Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
M20b20 moje pytanie jest następujące co wpływa na ilosć spalanego paliwa (oprócz stylu jazdy) ? jakie uszkodzone elementy na to wplywają sonda, przepływka, silniczek krokowy nie wiem?? mam opony 205, silnik zdrowy nie kopci ALE na 55L zrobiłem 300km trasa 110/120km, 100km miasto razem 400km daje to wynik 13,75/na 100km (i tu pytanie czy to normalne spalanie wydaje mi sie ze za dużo oczywiscie moge sie mylić) pogodził bym sie z tym spalaniem gdyby to było tylko miasto! na dodatek auto na pedał gazu reaguje z opuznieniem i dopiero w wyższym zakresie obrotów zaczyna być czuć ze auto znacznie przyśpiesza dlatego mysle ze sie dławi tym paliwem nie wiem??? dodam ze pompa paliwa jes z 2,5 litra, o i jeszcze troche mi klepią zawory ale to jest do wyregulowania z tego co sie orientuje , moze ma to jakieś znaczenie, moze trzeba coś przeczyścić, a moze jest taka charakterystyka tego 6-cio cylindrowego silnika pomóżcie a drugie pytanie czy sprzęglo mozna regulować bo bierze mi przy końcu (nie ślizga sie wszystko jest ok) czy jest jakaś regulacja mam nadzieje ze podałem wszystkie informacje potrzebne do racjonalnego ocenienia sprawy
Opublikowano

Co do spalania to sprawdź sobie sondę lambda. (możesz zrobić to sam podłączając miernik)

a sprzęgło masz hydrauliczne, a jego CHYBA się nie reguluje. U mnie tez bierze pod koniec.

Opublikowano
dzięki jakie warości powinien wskazywac miernik?? jestem w tych sprawach zielony:(, a wracając do niskiej mocy na wolnych obrotach auto przyprowadziłem z niemiec posiada katalizator czy to mozliwe ze katalizator jest przypchany i sie muli ?? dzieki za pomoc
Opublikowano
Oj nie wiem czy sprawdzisz to zwykłym miernikiem cyfrowym, chodzi o to że zmiany zachodzące na sondzie są bardzo szybkie, częste, najpewniej sprawdza się oscyloskopem.
Opublikowano

Zgadza się, ale sprawdzi mniej więcej czy sonda działa czy np. nie zawiesiła się na jakiejś wartości.

Jak działa na wolnych obrotach a co się z nią dzieje przy dodaniu gazu.

Wartości od 0.1 do 0.9 V (jak nie mam racji to niech mnie ktoś poprawi)

 

Katalizator możne być powodem zamulenia, ale na początku radziłbym Ci sprawdzić przewody WN i świece, co za tym idzie aparat zapłonowy.

Przypomniałem sobie ze kiedyś moja się podobnie zamulała i wymieniłem przewody na oryginalne BREMI (cena zaj....a) ale warto i świece NGK. Po tym manewrze zaczęła latać :D. Nie polecam przewodów firmy SENTECH były pół metra za długie i po pół roku miały już przebicia :?

Pozdrawiam

Opublikowano
moze to dobry trop z tymi przewodami bo nawet jak sie silnik nagrzeje to czuć na wiolnych obrotach jak by "wachnięcia" co mam na mysli nie jest to falowanie a delikatne zachwianie pracy (wypadało by te elementy wymienić bo nie wwiem ille one juz mają nalatane km) dziękuje bo to mnie najbardziej zastanawia właśnie te osiągni dodam ze ten owy brak mocy jest najbardziej odzuwalny przy prubie ślizgania się :twisted: dodam ze jestem początkujący i oszczędzam auto narazie tylko jak jest mokro śmigam na 2 biegu długi łuk jak sie wkręci wysoko to sama juz na bok ucieka a tak z dołu smutno :cry2: jedynie przy strzale z sprzęgła można coś pomyśleć ale narazie jeszcze strach bo to zdradliwa bestja bo na razie to ze mnie zaden ... no wiecie narazie uczy mnie brat :D
Opublikowano

hehe ja to bym zbyt wiele nie wymagał od M20 129 KM :) .

Posprawdzaj sobie te rzeczy ale cudów się nie spodziewaj.

Przynajmniej u mnie szału nie ma a silnika zarżniętego nie mam.

Ogólnie staram się nie zdzierać buni czasami tam jakiegoś boka zarwę i z tego co zauważyłem to bez szpery np. na łuku łatwiej było bokiem polecieć. Odkąd mam szpere to jadąc po zakręcie wciskam gaz do dechy i przód ucieka ale wystarczy delikatny strzał ze sprzęgła i już tył wyprzedza przód, oczywiście mowa jest o mokrej nawierzchni bo na suchym asfalcie to straszna męka żeby coś zadziałać :(

 

W sumie nie daleko od siebie mieszkamy to może kiedyś się zgadamy i porównamy moce naszych autek :wink:

 

A jeżeli chodzi o nie zbyt równą pracę silnika to powiem Ci ze odkąd kupiłem swoją bemke ma coś z tym. Czasami chodzi bardzo równo a czasami tak rzuca silnikiem ze cała buda się trzęsie. Chyba wszystko już wymieniałem albo podmieniałem i nic czasami jest OK a czasami masakra :cry:

Opublikowano

Witam

 

Generalnie w M20 świece, kable, kopułka i palec to rutyna... Trochę kasy to kosztuje, ale efekt jest w 90% przypadków. Zrobiłeś 400km na 55l?? Bo mi się wydaje, że masz 55l zbiornik i na pewno nie wyjechałeś wszystkiego do zera... Dokładne są te obliczenia??

Moje 325iA w trasie do 130km/h spala niecałe 10l, natomiast w mieście spala znaaaacznie więcej. Średnio 11l/100km uważam za dobry wynik. Natomiast Twoje 14l/100km to trochę dużo jak na 300km trasy i 100km miasta.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
a co do paliwa sugerowałem sie wskazaniem licznika paliwa skala jest od 60 mniemam 60 litrów a jak tankowałem to było ostro na rezerwie a musze znależć paragon za paliwo wtedy sie upewnie
Opublikowano

Witam

 

Aha, czyli masz zbiornik 62L. Najlepszy sposób na wyliczenie to zatankowanie ponownie do pełna i podzielenie zatankowanego paliwa przez ilość przejechanych kilometrów.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Moje 320 na trasie (bez szaleństw) benzyny pali około 10, po mieście 13, a gazu w trasie 11 - 12, po mieście od 15 w górę :wink: Wyniki są w miarę wiarygodne bo właśnie robiłem tak jak mattiss mówi tankowałem do pełna robiłem od 100 - 200 km i znowu tankowałem do pełna :D
Opublikowano

No spalanie masz za wysokie moja tyle pali w warunkach 100% miasto, a w trasie mam koło 9l na 100km. Na komputerze autko sprawdzałeś czy nie ma jakichś błędów? Co do sprzęgła to warto je odpowietrzyć robiłem to u siebie przy okazji wymiany wysprzęglika łatwa sprawa jak by co odezwij się to prześlę ci opis jak to zrobić.

 

Moje autko też ma problem z rozpędzaniem się na wolnych obrotach na hamowni wyszło że ma 129,4 KM ale moment obrotowy w dolnych partiach jest zaburzony i max moment jest przeniesiony o 1000 obr/min wyżej niż przy danych fabrycznych. Nie wycinaj pochopnie katalizatora u mnie poprzedni właściciel to zrobił w związku z tym objawem ale nie pomogło.

BMW forever!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.