Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

posiadam e46 330D w automacie z 2001 roku, jest to mój pierwszy samochód ze stajni BMW, mój pierwszy Diesel oraz mój pierwszy automat, więc proszę o wyrozumiałość.

Chodzi mi o zachowanie skrzyni automatycznej w trybie "S D". Wciskam gaz tak, że obrotomierz wchodzi na 2-3tyś przyśpieszam sobie do powiedzmy 40-50km/h i jak odpuszczę gaz to z tylnego mostu dochodzi mi takie jakby tąpnięcie. tak jakbym wcisnął sprzęgło w manualu, obroty by trochę zeszły a ja gwałtownie bym sprzęgło puścił. nie zauważam tego objawu przy trybie "D". Nie wiem czy to normalne ? Mnie to trochę przeraża, dla mnie najmniejszy szmer oznacza usterkę ;) którą trzeba usunąć ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj, w trybie D po puszczeniu gazu skrzynia pracuje tak samo jak byś manualem jechał na luzie więc koła tylnie nie oddziałują na skrzynię i dyfer , na trybie DS skrzynia pracuje ja manual czyli po puszczeniu gazu wszystko jest spięte i normalnie chamuje silnikiem, w takim momencie kiedy masz luz na dyfrze lub gdzieś w przeniesieniu napędu słyszysz jakieś puknięcie.
Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ja bym stawiał na gumę na końcówce dyfra...

gdy jest zużyta to przy mocniejszym ruszaniu lub chamowaniu słychać takie puknięcie...

wiem, że po jakimś czasie guma ta się zużywa...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

jestem po wizycie w Chip Auto, na moje objawy mechanik wgrał mi nowy program do skrzyni i zresetował adaptacje skrzyni. na razie jeżdżę i nie ma tego efektu, muszę podjechać jeszcze na sprawdzenie oleju w skrzyni.

czyli wychodzi że to kwestia programowa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.