Skocz do zawartości

320d gdzie szukac usterki - układ kierowniczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Niedawno kupiłem swoje E46 i ostatnio zidentyfikowałem dość niepokojące objawy.

Pierwszy z nich to przy kręceniu kierownicą (chyba tylko w prawo i to zaraz po lekkim odchyleniu) coś trzeszczy - odgłos jakby guma trzeszczała. Wspomaganie pracuje, nie świecą się żadne kontrolki.

pierwsza sprawa jaka mi przyszła do głowy to mało oleju. sprawdziłem i rzeczywiście na minimum. uzupełniłem poziom jakieś dwa dni temu i nic się nie zmieniło. czy możliwe ze układ się zapowietrzył przy niskim poziomi oleju i teraz trzeba coś z tym zrobić czy raczej powinienem szukać przyczyny gdzie indziej?? Pompa?? jakieś uszczelki??- żadnych wycieków nie widzę, ale pod tą maską nie wiele widać :)

 

Druga sprawa to drgania na kierowcy które odczuwalne są od 150-160km/h nasilają się wraz ze wzrostem prędkości i przy 180 mam są już bardzo mocne.

 

Czy jedno może mieć coś wspólnego z drugim??

jeśli tak to od czego zacząć szukanie??

Jeśli nie.... to od czego zacząć szukanie :) ??

Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia krzyżaka na kolumnie kierowniczej oraz mocowań gornych amortyzatorów czy pracują swobodnie.

Drgania na kierownicy, opony, złe wyważenie kół, amortyzatory, sworznie wachacza lub drązki i końcowki drążków.

Opublikowano

dzieki za wskazówki,

możesz mi jeszcze powiedzieć czy jestem w stanie sam sprawdzić tek krzyżak i mocowania (w jaki sposób?? ) czy walić prosto do warsztatu??

Opublikowano

Witam kolegę. Myślę ze drgania na kierownicy i trzeszczenie mogą mieć ze sobą niewiele wspólnego. Odnośnie drgań na kierownicy to zacznij od wyważenia kół.

 

A odnośnie trzeszczenia... Powiedz skąd to trzeszczenie? Czy wewnątrz samochodu czy gdzieś na zewnątrz je słychać. Jeżeli na zewnątrz to Ci nie pomogę.

 

Jeżeli chodzi o dziwne piski, trzeszczenia wewnątrz samochodu przy skręcaniu kierownicą to niedawno to przerabiałem. Dźwięk jakby coś na sucho pracowało, jakaś guma tarła o coś trudno powiedzieć ale wkurzające bardzo. Nie wiedziałem od czego zacząć ale odkręciłem tą dykte na dole przy pedałach i kierownicę, po odkręceniu kiery ukazało się łożysko przez które wtryskałem WD-40, następnym punktem do spryskania było miejsce przy podłodze gdzie wchodzi ten wałek od kierownicy (po zdjęciu tej dykty dobrze go widać), tam też sporo WD nalałem. Po tych operacjach wszystkie piski/trzeszczenia znikły.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

To co piszesz ma bardzo dużo sensu będę musiał spróbować:

jeśli chodzi o drgania to zostały zidentyfikowane i usunięte (wymieniłem wszystko trochę z górką nawet - wahacze, gumy, drążki....),

 

Niemniej jednak nie usunęło to tego nieznośnego dźwięku, który wkurza tym bardziej że nigdy nie wiem kiedy się pojawi i ciężko go zidentyfikować. a słyszalny jest w środku więc i jakby od podłogi więc niewykluczone, że łożysko o którym piszesz.

 

Sprawdzę i dam znań jaki efekt.

 

mam też pytanie dodatkowe. jak wsiadam lub wysiadam z samochodu czasem też coś skrzypnie ale tym razem z tyłu. jakieś pomysły??

luzów żadnych na zawiasie nie ma bo to akurat sprawdzałem.

 

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.