Skocz do zawartości

Jakie felgi i opony?


czambalamba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie, o ile uda mi sie zorganizowac dodatkowe fundusze chcialbym kupic alu od Vermiliona. Przod 18x8.0 i tyl 18x9.0. Do tego opony przod 225/ 40/ R18 i tyl zgodnie z wieloma zaleceniami szerszy 255/ 35/ R18. Auto przyjechalo i obecnie stoi na zimowkach 205/ 55/ R16. Szukalem dzisiaj ofert na opony i przy okazji natrafilem na spora liczbe artykulow i watkow na forum traktujacych o znacznym pogorszeniu osiagow auta spowodowanych zalozeniem szerokich opon (oraz o wiekszym zuzyciu paliwa i gorszym prowadzeniu w koleinach i na mokrej nawierzchni). W aucie (e90) mam wedlug VIN silnik 320d M47/T2 120kW/163KM, natomiast w papierach 110 kW/150KM, auto jest sprowadzone z Belgii i z tego co sie orientuje ma zalozone programowe ograniczenie mocy. Wg VIN:

"S843A ENGINE LAYOUT Redukcja mocy"

Czy przedstawiona przeze mnie konfiguracja rozmiarowa alu i opon wplynie znaczaco na pogorszenie osiagow, czy sa to raczej nieodczuwalne straty lub strat nie ma? Zmiana z 205/55/R16 na 225/40/R18 i 255/35/R18 wydaje mi sie dosc duza w zwiazku z czym po lekturze artykulow zaczalem sie obawiac o moc auta i jego osiagi. Bylbym wdzieczny za rady w tej kwestii. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

mam również pytanie odnośnie felg 17" i opon

a dokładnie chodzi o to że aktualnie mam 205 55 16 i zastanawiam się nad letnimi 17 np Styling 68 tylko że jak zauważyłem tam są różne felgi

przód 7,5x17 vorne 225/45R17

tył 8,5x17 hinten 245/40R17

więc pytanie do Was czy ktoś na takim czymś jeździł albo widział ? czy są odczuwalne straty mocy i np wzrost spalania? czy są one znacznie szersze od oryginałów? z tego co się orientuje to szerokość opony jest uzależniona od felgi i profilu czyli im większa tym niższy profil i szersza opona ale czy stawiając obok siebie oryginał z takimi jak podałem będzie znacznie szersza?? bo chciał bym tego uniknąć:) i liczę na to że stosując niższy profil to nie będzie ona aż tak szeroka może być ciut szersza ale bez przesady

mam 320d 150KM więc nie wiem jak to się sprawdzi w moim aucie? czy lepiej poszukać przód i tył w tym samym rozmiarze?

Z góry dzięki pozdrawiam

Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, o ile uda mi sie zorganizowac dodatkowe fundusze chcialbym kupic alu od Vermiliona. Przod 18x8.0 i tyl 18x9.0. Do tego opony przod 225/ 40/ R18 i tyl zgodnie z wieloma zaleceniami szerszy 255/ 35/ R18. ...

Czy przedstawiona przeze mnie konfiguracja rozmiarowa alu i opon wplynie znaczaco na pogorszenie osiagow, czy sa to raczej nieodczuwalne straty lub strat nie ma? Zmiana z 205/55/R16 na 225/40/R18 i 255/35/R18 wydaje mi sie dosc duza w zwiazku z czym po lekturze artykulow zaczalem sie obawiac o moc auta i jego osiagi. Bylbym wdzieczny za rady w tej kwestii. Pozdrawiam

 

Witam!

Dołączam się do pytania kolegi, z tym, że ja mam 225/45 17 oponki na lato, ale niestety się skończyły i zastanawiam się nad zmianą na 225/ 40/ R18 i 255/35 18.

Również proszę o uwagi co do takiej przesiadki, w szczególności co do osiągów, bo spalanie o 0,5 l wyższe to jestem w stanie zaakceptować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam również pytanie odnośnie felg 17" i opon

a dokładnie chodzi o to że aktualnie mam 205 55 16 i zastanawiam się nad letnimi 17 np Styling 68 tylko że jak zauważyłem tam są różne felgi

przód 7,5x17 vorne 225/45R17

tył 8,5x17 hinten 245/40R17

więc pytanie do Was czy ktoś na takim czymś jeździł albo widział ? czy są odczuwalne straty mocy i np wzrost spalania?

