Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Silnik 2,5 Vanos M50 + gaz sekwencyjny po wymianie świec kuleje. Odczuwa się to zwłaszcza po wciśnięciu gazu na wyższym biegu (szarpanie). Świece wymieniłem z NGK na NGK czyli bez żadnych zmian...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zakładam że wkręciłeś swiece o tych samych parametrach co były. Byc może wina leży gdzieś po stronie mocowanie cewek (masa).
Opublikowano

Na gazie i pb tak masz ??

Bo objaw za malej ilosci paliwa w komorze spalania

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Prawdopodobnie jest przebicie wysokiego napięcia.Miałem niedawno taki sam motyw u siebie po wymianie świec.Około 35 złotych kosztuje specjalny smar Beru i po sprawie.Jest to zalecane przy wymianie świec,szczególnie jeśli są tak zwane fajkocewki.Ale raczej nikt tego nie robi.

Smaruje się izolator świecy gdzie kontaktuje się z przewodem wysokiego napięcia.

Opublikowano
A gdzie to można kupić bo na allegro nie widzę... "Izolator świecy gdzie kontaktuje się z przewodem" - czyli koniec świecy, który wchodzi w cewkę? Myślę, że u mnie mogło gdzieś tam dostać się trochę wilgoci bo akurat taka aura była a robiłem to na dworze.. Jak kończyłem to akurat zaczęło padać. Wyjąłem świece i cewki, przetarłem szmatką ale nadal jest taki efekt, że jak przy niskiej prędkości wrzucę wysoki bieg i wcisnę gaz to odczuwam szarpnięcia, na wolnych i na szybkich obrotach pracuje ok.... Trochę to dziwne zjawisko..
Opublikowano

Ogólnie smaruje się cały izolator świecy.Smar do kupienia w sklepie ale raczej na zamówienie bo mało kto wie że jest takowy a używa raczej nikt.Poszukaj w necie bo widziałem w kilku sklepach online.U mnie nieraz szarpnął przy ostrym przyspieszaniu.A że stało się tak zaraz po wymianie świec to wiedziałem o co chodzi.Jeśli wymieniałeś w wilgotnym otoczeniu to tymbardziej.Posmaruj jak należy i powinno ustąpić.

Dodam,że ten smar jest stosowany fabrycznie.Jednak po kilku latach zostaje z niego brązowawy osad w fajce.

Opublikowano

cyt: "Beru ZKF01-specjalny smar

 

Zdarza się, że po wymianie świec zapłonowych występują sporadyczne wypadania zapłonu w całym zakresie obrotów. Przyczyną jest przeskok iskry po izolatorze świecy, spowodowany nieszczelną końcówką przewodu wysokiego napięcia. Końcówki są często porowate, lub ze względu na mikroskopijne pęknięcia nieszczelne. Specjaliści z BERU radzą przed każdorazowym montażem świec zapłonowych, posmarować izolator świecy specjalnym smarem BERU ZKF 01. Jest on odporny na przebicia do 40 kV i temperaturę od minus 40 °C do plus 290 °C. Zapewnia on: 100% izolację elektryczną, uszczelnienie przed wilgocią, łatwy ponowny demontaż końcówek przewodów zapłonowych (nie zapiekają się), znaczne przedłużenie żywotności końcówek przewodów zapłonowych, zapobieżenie korozji styków. Smar jest dostępny w sprzedaży u autoryzowanych importerów BERU: Auto-Partner, Auto-Zatoka, Bronowski, Hart, Inter Cars."

 

Myślę że najbardziej dostępny będzie w Inter Cars

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W moim sklepie mogę mieć taki smar, cena ok 30pln. Dokładnie BERU ZKF01. Kolego cronos 2002 Moto-profil też ma ten smar. :cool2:
Opublikowano
Wczoraj wieczorem już znalazłem w jakimś sklepie internetowym i zamówiłem ale chyba nawet niepotrzebnie bo później jak się przejechałem to jakby już nie szarpał... Może wilgoć odparowała... Ale jak mi przyślą to dla profilaktyki przesmaruję...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.