Skocz do zawartości

520i problem z silnikiem i nie tylko


MDRAGON22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam bmw 520i 2000r 169tyś przebiegu( prawdziwy) ostatnio auto zaczęło sprawiać mi trochę problemów.

Silnik głośniej trochę pracuje, przy większych obrotach słychać go wyraźnie w aucie. Auto wg komputera pali ok 1 litr więcej, natomiast wg mnie o ok 2 litry.(kasowałem spalanie) Pogorszyła się również dynamika, jest zdecydowanie słabszy. Z odgłosu podejrzewam że ciągnie lewe powietrze. Podpinałem auto 2 razy pod kompa i zero błędów .Olej, filtry, płyny były wymieniane przy 161tys więc wykluczam to. Oprócz tego z tyłu samochodu dochodzi delikatny szum i czasem głuche stukanie( na gorszej drodze) podczas ruszania kiedy mam skręcone przednie koła jest też odgłos wiertarki. Mam też problem ze skrzynią biegów, kiedy drążek jest w pozycji luz są drgania, czasem ciężko mi wbić 1 bieg, zdarza się też że są małe szarpania przy zmianie biegów ( 1 i 2) poduszki pod skrzynią wymieniłem 2 tyg temu i nic nie pomogło. Sprzęgło wymieniałem pod koniec 2009r. Na dniach wybieram się do znajomego mechanika, jednak chciałbym poradzić się Was koledzy co to może być i jakie koszta. Pozdrawiam Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to masz nie tylko jeden problem a parę, możliwe że pada tobie pompa od wspomagania, podpora wału może i coś w zawieszeniu, a z tym silnikiem to może coś z wydechem jest ale to tylko gdybanie.

Mam taki sam silnik i miałem też problemy ale teraz jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy przy wymianie sprzęgła wymieniałeś też dwumasę?

z tymi wibracjami czy drganiem drążka biegów oraz z problemem wrzucenia biegu...to może być właśnie dwumasa.

Sprawdzony sposób na "słuchową diagnozę" zużycia dwumasy:

1. Stań lewą stroną przy jakiejś ścianie...żeby się dźwięki odbijały

2. otwórz szybę...i słuchaj...

3. zgaś silnik przy wciśniętym sprzęgle...powinno być cicho

4. zgaś silnik przy niewciśniętym sprzęgle... jeśli usłyszysz "terkot" "klekotanie" (jak zwał tak zwał)...to raczej dwumasa się kończy.

 

A propo mocy i dynamiki silnika...to może po prostu ten przebieg ponad 160tkm...wcale nie jest faktycznym przebiegiem?

Sprawdź kompresję...jak już będziesz u tego mechanika. Jeśli jest cienko z tą kompresją...to może po prostu masz trochę bardziej niż się spodziewałeś wyeksploatowany egzemplarz.

 

to głuche stukanie dochodzące z tyłu auto, to może być tylne zawieszenie... powodów może być wiele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Auto juz naprawione. Z tyłu okazało się łożysko w prawym kole. Co do silnika to nie wiem co było, auto było sprawdzane przez 2 mechaników, pod każdym możliwym kątem na jaki mogli sobie pozwolić, wliczając w to kompresje na cylindrach, emisje spalin itd wszystko idealne. Po złożeniu wszystkiego i przejechaniu dziś ok 100 km wszystko jest ok. Cieszę się bo już się wybierałem do serwisu na diagnostykę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.