Skocz do zawartości

320d/2004 - Uciekajacy Olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie

 

BMW 320d 2004r. przejechane ok 170tys.

 

Problem polega na tym. Uciekał mi olej i odkładał się w układzie dolotowym. Wspólnie z mechanikiem doszliśmy do wniosku ze to odma ponieważ olej lał się z przewodu nad filtrem powietrza. Auto obecnie jest po wymianie odmy (całej) i oleju na 0W30. Niestety olej nadal znika a cały układ dolotowy jest od nowa nim zarzygany (wszystko było czyszczone przy wymianie). Stan oleju nigdy nie przekraczał średniej na bagnecie a po przejechaniu ok 4000km. jest poniżej minimum (mierzone w tym samym miejscu). Już nie wiem co może być źle czy mogłem jakoś źle odmę zamontować :D ? czy może coś może wypychać olej przez nią? POMOCY...

 

PS. Dodam ze oglądałem jeszcze turbinkę: wirniczek nie ma żadnych luzów ani na boki czy tez do przodu. Praca turbiny nie naganna a moc tez w normie . Auto rano ładnie pali i daje bardzo rzadko biały może niebieski dymek tak na 2 sekundy. Nie zostawia plam oleju!

Dziś jechałem dłużej ok. 40km. i po zgaszeniu silnika zaświeciła się żółta kontrolka oleju (co chyba jak rozumie było go już za mało przy czujniku) w normalnej jeździe po mieście się nie zapala.

 

Proszę pomóżcie bo już tracę nadzieje...

 

Marcin

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli wykluczyłeś odmę to pozostaje turbina - niestety.

Prawdopodobnie przepuszcza na części zimnej i olej dostaje się do dolotu, na Twoim miejscu jeśli wirnik i cała reszta turbiny jest ok oddał bym ją na wymianę uszczelnień.

Pozdrawiam
Opublikowano
A podpowiesz może kolego ile to może mnie kosztować a może jeśli znasz kogoś w okolicach Krakowa lub Radomia to podpowiesz gdzie najlepiej zrobić?
Opublikowano
regeneracja od 800-1500 zl a nowka turbina ponad 2500 napewno
Opublikowano
A czy możliwe jest wytarcie pierścieni tak aby puszczał olej przy przebiegu ok. 180tys. Przy zmianie świec ostatnio na 3 garze od strony skrzyni był na jednej ze świec olej (tak minimalnie) W sumie nawet jak pojadę na stacje i zrobią mi test spalin to się nie dowiem czy mi puszcza na cylindrach czy turbo.
Opublikowano
z tego co wstępnie patrzyłem to turbo kosztuje ponad 5000tys. zł. :cry2: Jutro sprawdzę cenę w ASO :(

.........tu masz regeneracje z gwarancja bez limitów kilometrów http://www.allegro.pl/item998233230_turbina_nowa_bmw_e46_320_2_0_td_e39_520_x3.html

......a tu masz nówke http://www.allegro.pl/item1006767685_fabr_nowa_turbina_bmw_320d_x3_2_0d_150km_e46_e83.html

(*pozdrawiam*)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.