Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie

 

Problem dotyczy 530d (184KM) mojego znajomego, ja tylko użyczam nicka, żeby nie zaśmiecać forum 1postem.

 

Tak więc silniczek pracuje bardzo ładnie, odpala bez problemu, nie dymił absolutnie nic nawet przy odcięciu.

 

Nagle zacząć było czuć spaliny w środku przy wyłączonej klimatyzacji. Z wydechu leci biały dym po przekroczeniu 2tys obrotów. I raz zdarzyło się zaraz po odpaleniu i zgaszeniu (ok 30s), że spod spodu z prawej strony (pod du_ą pasażera z przodu) leciał biały dym i za chwile przestał.

 

Dodam bo wydaje mi się to istotne, że przy załączeniu nawiewu coś tak lekko stuka co chwilkę w okolicach pompki podprogowej ale to jest raczej wyżej. I wydaję mi się to też istotne, że ma wymontowane webasto bo jest naklejka i miejsce na sam nie wiem co z lewej strony koło zbiorniczka wyrównawczego. Takie kupił. Pojawiło się to z dnia na dzień.

 

Prócz wymienionych objawów wszystko super. Obroty nie falują, płynnie obroty idą do czerwonej kreski i płynnie spadają. Jakieś 2500km temu wymieniany olej i filtr paliwa.

 

P. S teraz jeszcze sprawdzaliśmy i tak, wtryski, pompa wsio suche, węże miękkie, nie ma oleju w płynie.

I taka ciekawostka z tym stukaniem, że jak jest nawiew to tak stuka a jak się wyłączy klimatronic to przestaje od razu.

Jak przegazowywaliśmy autko to dymi na biało, jak ustawiłem na AUTO i dałem nawiewy na 3niebieski to wtedy nie dymił.(temp 22-24) Ale za chwilę znów zaczął. I jest jakiś wydech malutki koło pompki podprogowej i leci tam ciepłe powietrze albo spaliny.

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

teraz byliśmy się przejechać i chwilkę dymił na biegu jałowym ale tak minimalnie(tylko to takie dziwne dymienie jakby para wodna, zaraz za wydechem to się rozpraszało), przy pierwszym przygazowaniu było troszkę więcej dymu a potem absolutnie nic i tak samo nie śmierdzi nic w środku. Potem jak stał odpalony nic nie dymił. Co będzie potem to nie wiem. Cały czas była klima włączona

 

trochę czytałem o tym i czy filtr odmy może dawać takie efekty?

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Witam Panowie

 

Problem dotyczy 530d (184KM) mojego znajomego, ja tylko użyczam nicka, żeby nie zaśmiecać forum 1postem.

 

Tak więc silniczek pracuje bardzo ładnie, odpala bez problemu, nie dymił absolutnie nic nawet przy odcięciu.

 

Nagle zacząć było czuć spaliny w środku przy wyłączonej klimatyzacji. Z wydechu leci biały dym po przekroczeniu 2tys obrotów. I raz zdarzyło się zaraz po odpaleniu i zgaszeniu (ok 30s), że spod spodu z prawej strony (pod du_ą pasażera z przodu) leciał biały dym i za chwile przestał.

 

Dodam bo wydaje mi się to istotne, że przy załączeniu nawiewu coś tak lekko stuka co chwilkę w okolicach pompki podprogowej ale to jest raczej wyżej. I wydaję mi się to też istotne, że ma wymontowane webasto bo jest naklejka i miejsce na sam nie wiem co z lewej strony koło zbiorniczka wyrównawczego. Takie kupił. Pojawiło się to z dnia na dzień.

 

Prócz wymienionych objawów wszystko super. Obroty nie falują, płynnie obroty idą do czerwonej kreski i płynnie spadają. Jakieś 2500km temu wymieniany olej i filtr paliwa.

 

P. S teraz jeszcze sprawdzaliśmy i tak, wtryski, pompa wsio suche, węże miękkie, nie ma oleju w płynie.

I taka ciekawostka z tym stukaniem, że jak jest nawiew to tak stuka a jak się wyłączy klimatronic to przestaje od razu.

Jak przegazowywaliśmy autko to dymi na biało, jak ustawiłem na AUTO i dałem nawiewy na 3niebieski to wtedy nie dymił.(temp 22-24) Ale za chwilę znów zaczął. I jest jakiś wydech malutki koło pompki podprogowej i leci tam ciepłe powietrze albo spaliny.

1. Mały wydech koło progu (mniej więcej na wysokości kolan kierowcy) to wydech od WEBASTO - system dogrzewający silnik.

2. Biały dymek (który się zaraz za rurą rozprasza) to tylko para wodna objawiająca się przy chłodniejszych dniach. Po jakimś czasie kiedy silnik się dogrzewa ta para robi się coraz bardziej blada.