 

Komplet, o ktory pytasz to fabryczny komplet BMW montowany takze do 320d z M-pakietem. Wbrew utartym opiniom samochod nie przestanie jezdzic gdy zamontujesz takie opony, roznica w przyspieszeniu nie bedzie bardzo odczuwalna, spalanie moze wzrosnac o jakies 0.5l-1/100km (ale glownie dlatego, ze granice przyczepnosci samochodu beda przesuniete wyzej i bedziesz z tego korzystal, przy spokojnym stylu jazdy raczej nie odczujesz wiekszego spalania). Duzym plusem w porownaniu z obecnymi kolami, bedzie znacznie lepsze prowadzenie, 17" nie beda juz tak bardzo uginaly sie na zakretach.

 

czy są one znacznie szersze od oryginałów?

 

Nie bardzo rozumiem o co chciales tutaj zapytac. Beda szersze od Twoich obecnych kol o 20mm na przedniej osi i 40mm na tylnej osi.

 

z tego co się orientuje to szerokość opony jest uzależniona od felgi i profilu czyli im większa tym niższy profil i szersza opona ale czy stawiając obok siebie oryginał z takimi jak podałem będzie znacznie szersza?? bo chciał bym tego uniknąć:) i liczę na to że stosując niższy profil to nie będzie ona aż tak szeroka może być ciut szersza ale bez przesady

mam 320d 150KM więc nie wiem jak to się sprawdzi w moim aucie? czy lepiej poszukać przód i tył w tym samym rozmiarze?

 

Szerokosc opony jest uzalezniona od szerokosci felgi, a szerokosc felgi jest uzalezniona od samochodu i ET. Profil opony jest uzalezniony od fabrycznej srednicy calego kola, ktorej nie nalezy zmieniac (bezpieczna tolerancja bledu wynosi ok. 1.5%-2%), kola wymienione przez Ciebie maja srednice 634mm na przedniej osi i 628mm na tylnej osi (dla porownania Twoje obecne kola maja 632mm), srednica kola nie jest nigdzie podobawana (mozna ja sobie obliczyc z rozmiaru opony), nie jest to istotny parametr, przedstawiam Ci go jedynie po to, abys mogl lepiej zrozumiec o czym pisze.

 

Przod i tyl w tym samym rozmiarze to pomysl dla zupelnie innych felg, wtedy potrzebujesz 4 x 17x8.0 i zakladasz na nie opony 225/45R17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vermilion

widzę że wiesz o co chodzi:)

 

Blastar napisał(a): czy są one znacznie szersze od oryginałów?

Nie bardzo rozumiem o co chciales tutaj zapytac. Beda szersze od Twoich obecnych kol o 20mm na przedniej osi i 40mm na tylnej osi.

 

no właśnie o to chciałem zapytać tylko czy jesteś tego pewien na 100% że 20 i 40mm?? bo to o czym piszesz to może i ma sens ale w przypadku kiedy profil pozostanie bez zmian a "my" wraz z szerokością opony zmiejszamy profil i własnie daltego mimo wszystko nadal mi się wydaje że mimo szerokości opon jakie są podane czyli np 205 225 albo 245 to nie jest to do końca odzwierciedleniem szerokości opony w mm tylko jest to pewne określenie rodzaju opony a szerokość opony jest ustalana z jakieś proporcji która zmienia się zależnie od średnicy koła wysokości profila i "szerokości" opony i dlatego pytam o rzeczywistą szerokość opony w porównaniu do oryginału

 

Szerokosc opony jest uzalezniona od szerokosci felgi, a szerokosc felgi jest uzalezniona od samochodu i ET. Profil opony jest uzalezniony od fabrycznej srednicy calego kola, ktorej nie nalezy zmieniac (bezpieczna tolerancja bledu wynosi ok. 1.5%-2%), kola wymienione przez Ciebie maja srednice 634mm na przedniej osi i 628mm na tylnej osi (dla porownania Twoje obecne kola maja 632mm), srednica kola nie jest nigdzie podobawana (mozna ja sobie obliczyc z rozmiaru opony), nie jest to istotny parametr, przedstawiam Ci go jedynie po to, abys mogl lepiej zrozumiec o czym pisze.

