Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was oto kolejny problem który zauważyłem w moim czarnym diable otóż : ścina mi opony na przodzie po stronie pasażera ścieło zewnętrzną krawędź opony ale bardziej mnie martwi strona kierowcy gdyż tam dzieje się coś takiego na zewnętrznej krawędzi :

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/adb0650283fdeb8e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c827d2205c488d7.html

Jak widzicie na brzegu opony zrobił się "rant" nie mam pojęcia co to może być zrobiłem zbieżność wraz z geometrią wszystkich czterech kół ,ciśnienie w oponach prawidłowe , czasem przy nierównościach lubi porzucać troszkę po drodze ; tu gdzie mieszkam jest ciężko o dobrych fachowców więc moja cała nadzieja w was :)

Dodam jeszcze że ta opona ma 6 tyś kilometrów przy bardzo spokojnej jeździe i jest ścięta od strony wewnętrznej ( wewnątrz prawie jak nowa ) do zewnętrznej gdzie wygląda jak dobrze starta :(

Mój dobry znajmy mówi że to mogą być luzy na maglownicy albo na drążkach , jeśli na maglownicy to czy da się to wyregulować ?? co do drążków to na pewno wymiana

Rozmiar opon to : przód : 245/40 r18 , tył 275/35 r18

 

Jeszcze skan z geometrii kół ,

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e7e5ab419f3b4d3.html

 

 

Pozdrowionka

 

Piotr

Opublikowano
Jeszcze możesz podskoczyć na ogólne sprawdzenie stanu zawieszenia. A gdzie tą geometrię ci robili? Nie ściąga cię? Ato jedzie stabilnie i trzyma tor?

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Tzn tak geometrie mi robili w warsztacie dunlopa , auto mi nie ściąga , moge go puścić i on pojedzie prosto , jedynie co zauważyłem to jak zmieniam pas np z lewego na prawy i jest po środku garb na grodze to go tak "przeżuci na prawo
Opublikowano
Jeżeli geometria jest dobrze zrobiona to coś z zawieszeniem nie tak chyba. A to bujanie auta to może być objaw zużytych tulei pływających.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano

Tak auto miało jakieś zdarzenie 4 lata temu , to mnie zastanawia po troszku czy to nie zasługa tego ,

Dziś poprosiłem mojego znajomego żeby na to zaglądną - poruszał kierownicą w lewo i prawo i mówi że jest luz na maglownicy ,; sprawdziliśmy luz na kołach i jest bardzo minimalny .Pytanie czy da się to wyregulować czy trzeba regenerować maglownicę ,

Wyszła druga kwestia rozmiaru opon - według katalogu na przodzie powinno być 235 /40 r18 a nie 245/40/ r18

Opublikowano
Coś mało wiarygodne jak dla mnie tamto zestawienie. Nie ma nawet polecanego rozmiaru: 225/50R17. Zbyt małe ciśnienie może powodować złe zużycie opon to fakt. Optymalne wg mnie to 2,4/2,8 przód/tył. Jak będzie za dużo to będziesz czuł się jakbyś na samych felgach jechał :)

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Coś mało wiarygodne jak dla mnie tamto zestawienie. Nie ma nawet polecanego rozmiaru: 225/50R17. Zbyt małe ciśnienie może powodować złe zużycie opon to fakt. Optymalne wg mnie to 2,4/2,8 przód/t

Jak będzie za dużo to będziesz czuł się jakbyś na samych felgach jechał :)

. Ja dopompowalem Powietrza do tego co było naposane na tabliczce na slopku za drzwiami kierowcy czyli- 2.8 przod 3.1 tyl , to prawda jest troszke twardsze to autko teraz . Nadal jednak nie rozwiazalem problemu scinania opony po lewej stronie, po dluzszej trasie tylko ta sie nagdzewa , reszta opon jest zimna , zastanawiaja mnie jeszcze koncowki kulowe maglownicy czy one nie maja luzu . Jesli macie jakies inne pomysly to walcie smialo
Opublikowano
Jeżeli opona się nagrzewa to znaczy, że z tarciem jest coś nie tak. A jeśli z tarciem jest coś nie tak to nie wiadomo czy ta geometria nieszczęsna jest dobrze ustawiona.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Wczoraj się martwiłem oponami dziś turbo sprężarką która się zje... na drodze , co za auto :((

 

Do tego jeszcze kolektor ssący (urywające się klapki), pękający kolektor wydechowy no i DPF. Jak nie urok to sraczka :) BędzieszMiałWydatki.

