Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od jakiegoś czasu zauważyłem że coś mi puka w przednim prawym kole, a objawia się to najczęściej tym że jak jadę np. z 40km/h i ostro skręcam w lewą stronę to słyszę pojedyncze puknięcie, czasami też to słyszę jak wyjeżdżam z parkingu i trzeba skręcić o 90 stopni i jest też takie pojedyncze pukniencie.

Czy ktoś miał taki przypadek i co było uszkodzone :?:

Dodam że wymieniałem wahacze i tuleje wahaczy (jakiś miesiąc temu) a wczoraj jeszcze sprawdziłem jak podniosłem samochód czy przypadkiem nie mam luzu na sworzniu wahacza (bo wiadomo mógł być uszkodzony), na końcówce drążka kierowniczego oraz na łączniku stabilizatora i wszystko jest w porządku.

Ktoś ma jakieś pomysły :?:

Opublikowano
Witam. Na moje oko to są przeguby, one właśnie objawiają się pukaniem przy skręcaniu, rozumiem, że gdy jedziesz prosto i przyśpieszasz nie słychać żadnych stuków? Przeguby w tych modelach nie są częstą awarią, tu znaczną wskazówką może okazać się przebieg, ile masz przejechanych km w swoim cudzie? Spróbuj na prostym skręcić kołami do oporu i dość szybko przyśpieszyć jeśli będzie ci łupać z przodu to na 90% przeguby.
Opublikowano

Ale przecież z przodu nie ma przegubów :roll:

I tak jak jadę prosto to nic nie puka i nie stuka, tylko czasami jak skręcam to tak puknie, strzeli, walnie coś o metal...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Na moje oko to są przeguby, one właśnie objawiają się pukaniem przy skręcaniu, rozumiem, że gdy jedziesz prosto i przyśpieszasz nie słychać żadnych stuków? Przeguby w tych modelach nie są częstą awarią, tu znaczną wskazówką może okazać się przebieg, ile masz przejechanych km w swoim cudzie? Spróbuj na prostym skręcić kołami do oporu i dość szybko przyśpieszyć jeśli będzie ci łupać z przodu to na 90% przeguby.

 

:duh: Nie ma przegubów z przodu w autach z napędem na tyną oś.

Opublikowano
Cześć, mnie też puka, ale mam luz na tulei wahacza, i podobno cały wahacza muszę wymieniać. Zdejmij koło i popatrz wstępnie, może sam zlokalizujesz luz.
Opublikowano

Tak się zastanawiam czy to przypadkiem nie jest górne mocowanie amortyzatora...

Bo jak przygniatam samochód z góry tak jak się sprawdza czy amortyzatory są dobre to z jednej strony potrafi stukać.. ale nie zawsze... czasami będę go tak uginał i uginał i dopiero powiedzmy z kilka razy stuknie a później cisza... sam już nie wiem co to...

Opublikowano

A próbowałeś podnieść na lewarku i poruszać kołem we wszystkie strony? jak są tam gdzieś jakieś luzy to powinno się je dać wyczuć.

 

pozdro

Opublikowano

Więc to chyba to łożysko znajdujące się w poduszce kolumny amortyzatora,tylko najlepiej wymienić obie lewą i prawą .

 

Pozdro.

Opublikowano
Może i racja ale 3 lata temu jak miałem uszkodzony łącznik stabilizatora to wiem że pukał na nierównościach, a głównie na płytach betonowych i przy przejeżdżaniu przez zwalniacze na drodze... a tutaj tak niema

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.