 

ja dobrze wiem o czym piszesz bo już trochę nad tym siedzę średnice kół też już porównywałem np tu: http://www.opony.pl/opony_pl/Zamienniki.aspx?size=135

i dlatego najlepszymi zamiennikami są te które podałem bo niektórzy np zakładają 245/45 17 żeby profil przód i tył był taki sam ale przez to zwiększa się średnica koła i nie jest wtedy zachowana równowaga a przy wymiarach jakie podałem różnica mieści się w 1% ale tak jak cały czas pisze nigdzie nie mogę znaleźć rzeczywistej szerokości

 

może ktoś ma opony w takim rozmiarze u umiał by tak na "oko" zmierzyć szerokość opony np jakimś metrem albo linijką a najlepiej suwmiarką?? i podać tutaj może to wtedy rozwieje nasze przypuszczenia odnośnie szerokości opon a ich oznaczenia

 

Przod i tyl w tym samym rozmiarze to pomysl dla zupelnie innych felg, wtedy potrzebujesz 4 x 17x8.0 i zakladasz na nie opony 225/45R17.

tak rozumiem chociaż ponoć na 8,5" też można założyć 225/45 17 i jest to dopuszczalny minimalny rozmiar jaki mozna założyć na 8,5" i dlatego jeszcze ciągle sie waham czy szukać tych samych felg przód i tył czy np szerszych z tyłu i jaka wtedy jest różnica w szerokości opony nie felgi

 

sprawdziłem sobie większą suwmiarką szerokości opon i po części coś w tym może być że wymiar "powinien" odpowiadać oznaczeniu na oponie bo z moich pomiarów wychodzi:

205 zimówki to z pomiaru pokazało mi 216mm

205 letnie 215mm bmw dunlop

215 letnie 225mm bmw dunlop

175 letnie 175mm kangoo micheliny

145 wielosezonowe 140mm lub 145 letnie fiat dębica/ kormoran

więc jeśli 245 ma odpowiadać ok 250mm to wydają mi się za szeroki jak pod takie "słabe" auto:(

niech ktoś kto jeszcze ma możliwość zmierzy swoje opony (od brzegu do brzegu tak jak balon jest a nie powierzchnia styku z podłożem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że wiesz o co chodzi:)

 

Musze, zajmuje sie tym na codzien, takze prosze zdaj sie na moje doswiadczenie w tej sprawie. BMW tez nie przypadkowo wybralo takie, a nie inne rozmiary.

 

no właśnie o to chciałem zapytać tylko czy jesteś tego pewien na 100% że 20 i 40mm?? bo to o czym piszesz to może i ma sens ale w przypadku kiedy profil pozostanie bez zmian a "my" wraz z szerokością opony zmiejszamy profil i własnie daltego mimo wszystko nadal mi się wydaje że mimo szerokości opon jakie są podane czyli np 205 225 albo 245 to nie jest to do końca odzwierciedleniem szerokości opony w mm tylko jest to pewne określenie rodzaju opony a szerokość opony jest ustalana z jakieś proporcji która zmienia się zależnie od średnicy koła wysokości profila i "szerokości" opony i dlatego pytam o rzeczywistą szerokość opony w porównaniu do oryginału

 

Rozmiar opon opisuja 3 parametry, szerokosc wyrazona w mm, profil bedacy % z szerokosci opony i rozmiar obreczy dla danej felgi. Tak wiec opony o tej samej szerokosci, z roznymi profilami przeznaczone do obreczy o roznej srednicy beda mialy zawsze zblizona (bo nie jednakowa - dlaczego, o tym pozniej) szerokosc. Mylisz sposob oznaczania szerokosci z profilem, ktory jest wlasnie ustalany z % szerokosci. Oczywiscie szerokosc i profil sa wartosciami umownymi i pomiedzy oponami roznych producentow w tym samym rozmiarze istnieja minimalne roznice, takze te 20mm i 40mm jest w przyblizeniu, rownie dobrze moze to byc 22mm i 42mm, albo 24mm i 43mm w zaleznosci od tego jakie opony wybierzesz.