Opublikowano
Kolektor ssący jest dobry był sprawdzony 2 tygodnie temu , no chyba że coś akurat tam walneło a dpf brak w mojej wersji ( róry w dół )
Opublikowano
No niestety ale utrzymanie E60 w bardzo dobrym stanie kosztuje. Mnie już kosztowało jakieś 7k pln w tym roku, a mamy dopiero Maj. W tamtym 4k pln. Z tym, że staram się robić wszystko profilaktycznie bardziej niż naprawiać już coś uszkodzonego. Jaki masz przebieg i skąd wiesz, że turbo poszło?

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Wyprzedzalem ciezarowke I mu wcisnolem pedal gazu do dechy po czym uslyszalem taki dziwny swist nie metaliczny , po czym auto stracilo moc powyzej 2 tys obrotow I zaczelo chalasowac (pierdziec kolo silnika) , slabo przyspiesza, I brak mu mocy , co dziwne na kompie nic nie pokazalo I nawet dymka nie puszcza , chlopaki z pomocy drogiwej powiedzieli mi ze to najprawdopodobniej turbina . Dodam ze jak go zostawie na wolnych obrotach to chodzi jak zegarek I tak ladnie pracuje do 2 tys , po wylaczeniu I zalaczeniu silnika moge go przegazowac dwa razy I dopiero za 3 dziwne odglosy wracaja . Autko ma przejechane dopiero 98 tys km -sprawdzone z angielskim aso . Teraz nie Wiem czy to turbina czy ktorys przewod spadl lub szczelil . Tak nawiasem co cie Tyle kosztuje co roku ??
Opublikowano

2009:

- amortyzatory przód - 2300zł

- nowy soft - 350zł

- serwis klimy - 200zł

- filtry + olej - 700zł

- regeneracja maglownicy - 500zł

suma - 4050zł

2010:

- kolektor ssący - 1950zł

- odma - 100

- świece - 500zł

- wymiennik ciepła - 300zł

- tarcze, klocki, czujniki przód - 1600

- filtry + olej - 700

- eksploatacyjne elementy zawieszenia - 1700

- ustawienie geometrii - 300

- wiązka PDC - 200

suma - 7350

 

Ot coś takiego jak dobrze pamiętam. Może nie takie dokładnie koszta były ale po zaokrągleniu mniej/więcej. Więc jak widać trochę mnie ostatnio kosztowało to cacko :D Mam nadzieję, że na jakiś czas będę miał spokój. Choć chciałbym jeszcze w tym roku wymienić olej + filtr skrzyni automatycznej. A jak fundusze pozwolą to jeszcze M-Pakiet i tylne lampy LCI zawitają na autku :mrgreen:

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Witam. Mam ten sam problem z e91 318d. Również ścina opony od zewnętrznej strony i jest taki troszkę nerwowy na drodze. Przy ustawianiu geometrii sprawdzono luzy w zawieszeniu (brak luzów). Ale wydaje mi się, że mam delikatny luz na przekładni kierowniczej bo jakieś odgłosy z niej dobiegają. Więc to muszę sprawdzić. Pozdrawiam
  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam

 

Dołączam się do tematu :( opon.

 

Letnie opony Pirelli P zero rosso

przód 245/40/18 ciśnienie 2,4 bara - wszystko w porządku, zużywają się równomiernie po całości.

tył 275/35/18 ciśnienie 2,6 bara - po stronach zewnętrznych opon bieżnika jest o 2mm więcej niż na środkowej części opon (jest mniej bieżnika) nie zużywa się równomiernie.

 

Jeżdżę samochodem przeważnie sam, bądź we dwoje. Czy ciśnienie w oponach mam odpowiednie??

Co może być powodem nie równomiernego zużywania się tylnych opon? za małe ciśnienie ? a może za duże?? A może przez koleiny na drogach>? poprzez tak szeroki rozmiar opon?

 

Pozdrawiam

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.