3. Stukanie przy włączonej klimie/ogrzewaniu to są elektrozawory sterujące - jest to normalny objaw ich pracy (czuć takie jakby lekkie miarowe stukanie na kierownicy i pedałach)

4. Co do wymontowanego Webasto to czy jest czy nie najlepiej sprawdzić uruchamiając silnik i za chwilę go wyłączając. Po wyłączeniu powinniście słyszeć taki lekki jakby gwizd w okolicach lewego przedniego koła - to działające Webasto (same bebechy od Webasto ukryte są pod lewym przednim nadkolem).

5. Smród spalin to właśnie WEBASTO (nie ma na wydechu katalizatora) - jest dość specyficzny. Choć smród spalin objawia się także w przypadku porozrywanych złączy elastycznych na wydechu (połóż się pod auto i mniej więcej na wysokości środkowych słupków, z prawej strony zobaczysz takie jakby tłumiki oplecione stalową drobną siatką. Jeśli jest odymiona to prawdopodobnie już się to rozszczelnilo/porozrywało i puszcza tam bąki spalinami - będzie to smrodzić w kabinie.

Pzdr.

Opublikowano

Chłopie Ty nam z nieba spadłeś, myślałem, że już nikt nie odpisze. Bardzo dziękuje, wszystko się zgadza!

 

1. Mały wydech koło progu (mniej więcej na wysokości kolan kierowcy) to wydech od WEBASTO - system dogrzewający silnik.

 

Zgadza się jest i lecą tam ciepłe spaliny

 

 

2. Biały dymek (który się zaraz za rurą rozprasza) to tylko para wodna objawiająca się przy chłodniejszych dniach. Po jakimś czasie kiedy silnik się dogrzewa ta para robi się coraz bardziej blada.

 

Zgadza się było tylko kilka stopni powyżej zera (5-8) i auto stało chwilkę, potem było coraz mniej

 

 

3. Stukanie przy włączonej klimie/ogrzewaniu to są elektrozawory sterujące - jest to normalny objaw ich pracy (czuć takie jakby lekkie miarowe stukanie na kierownicy i pedałach)

 

Dokładnie tak, a mi wydawało się, że to pompa podprogowa

 

 

4. Co do wymontowanego Webasto to czy jest czy nie najlepiej sprawdzić uruchamiając silnik i za chwilę go wyłączając. Po wyłączeniu powinniście słyszeć taki lekki jakby gwizd w okolicach lewego przedniego koła - to działające Webasto (same bebechy od Webasto ukryte są pod lewym przednim nadkolem).

 

Zgadza się, właśnie tak gwiżdże ale za chwilę przestaje. Czasami słychać jakby się nawet rozpędzało

 

 

5. Smród spalin to właśnie WEBASTO (nie ma na wydechu katalizatora) - jest dość specyficzny. Choć smród spalin objawia się także w przypadku porozrywanych złączy elastycznych na wydechu (połóż się pod auto i mniej więcej na wysokości środkowych słupków, z prawej strony zobaczysz takie jakby tłumiki oplecione stalową drobną siatką. Jeśli jest odymiona to prawdopodobnie już się to rozszczelnilo/porozrywało i puszcza tam bąki spalinami - będzie to smrodzić w kabinie.

 

Kładłem się tam tylko wtedy było ciepło, silnik też już ciepły to mogło nie lecieć, a te wydechy takie ciutke czarne ale nic z nich nie leciało spalin

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Kładłem się tam tylko wtedy było ciepło, silnik też już ciepły to mogło nie lecieć, a te wydechy takie ciutke czarne ale nic z nich nie leciało spalin

Najlepiej przy okazji pobytu na jakimś kanale obejrzeć te siatki/złącza elastyczne. U mnie były już te siatki lekko poszarpane i odymione (już nawet trochę było słychać delikatnie inny dźwięk z wydechu pracującego auta i dość często jak zaleciało wiatrem w stronę kabiny to waliło spalinami.

Co do odgłosu pompy progowej to jest takowy ale głównie przed odpaleniem i to raczej cichy. No chyba, że już buczy dość głośno to wtedy znak, że jest do wymiany.

Pzdr.

Opublikowano

pompkę podprogową ma chyba dobrą, dość nic nie słychać.

 

A te plecionki są dwie, przy mocnym przegazowaniu nie leciało nic.

 

A może tak być, że nie będzie leciał z jednego dym bo było ciepło i silnik był już zagrzany?

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
pompkę podprogową ma chyba dobrą, dość nic nie słychać.

 

A te plecionki są dwie, przy mocnym przegazowaniu nie leciało nic.

 

A może tak być, że nie będzie leciał z jednego dym bo było ciepło i silnik był już zagrzany?

\

Z jednego? Ale czego? Jeśli masz na myśli np jakieś inne e39 to tak - może tak być, że był już zagrzany i wilgoć z wydechu odparowała już i nie leci biała mgiełka z rury wydechowej.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.