Skocz do zawartości

330d - Wymiana kolektora | howto


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam prośbę związaną z wymianą kolektora ssącego w e46 330d (184ps) w manualu..

1. Kupiłem używany kolektor (mój się rozszczelnił), jak oczyścić go z wszędobylskiego nagaru? Czy można go przeczyścić np. Karcherem?

2. Na co zwrócić uwagę przy wymianie? Wystarczy tylko odkręcić 12 śrub?

3 Czy jest tam uszczelka, którą trzeba wymienić na nową?

 

Proszę o pomoc, pierwszy raz się za to zabieram, chciałbym zrobić małą fotorelację, żeby przydało się również innym.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję!

Opublikowano

Cześć,

Też jestem z Trójmiasta i zabieram sie w tym tygodniu za czyszczenie kolektora.

Troszkę się o tym naczytałem, wiec napisze co wiem (może pomoże) :-)

 

  1. Ponoć można czyścić Karcherem (ja zamierzam tak zrobić), nie wiem jak z ew. chemią
  2. Zawór EGR, 12 śrub oraz czujnik z tyłu kolektora (pod podszybiem, które tez będziesz pewnie musiał rozebrać)
  3. Jest 12 uszczelek gumowych (6 okrągłych i 6 kwadratowych), możesz kupić nowe na wszelki wypadek - nie są drogie.
    Jest jeszcze uszczelka gumowa pod EGR'em

 

/Hubert

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano

Hej i jak poradziłeś sobie z tematem czyszczenia kolektora?

Jakiego środka użyłeś do wyczyszczenia go z nagaru?

Pozdrawiam i dzięki za info

 

 

Cześć,

Też jestem z Trójmiasta i zabieram sie w tym tygodniu za czyszczenie kolektora.

Troszkę się o tym naczytałem, wiec napisze co wiem (może pomoże) :-)

 

  1. Ponoć można czyścić Karcherem (ja zamierzam tak zrobić), nie wiem jak z ew. chemią
  2. Zawór EGR, 12 śrub oraz czujnik z tyłu kolektora (pod podszybiem, które tez będziesz pewnie musiał rozebrać)
  3. Jest 12 uszczelek gumowych (6 okrągłych i 6 kwadratowych), możesz kupić nowe na wszelki wypadek - nie są drogie.
    Jest jeszcze uszczelka gumowa pod EGR'em

 

/Hubert

Opublikowano

Hello,

no więc ruszyłem moje zabiegane cztery litery i wyczyściłem kolektor dolotowy, przy okazji wymieniłem świece żarowe :-)

Co prawda zdejmowałem kolektor w M57N (204KM), ale w 184KM powinno być podobnie.

Żeby wyjąć kolektor trzeba uporać sie z kablami od wtrysków, ja odłączyłem wtryski z cylindrów 3,4,5,6 - bo przeszkadzały.

Kolektor jest na 12 śrubach z jednej (#5) oraz 7 szpilkach (#9 = nakretka) z drugiej strony + mocowanie w okolicach bagnetu.

Odłączasz czujnik doładowania z tyłu, sterowanie klapkami (u mnie było elektryczne, ale w M57 *chyba* jest podciśnieniowe), EGR (sterowanie i spaliny) a następnie odkręcasz.

U mnie zęby odkręcić ostatnią szpilkę trzeba było odpiąć wtyczkę z listwy CR.

Przy wyciąganiu należny zwrócić uwagę to że tam gdzie miałeś szpilki (okolice #9) od dołu są takie okrągłe uszczelki do dystansów - uważaj żeby Ci nie wpadły gdzie nie trzeba :!:

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTMxNDI0X3A=.png

Intake manifold-AGR-Electric. controlled - BMW parts catalog

 

Co do samego czyszczenia to czyściłem preparatem do mycia silników a potem karcherem właśnie (zimna woda, nie mam podgrzewającego).

:!: Uważaj, niektóre preparaty do czyszczenia silników potrafią uszkodzić uszczelki oraz gryzą sie z plastikiem.

Po tym czyściłem jeszcze benzyną a następnie benzyną ekstrakcyjną (pistolet podłączony do kompresora).

Na sam koniec spłukałem Karcherem.

Po tym suszyłem sprężonym powietrzem z kompresora.

 

Do czyszczenia zdjąłem klapki, by ich nie uszkodzić :!:

U mnie są te nowsze klapki, nie widziałem żadnych objawów zużycia, więc je też wyczyściłem, przesmarowałem białym smarem i zamontowałem.

 

Jak masz jeszcze jakieś pytania, wal śmiało :-)

 

/Hubert

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam. Kolego powiedz mi jakie zanotowałeś korzyści z takiego zabiegu, ewetualnie czy miałeś jakieś problemy.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.