Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Panowie. Od dłuższego czasu poszukuję dla siebie autka tej cudownej marki. Teraz nadarzyła mi się okazja zakupu z w miarę pewnej ręki. BMW E36 318is (140km) 1995r coupe, dosyć bogato wyposażone. Autko jest zagazowane( z czego na początku się cieszyłem- wiadomo, tańsza jazda). Niestety nie jest to sekwencja a bodajże 2 generacja firmy BRC. Można znaleźć kilka opinii w internecie (przez które przestałem się cieszyć) na temat tego silnika z instalacją ale niestety nie jest to nic konkretnego. Stąd moje pytanie kieruję do posiadaczy BMW bo liczę że otrzymam rzetelną odpowiedź. Czy warto w ogóle się interesować tym autkiem? Czy stereotyp że gaz w BMW to "usterka techniczna" jest prawdą? Czy silnik jeżdżący na gazie (~20 tys km) mocno dostało po dupie? Wiem że występuję problem z tzw "strzelaniem na gazie" ale można temu zaradzić. Czy ktoś w Was orientuje się może jaki jest koszt zmiany zwykłej instalacji na sekwencję? (planuję to zrobić jeśli kupię auto) Byłbym wdzięczny za pomoc gdyż muszę dosyć szybko podjąć decyzję. Pozdrawiam fanów BMW.
Opublikowano

Opinie są różne i nie każdy się zemną zgodzi. Lpg nie przyśpiesza zużycia silnika. Ma liczbę oktanową przekraczającą 100 więc więcej od benzyny. Warunkiem jest, żeby instalacja działała prawidłowo. Jeżeli tak nie jest, to niestety w przeważającej liczbie przypadków silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszance, co jest bardzo niezdrowe, a do tego dochodzą wystrzały w kolektor ssący mogące doprowadzić do różnych uszkodzeń. Miałem już wszystkie generacje instalacji gazowych w swoich autach łącznie z blosem ( oprócz wtrysku fazy ciekłej ). Powiem tak. Jeżeli silnik zasilany jest gaźnikiem, lub wtryskiem jednopunktowym to 1 i 2 generacja sprawdzi się jak najbardziej. Przy wtrysku wielopunktowym tylko sekwencja. Oczywiście na prawidłowo zamontowanych i ustawionych starszych generacjach silnik też będzie pracował, ale odczuwalny spadek mocy i podwyższone zużycie gazu będą powodowały niedosyt w użytkowaniu. Nie jest też tak, że zamontujesz sekwencję i jest super. Podzespoły muszą być dobrze dobrane i zamontowane. Zbyt słaby reduktor ( nagminne ), tanie, ale szybko zużywające się wtryskiwacze, czy też elektronika sterująca za wolna do danego auta spowodują, że będziesz przeklinał gaz tak samo jakbyś jeździł na zwykłej "śrubie". Kupiłem auto z gazem i wymieniłem w nim wszystkie elementy instalacji LPG oprócz zbiornika i komputera, bo były źle dobrane. Kupno auta z gazem oznacza pewną oszczędność, ale z własnego doświadczenia powiem Ci, że jeżeli kupujesz auto którym zamierzasz jeździć dłuższy czas, to kup bez gazu. Potem znajdź odpowiedniego fachowca ( co wcale nie jest takie łatwe ) i zamontuj dobrą instalację. Dobra to taka która kosztuje od 1000zł na cylinder. W przypadku IS 4-5tys.zł za całość. Da się założyć za ok 2,5tys. ale musisz się liczyć że będa pojawiać się problemy z wtryskiwaczami. Można też kupić auto z 2 generacją, z myślą o przeróbce na sekwencję. Odchodzi wtedy koszt zakupu zbiornika, elektrozaworu i miedzi. Jeżeli tak zrobisz to będziesz się cieszył osiągami płacąc za to tyle co za jazdę maluchem. Wybór należy do Ciebie.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Bardzo mądra (jedna z niewielu) opinii na temat gazu. W 95% się z nią zgadzam. Ta cena tylko jest dość poważnie przesadzona.

Ja BMW też kupiłem z gazem sekwencyjnym a mimo to wymieniłem parownik i wtryskiwacze.

 

Proponuję http://lpg-forum.pl/

 

Możesz tam poczytać i dowiedzieć się na temat gazu (i nie tylko) wszystkiego. Udziela się tam wielu dobrych instalatorów, którzy założa Ci i ustawią odpowiednią instalację. Myślę, że zmieścisz się w 3000PLN za instalację do 4-cylindrówki.

Opublikowano
Bardzo dobra wypowiedź kolegów. Najlepsza opcja to kupić bez gazu i założyć. Wiesz co masz i wiesz że nowe. Ja miałem dużo bmw i każda zagazowana :P . W IS sam zakładałem gaz zwykły i powiem Ci że niebyło to najrozsądniejsze. Sprawdź jak długo ten gaz jest zamontowany w tym aucie. Jeśli auto będzie warte ceny to kup i zmień na sekwencje a będziesz zadowolony :D Z ciekawości podjedź do gazownika i zapytaj cene przeróbki na sekwencje i będziesz miał kalkulacje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.