Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kolegów, mam problem gdyż wczoraj zalalem benzyny 98 i dolalem dodatek zwiekszajacy oktany i chyba za duzo dolalem bo teraz ma dziwną prace inie ma mocy i dymi na czarno jak stary diesel> Co zrobic spuscic czy dolac 95? Z góry dzieki za pomoc, Pozdrawiam
Opublikowano

Paliwo o większej liczbie oktanowej trudniej się zapala.

Czym więcej oktanów, tym mniej mocy.

Też bym raczej dolał do pełna 95. A jak nie da rezultatów,to trzeba będzie spuścić.

126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d
Opublikowano

Nie do końca jest tak że im więcej oktanów tym mniej mocy. Im więcej oktanów tym wyższa wartość spalania stukowego i mniejsza wartość energetyczna paliwa. Nowoczesne silniki potrafią wykorzystać granice spalania stukowego i wycisnąć więcej mocy z paliwa o mniejszej wartości energetycznej.

Ale wracając do tematu, uzupełnij braki Pb95, powinno pomóc. Druga sprawa to nie do końca wiadomo jakie "cudo" dolałeś do paliwa, zwłaszcza że jak piszesz zalałeś już wzbogacone paliwo (Verva) i jeszcze je udoskonaliłeś. Może teraz ma z 200 oktanów, a może z 5 :)

Opublikowano

liczba oktanowa określa odporność na spalanie stukowe, czyli czym wyższa tym lepiej dla silnika-silnik pracuje płynniej(przez co jest bardziej dynamiczniejszy) i minimalnie mniej pali, zalałem kiedyś v power racing do 730 i szła znacznie lepiej. Verva więc też żadnej szkody nie robi, ale po co jakieś dodatki??

Zalewaj normalnie 95 po czasie się wypali, chyba że naprawdę przesadziłeś z tym środkiem, to zanim się wypali może coś uszkodzić...

Opublikowano

Zainteresowanych wpływem 95 czy 98 na osiągi odsyłam do artykułu: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

 

A coś może być albo "dynamiczniejsze", albo "bardziej dynamiczne"

126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.