Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, w czasie jazdy zauważyłem skoki temperatury, gdy wskazówka zbliżała się do czerwonego pola zatrzymałem się, patrzę pod maskę a tam płyn chłodzący leje się po zbiorniku wyrównawczym. Nie wiem dokładnie skąd był ten wyciek. Próbując odkręcić odpowietrznik okazało się że jego nasadka to wykręcania było lekko przyklejona (ktoś urwał w ASO...), przy próbie odkręcenia nasadka od odpowietrznika urwała się a reszta została w środku przez co nie ma jak tego wykręcić. A teraz moje pytania. Czy korek odpowietrznika znajduje się przy chłodnicy czy na zbiorniku wyrównawczym? Wymiana zbiornika wyrównawczego wraz z korkiem wszystko załatwi?
Opublikowano

na zbiorniku wyrównawczym. bez tego koreczka też ci się uda odpowietrzyć tylko musisz zagrzać do odpowiedniej temperatury zeby duzy obieg wody ci sie wlaczyl i ile wody wezmie tyle dolewasz

mozesz sobie pomagac rurą co leci do zbiorniczka naciskajac ja i zwalniajac, drugi odpowietrznik masz na termostacie z autopsji wiem ze jest strasznie zapieczony potraktuj go najlepiej wd 40 :P

Opublikowano
Gdy byłem jeszcze w sklepie motoryzacyjnym, mówił mi że jak się leje górą przez zbiorniczek wyrównawczy nawet gdy jest zakręcony to mogła puścić uszczelka pod głowicą. Czy to możliwy scenariusz mojego problemu? Z tego co wiem to gdyby puściła uszczelka to by spalał płyn i powoli by go ubywało oraz by się grzał ale układ chłodzenia by nie wypuszczał płynu górą zbiorniczka wyrównawczego.
Opublikowano
Może i jest możliwy ale na razie bez nerwów, mógł się np termostat zawiesić, pompa wody nawalić... Odpowietrzniki te mają to do siebie że się urywają dość często, ja go wykręciłem w sposób taki, zapalniczką żarową rozgrzałem czubek noża z ostrym szpicem, wtopiłem go w pozostałość w chłodnicy i po chwili bez problemu wykręciłem. Masz tam gwint drobnozwojny (nie pamiętam jaka średnica, ale skok gwintu chyba 1mm), kupiłem taką w sklepie z art. metalowymi (była dłuższa, musiałem obciąć).
Opublikowano
A czy ten wyciekający płyn to nieszczelność układu chłodzenia czy tak jest gdy są jakieś jego usterki? W motoryzacyjnym tłumaczył mi coś że jeżeli płyn chłodzący nie ma obiegu to będzie go przez korek wlewowy wylewać. Mi właśnie ten płyn wycieka chyba przez korek wlewowy ale korek wlewowy wydaje się być ok.
Opublikowano
Mi właśnie ten płyn wycieka chyba przez korek wlewowy ale korek wlewowy wydaje się być ok.

Korek posiada dwa zaworki,które są niewidoczne ,wiec trudno ocenić czy jest ok.Poskladaj wszystko do kupy ,odpowietrz i zobacz co sie dzieje.Może wina korka-zawór ciśnienia sie nie domknął(jakis syf) i wywaliło plyn gorą.Bądż czujny.powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.