 

ja dobrze wiem o czym piszesz bo już trochę nad tym siedzę średnice kół też już porównywałem np tu: http://www.opony.pl/opony_pl/Zamienniki.aspx?size=135

i dlatego najlepszymi zamiennikami są te które podałem bo niektórzy np zakładają 245/45 17 żeby profil przód i tył był taki sam ale przez to zwiększa się średnica koła i nie jest wtedy zachowana równowaga a przy wymiarach jakie podałem różnica mieści się w 1% ale tak jak cały czas pisze nigdzie nie mogę znaleźć rzeczywistej szerokości

 

Zamiast patrzec na tabele zamiennikow, ktora nie zawsze jest przygotowana fachowo, proponuje Ci poszukac jakie opony byly montowane fabrycznie przez producenta do danego modelu i wybrac taki sam, albo porownywac do najblizszego jaki montowal producent.

 

tak rozumiem chociaż ponoć na 8,5" też można założyć 225/45 17 i jest to dopuszczalny minimalny rozmiar jaki mozna założyć na 8,5" i dlatego jeszcze ciągle sie waham czy szukać tych samych felg przód i tył czy np szerszych z tyłu i jaka wtedy jest różnica w szerokości opony nie felgi

 

Mozna zalozyc i 205, problem polega na tym, ze przy oponie 225 i 8.5" feldze rant ochronny felgi (w oponie) nie bedzie juz prawidlowo dzialal i mozesz obijac zewnetrzna czesc rantu na nierownosciach. Tak jak napisalem, zdaj sie tutaj na moje doswiadczenie. Felga 8.5" w polskich warunkach potrzebuje min. opony 235, jednak ani 235/45R17 ani 235/40R17 nie sa dobrymi rozmiarami dla E46, duzo lepszym jest 245/40R17.

 

Pomysl zalozenia 4 felg 17x7.5 tez jest zly, dlatego, ze E46 przy srednicy 17" powinno miec na tylnej osi przynajmniej 8.0" felge.

 

sprawdziłem sobie większą suwmiarką szerokości opon i po części coś w tym może być że wymiar "powinien" odpowiadać oznaczeniu na oponie bo z moich pomiarów wychodzi:

205 zimówki to z pomiaru pokazało mi 216mm

205 letnie 215mm bmw dunlop

215 letnie 225mm bmw dunlop

175 letnie 175mm kangoo micheliny

145 wielosezonowe 140mm lub 145 letnie fiat dębica/ kormoran

więc jeśli 245 ma odpowiadać ok 250mm to wydają mi się za szeroki jak pod takie "słabe" auto:(

niech ktoś kto jeszcze ma możliwość zmierzy swoje opony (od brzegu do brzegu tak jak balon jest a nie powierzchnia styku z podłożem)

 

Tylko po co mierzysz "balon" skoro to nie on odpowiada za opory toczenia, tylko powierzchnia styku z podlozem?

 

Moim zdaniem za bardzo kombinujesz z doborem tych opon, czesto widze ludzi, ktorzy tak robia i konczy sie to zwykle w jeden sposob, jezdza na zle dobranych oponach, co zawsze przeklada sie na spadek poziomu bezpieczenstwa. Takze prosze, jezeli nie odnajdujesz sie dobrze w temacie opon, to albo wybierz takie opony jakie montowal producent, albo zdaj sie na moja (lub Yatzka) opinie, jezeli pytasz o takie rzeczy na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz sposob oznaczania szerokosci z profilem, ktory jest wlasnie ustalany z % szerokosci

faktycznie tu masz rację bo wiedziałem że coś jest ustalane z innego rozmiaru i myślałem że szerokość jest z profila brana ale tak jak piszesz jest odwrotnie

 

Zamiast patrzec na tabele zamiennikow, ktora nie zawsze jest przygotowana fachowo, proponuje Ci poszukac jakie opony byly montowane fabrycznie przez producenta do danego modelu i wybrac taki sam, albo porownywac do najblizszego jaki montowal producent.

właśnie porównywałem z producentem ale jeśli są jakieś szersze to ze względu na to ze jest mocniejsze auto np 330 a nie moge nigdzie znaleźć żeby rozmiary które podałem były montowane w 320d fakt może i będzie ładnie wyglądał ale może nie będzie miał a raczej opony nie będą spełniały swoich właściwości (wychodzę z założenia że szersze nie koniecznie znaczy bezpieczniejsze a na pewno to nie mają takiej przyczepności jak typowe przynajmniej tak mi się wydaje:) a to dlatego że ciężar jest rozkładany na większej powierzchni przez co zmniejsza się nacisk na cm2 ale to tylko taki mój wymysł i nie wiem czy jest to słuszne spostrzeżenie)

 

odnośnie tego rantu ochronnego to służy on właśnie do tego żeby rantów felg nie porysować czy może jeszcze spełnia jakieś inne zadanie np w razie rozerwania opony zanim się samochód zatrzyma to żeby nie jechać na feldze tylko właśnie na tym "rancie"?? bo jak by nie było mógł by chyba spełniać takie zadanie?

