieskiego pola - podnosze maske - dotykam silnika - SUPER !! cieply silnik - pale go, przejezdzam pare metrow i po chwili jest na gazie, z nawiewu letnie powietrzem po chwili jest cieple - dla mnie bajka :cool2:

fotki zalacze moze dzis wieczorem,

suma sumarum, koszt grzalki okolo 300zl - zalozenie - okolo 2h - potrzebny jeszcze jest czasowy wlacznik - do dostania w kazdej castoramie, practikierze etc.

calosc jest prosta i funkcjonalna - zobaczymy jak bedzie zima przy temperaturach ujemnych, w/g instrukcji przy temperaturze -17 stopni na zewnatrz grzalka potrzebuje 3h zeby podgrzac silnik do 30 stopni, grzalka maxymalnie moze podniesc temperature silnika o 50 stopni wzgledem temperatury zewnetrznej,

dla mnie najwazniejsze jest:

-ulatwiony rozruch na zimnym silniku

-szybsze przelaczenie na lpg

-zmniejszenie wysokiego spalania zimnego silnika - tuz po starcie

-cieple powietrze z nagrzewnicy praktycznie zaraz po uruchomieniu silnika

moim zdaniem warto

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
urzadzenie fajne tylko cena powala..przynajmniej moj portfel. :(
Opublikowano

E tam, na samo ogrzewanie silnika wystarcza dwa elementy:

grzalka silnika| 411 145 | 234zl

przewody |460 785 | 180zl

 

Z rabatem klubowym daje to ok 330zl ;)

Ja dzisiaj zamowilem.

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano
My mowimy o tej samej zasadzie dzialania, z ta roznica tylko, ze urzadzenia firmy DEFA nie wygladaja jak skladane w stodole :)
były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano
My mowimy o tej samej zasadzie dzialania, z ta roznica tylko, ze urzadzenia firmy DEFA nie wygladaja jak skladane w stodole :)
aj tam gadacie ja mam orginal werbasto i mam cieplo :lol:
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

zalaczam fotki jak to wyglada u mnie, niestety samej grzalki nie widac - nie mialem okazji byc w kanale z aparatem :-(

 

tak wyglada gniazdko umieszczone w zderzaku - praktycznie niewidoczne:

http://i26.photobucket.com/albums/c129/niedzwiedz/DEFA/DSCF2033.jpg

 

jak zjezdzam do domu to podpinam przewod zasilajacy:

 

http://i26.photobucket.com/albums/c129/niedzwiedz/DEFA/DSCF2026.jpg

 

... i ustawiam sobie timer na godzine kiedy ma sie wlaczyc grzanie:

 

http://i26.photobucket.com/albums/c129/niedzwiedz/DEFA/DSCF2028.jpg

 

jeszcze fotka pod maska (widac troche czarnego kabla pod werzem do chlodnicy :

 

http://i26.photobucket.com/albums/c129/niedzwiedz/DEFA/DSCF2030.jpg[/img]

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Odgrzewam kotleta :mrgreen:

 

Jak tam, grzałkowcy, wrażenia z użytkowania Defy :?:

 

Właśnie wysłałem maila z zapytaniem do Bielińskiego, bo w sklepie internetowym InterCars nie ma na stanie grzałki typ 411.145 kompatybilnej z silnikami M20.

 

Chcę zamontować to cudo do Stefanii :8) :D

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.