Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ponawiam temat bo nie wiem czemu został zamknięty. Białe ślizgi sa dobre :) Moje pytanie jest proste gorzej z rodpowiedzią na pytanie, jak włożyć szybę do prowadnicy. a konkretnie. Mam problem z szybą kierowcy. Wczoraj podczas zamykania szyba jakby wypadła z prowadnic i szyba "zapadała się" w dół z prawej strony (bliżej przodu auta). Przy przytrzymaniu szyby zamyka się dobrze. Dzisiaj rozebrałem boczek i ustaliłem że szyba przesuwa się na boki czyli wypadła jednej prowadnicy (tej bliżej kierownicy (zabudowanej) jestem tego pewien bo palcem poczułem że szyba jest poza prowadnicą. Przy okazji znalazłem luźno lezącą gumę (matową w wewnętrznej stronie) jakby była właśnie od szyby. Jak można tą szybę wprowadzić do tej prowadnicy??..

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

p.s. Otwieranie szyb oczywiście jest elektryczne.

Edytowane przez Bielu
Opublikowano
Ok Moje pytanko po co zdjąć mechanizm. Żeby więcej miejsca było ??:D Bo niezabardzo wiem. Pomyślałem tak bo do tej prowadnicy praktycznie nie ma dostępu :/.Pozdrowionka.
Opublikowano
Tak jak piszesz mechanizm trzeba wyjąć żeby mieć więcej miejsca na manewrowanie szybą i rękami w tej ciasnocie no chyba że masz jeszcze oryginalnie zanitowany mechanizm (metalowe nity) to bedzie trochę przerombane bo trzeba mieć naprawdę dobre wiertło
Opublikowano
Nie wiem jak to w sedanie wygląda ale u mnie w compakcie nie było większych problemów z umieszczeniem tej gumy na swoim miejscu oraz wymiany ślizgów a nawet dorobieniu tej rolki która obraca się w szynie. Miejsce gdzie włazi ta guma musisz dobrze odtłuścić i czymś dobrym przykleić. Wyjęcie mechanizmu przynajmniej u mnie to rzecz okropeczna.
Opublikowano
Dzisiaj to rozebrałem i wygląda to tak. Guma odpadła nie od tej prowadnicy ( od tej bliżej tyłu auta), tak więc nie ma problemu z gumą. Po zdjęciu mechanizmu otwierania szyb umieściłem szybę w prowadnicach. Założyłem mechanizm i teraz jest jeszcze gorzej. Szyba napewno jest w prowadnicach.Na rysunku http://img179.imageshack.us/img179/1101/97526285.jpg przedstawiłem ( tak jak umiałem :D) jak zachowuje się szyba podczas otwierania. Na niebiesko zaznaczyłem siły jakie działają na szybe i kierunki w jakim szyba podąża ( zamiast zamykając się do góry). Przy zamykaniu słychac pod blachą jakiś trzaski i zgrzyty. Szyba otwiera się normalnie i bez problemowo. Ślizgi sa ok. Sam mechanizm też wygląda na sprawny. troszkę wygięte jest prawe ramie ale nieznacznie. Wygląda to tak jakby szyba podnoszona była z lewej strony a z prawej nie ( jakby w mechanizmie podnoszenia szyb było tylko jedno (lewe) ramię). Prosze o pomoc bo jest coraz cieplej i, a klimy nie mam :D i przy Mc donaldzie drzwi musze otwierać (hahaahha). Pozdrawiam
Opublikowano

Mówisz na poszyciu mhhh nie wiem dokładnie o jaki element chodzi ale nic nie regulowałem :/. Widze że możesz mi pomóc byłbym bardzo wdzięczny bo jestem kompletnym analfabetą jeśli chodzi o takie rzeczy :).

Pozdro

Opublikowano
Achh mała pomyłka, ostatnio koledze wymieniałem mechanizm opuszczania tylko że w mercedesie 124 i mi się trochę porypały mechanizmy . Ale do rzeczy musisz wyregulować to tym ramieniem które idzie w lewy dolny róg drzwi .Tam na ramieniu powinien być podłużny otwór. Z tego co pamiętam to trzeba ramie wziąć na maxa w dół
Opublikowano

Ok spróbuje jutro ale na tej szybie jest tak wielki luz że nie wiem czy to pomoże, ale spróbuje, a jak coś to sa jeszcze jakieś pomysły??:D

Pozdrawiam

Opublikowano
Kolega dobrze pisze, tą "listwę" dopychasz w dół, dokręcasz (nie pamiętam, chyba śruba na zwykły klucz 10). Im silniej dopchasz w dół tym mocniej szybę dopycha do krawędzi od strony tyłu auta. Czasem jest tak że brakuje regulacji przez np krzywe prowadnice, nieraz lekkie wygięcie jednego ramienia robi robotę że szyba działa prawidłowo. Szyba na pewno dobrze siedzi w tej uszczelce co Ci wypadła? To kółeczko w tej listwie którą regulujesz jest całe?
Opublikowano

Przeanalizowałem wszystkie wiadomości i dochodzę do wniosku że

Przesunięcie tego ramienia do ustawiania maks w dół ( jest maks w góre) i odegnięcie prawego ramienia da pożadany afakt bo wtedy pozzbęde się tych 1.5Cm luzu.

Jutro spróbuje i napisze jak wyszło. Wielkie dzięki za pomoc jestem bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Siemka. Dzięki za pomoc. Odgięłem wygięte ramie i ustawiłem to ramie przykręcane. I było przez dwa dni ok. Okazało się że teraz jest odwrotnie. Tzn. lewa strona nie pcha do góry a lewa za bardzo. Teraz przynajmniej wiem jak muszę to ustawić :). Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.