Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Przeczytałem całe forum i nie znalazłem podobnych objawów. Autko E32 M70 stało miesiąc po awarii jednej pompy paliwa. Wczoraj założyłem cały smok z pompami i odpaliła bez problemu, ale po około 2 minutach jak zaczęła łapać temp wywaliło komunikat GETRIBEPROGRAM. I tak było, że po każdym odpaleniu po ok 2s zapala się ponownie. Dziś znowu chodziła na zimno bez problemu ok 2 min i ponownie Getrieprogram. Silnik nie chodzi zbyt równo na wolnych obrotach, ale mocy mu nie brakuje. Skrzynia oczywiście w trybie awaryjnym tylko 3 bieg. Zastanawiam się nad przepływomierzem, tylko nie wiem czy napewno wtedy skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Myślę, że problem jest w pracy silnika, a tryb awaryjny to następstwo. Pozdrawiam wszystkich znawców E32
Opublikowano
No i jestem już po podłączeniu kompa. Diagnoza- kod usterki 54 sprzęgło hydrokinetyczne, wył biegi, zbyt małe napięcie na sterowniku. Wymagane w przedziale 10-16v. Kod pokazuje że jest zbyt małe lub za duże. Tyle z tego zrozumiałem. Może ktoś ma pojęcie gdzie znajduje się sterownik skrzyni? Może gdzieś gubi masę i jest zbyt duży spadek napięcia. Ciężko mi z tą usterką walczyć bo wcześniej nie miałem takich problemów. Nie wiem gdzie zacząć szukać. :mad2:
Opublikowano
przepływomierz nie jest zależny od trybu awaryjnego od skrzyni biegów ale od silnika bo u mnie wszedł w ten tryb ale tylko silnik skrzynia chodzi normalnie troszkę więcej szarpie a sterownik skrzyni biegów niby znajduje sie w prawym słupku przednich drzwi gdzieś ok przedniego głośnika nigdy tam nie zaglądałem ale słyszałem ze tam jest
Opublikowano
Zaraz idę sprawdzić połączenie na kości. Nie wiem tylko skąd na sterownik jest podawane napięcie. Mam nadzieję, że to tylko brak styku i będzie po sprawie. Dzięki za podpowiedż.
Opublikowano
Może ktoś ma pojęcie gdzie znajduje się sterownik skrzyni?

Tak jak napisano wyżej, jest nad głośnikiem w nogach pasażera. Po zdjęciu głośnika zobaczysz wiązkę kabli do skrzyni, odkręcasz dwie śrubki i już go masz.

Opublikowano

w 5hp30 wyskakuje getriebeprogramm jak jest rozładowane aku

po naładowaniu wszystko gra i błąd się nie pokazuje

 

a przyczyną u mnie jest już zajechany alternator

Opublikowano
Dziś ponownie walczyłem, ale bez skutku. Wyciągnąłem komputer skrzyni i rozpiąłem wtyczkę. Wydaję się wszystko w porządku. Przeczściłem też te dwie wtyczki przy skrzyni, które mają po 4 piny. Dalej klęska. A po odpaleniu znowu przejechałem pół km i wszystko było ok. Jestem ciekawy dlaczego po paru dniach stania przez ten kawałek było dobrze. Może ktoś dokładniej wyjaśni mi na czym polega ten błąd 54 na diagnostyce Boscha. Gość słabo się w tym orientował, sam musiałem sobie tłumaczyć z niemieckiego. Wiem, że na forum jest paru fachowców od skrzyń i na was liczę, bo samemu do zimy tego nie rozgryze. Pozdrowienia...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.