Może troche dużo myślę i kombinuję ale tak już mam dlatego pytam może są to śmieszne rzeczy ale "kto pytanie nie błądzi"

 

Pomysl zalozenia 4 felg 17x7.5 tez jest zly, dlatego, ze E46 przy srednicy 17" powinno miec na tylnej osi przynajmniej 8.0" felge.

a dlaczego 8" właśnie na tylnej osi? chodzi o przeniesienie siły czy o coś innego? bo jeśli o przeniesienie ciężaru to raczej z przodu jest silnik i większy nacisk więc dlaczego z tyłu 8?

Tylko po co mierzysz "balon" skoro to nie on odpowiada za opory toczenia, tylko powierzchnia styku z podlozem?

to juz inna historia jeden nasz "specjalista" z serwisu opon z Opola właśnie mi tak powiedział że szerokość opony jest liczona w najszerszym miejscu a nie na powierzchni styku z podłożem co wydało mi się dziwne

 

Moim zdaniem za bardzo kombinujesz z doborem tych opon

raczej nie chodzi mi o dobór opon bo założę takie jakie powinny być ale głównie chodzi mi o te szerokości felg w style 68 7,5" i 8,5" bo od tego właśnie jest uzależniona szerokość opony i tu mam dylemat czy mimo tego ze mi się podobają założyć takie (tylko czy aby na pewno będa one odpowiednie i bezpieczne do mojego auta?) czy szukać lepiej innych przy czym nie chciał bym zbytnio ucierpieć przy takiej zmianie np na znacznym wzroście spalania, spadku mocy i pogorszeniu komfortu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie porównywałem z producentem ale jeśli są jakieś szersze to ze względu na to ze jest mocniejsze auto np 330 a nie moge nigdzie znaleźć żeby rozmiary które podałem były montowane w 320d fakt może i będzie ładnie wyglądał ale może nie będzie miał a raczej opony nie będą spełniały swoich właściwości (wychodzę z założenia że szersze nie koniecznie znaczy bezpieczniejsze a na pewno to nie mają takiej przyczepności jak typowe przynajmniej tak mi się wydaje:) a to dlatego że ciężar jest rozkładany na większej powierzchni przez co zmniejsza się nacisk na cm2 ale to tylko taki mój wymysł i nie wiem czy jest to słuszne spostrzeżenie)

 

Tutaj masz wszystkie montowane do Twojego modelu fabrycznie felgi http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AS71&mospid=47635&hg=36&fg=15 (oczywiscie wszystko zalezalo od wyboru pierwszego wlasciciela), gdy przejrzysz je dokladnie to zauwazysz, ze oferowano nawet 18". Twoje spostrzezenie nie jest sluszne, szersze opony zawsze maja lepsza przyczepnosc i zapewniaja krotsza droge hamowania (a zalet jest jeszcze wiecej), ich przewaga nad wezszymi oponami jest widoczna praktycznie w kazdej dziedzinie, oprocz aquaplanningu i halasu.

 

odnośnie tego rantu ochronnego to służy on właśnie do tego żeby rantów felg nie porysować czy może jeszcze spełnia jakieś inne zadanie np w razie rozerwania opony zanim się samochód zatrzyma to żeby nie jechać na feldze tylko właśnie na tym "rancie"?? bo jak by nie było mógł by chyba spełniać takie zadanie?

Może troche dużo myślę i kombinuję ale tak już mam dlatego pytam może są to śmieszne rzeczy ale "kto pytanie nie błądzi"

 

Rant sluzy tylko i wylacznie do ochrony felgi, przed kraweznikiem i przed niewielkimi dziurami w jezdni (oczywiscie obie rzeczy w granicach rozsadku). Opony, na ktory mozesz jezdzic po przebiciu, to opony Run Flat (inaczej nazywane m.in. RFT, ROF)

 

a dlaczego 8" właśnie na tylnej osi? chodzi o przeniesienie siły czy o coś innego? bo jeśli o przeniesienie ciężaru to raczej z przodu jest silnik i większy nacisk więc dlaczego z tyłu 8?

 

Tak zalozyl producent, nie jestem w stanie powiedziec Ci z czego to dokladnie wynika, musialbys zwrocic sie z tym pytaniem do BMW. Powodow moze byc wiele, zupelnie prozaiczny moze byc taki, ze samochod z tak waskimi felgami i opona o nizszym profilu nie prowadzil sie bezpiecznie, innymi powodami moze byc to, ze felgi 17x7.5 maja nizsza nosnosc niz 17x8.5 i nie moga byc stosowane na tylnej osi, itd. Generalna zasada jest taka, ze nie montuje sie czegos wezszego, ani mniejszego niz to co zamontowal fabrycznie producent i jest to dobre rozwiazanie. Zapytasz dlaczego, wiec montuje sie np. 16x7.0? Bo na tego typu feldze opona zachowuje sie inaczej. Dobor rozmiarow kol i opon w procesie projektowania samochodu jest bardzo skomplikowany i naprawde nie ma sensu w tym temacie sie nim zajmowac, przyjmij za pewnik minimum, ktore zostalo narzucone przez producenta.

 

to juz inna historia jeden nasz "specjalista" z serwisu opon z Opola właśnie mi tak powiedział że szerokość opony jest liczona w najszerszym miejscu a nie na powierzchni styku z podłożem co wydało mi się dziwne

 

Specjalista powiedzial Ci dobrze, tyle, ze to rozwiazanie ma sens gdy opona jest zdjeta z felgi, gdy jest na nia zalozona i napompowana to zmienia minimalnie swoja szerokosc. Przeciez, wystarczy, ze opony maja nieprawidlowe cisnienie i zmieni sie ich szerokosc.

 

raczej nie chodzi mi o dobór opon bo założę takie jakie powinny być ale głównie chodzi mi o te szerokości felg w style 68 7,5" i 8,5" bo od tego właśnie jest uzależniona szerokość opony i tu mam dylemat czy mimo tego ze mi się podobają założyć takie (tylko czy aby na pewno będa one odpowiednie i bezpieczne do mojego auta?) czy szukać lepiej innych przy czym nie chciał bym zbytnio ucierpieć przy takiej zmianie np na znacznym wzroście spalania, spadku mocy i pogorszeniu komfortu jazdy.

 

Jezeli liczysz kazde 0.5l/100KM, kazda zlotowke wydana na opony, to uczciwie zmiana na te felgi nie ma sensu, odpusc sobie ten temat. Jezeli jednak uzywasz samochodu nie tylko do przemieszczania, sie z punktu A do B, ale lubisz sie cieszyc jazda to 17" beda zmiana w dobrym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Koledzy poradzcie mi coś........

Chce założyć opony 195/60/15 na przód a na tył 195/65/15 powiedzcie mi czy będzie ok pod względem wyglądu i bezpieczeństwa .......

A może pogonić te i założyć 205/65/15 co sądzicie o tym..............

Prosze o rade.............. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na oku alufelgi 17 na 8j. jak bym załozył na przód opony 215/50/17 a na tył 225/50/17 bedzie ok ? chodzi mi dokładnie o to czy te opony będą pasowały na felge 8j?

 

czy zle rozumuje, czy opony 225/50/17 beda za duze do e46? Wydaje mi sie, ze 17calowe opony do e46 powinny miec nizszy profil, chyba 45

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

podpisuje się do tematu

czy możecie doradzić jakie felgi na lato do 323i

myślałem o 16 takie o to :

http://allegro.pl/nowe-felgi-16-5x120-bmw-1-3-e81-e46-e90-m-power-i1549144083.html

co myślicie na ten temat

i moje inne pytanie związane jest z ET jakie jest najlepsze?

czy te felgi z ET 35 jest ok ?

myślałem o 17 ale dużo jeżdże mieszkam w anglii więc do Polski często jeżdżę czy to coś zmienia?

z góry dziekuje za pomoc i pozdrwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Mam na oku alufelgi 17 na 8j. jak bym załozył na przód opony 215/50/17 a na tył 225/50/17 bedzie ok ? chodzi mi dokładnie o to czy te opony będą pasowały na felge 8j?

 

a można zalożyć na przód i na tył 225/50/17 do e46?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.