Skocz do zawartości

Gaz LPG i valvetronic


Rekomendowane odpowiedzi

Witam właśnie zagazowywuje moje 316ti 2002 czyli valvetronic dodam że zajmuje się gazowaniem aut od 5 lat jako zajęcie dodatkowe zarobkowe i hobby w dużej firmie "eko-pal" w gdańsku. Zakładaliśmy gaz już w trzech bmw z silnikami valvetronic tyle że v8, oczywiście po wnikliwym zgłębieniu zasady działania silników valvatronic BMW i okazało się między innymi że w kolektorach ssących tych silników jest bardzo małe a wręcz żadne podciśnienie które jest jednym z podstawowych parametrów wykorzystywanych przez sterowniki instalacji gazowych do tworzenia map wtrysku gazu. zdecydowaliśmy się na instalacje z komputerami STELLA OBD firmy elpi-gaz wykorzystującymi pokładową diagnostykę samochodu (wszystkie auta po 2000 roku jak kogoś to mocniej interesuje mogę na prośbę mogę bardziej wytłumaczyć ) i wszystkie sprawdzaliśmy i ustawialiśmy na hamowni obciążeniowej , jak się okazało autokalibracja komputerów gazowych trzech różnych firm (takie hobby) daleko odbiegała od regulacji ręcznej na hamowni. Autokalibracja tworzy mapę dużo zaubogą i im większe obciążenie tym bardziej zaubogą. Jak wiadomo uboga mieszanka powoduje wyższą temperaturę spalania a ta wiadomo do czego może prowadzić. Najgorzej jest kiedy wtryskiwacz gazowy nie podaje równo na wszystkie sekcje np jedna sekcja podaje mniej niż pozostałe ciężko wykryć (trzeba posiadać sprzęt do sprawdzania wydatku wtryskiwaczy)a może wypalić jeden zawór lub uszkodzić jeden tłok.

REASUMUJĄC TE SILNIKI WYMAGAJĄ BARDZIEJ ZAAWANSOWANEJ ELEKTRONIKI GAZOWEJ LEPSZEGO (NIE AUTOKALIBRACJI) DOREGULOWANIA MAPY WTRYSKU GAZU (NAJLEPIEJ HAMOWNIA) DOBRYCH DOBRZE WYREGULOWANYCH WTRYSKIWACZY I OKRESOWEGO SPRAWDZANIA ICH WYDATKU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

REASUMUJĄC TE SILNIKI WYMAGAJĄ BARDZIEJ ZAAWANSOWANEJ ELEKTRONIKI GAZOWEJ LEPSZEGO (NIE AUTOKALIBRACJI) DOREGULOWANIA MAPY WTRYSKU GAZU (NAJLEPIEJ HAMOWNIA) DOBRYCH DOBRZE WYREGULOWANYCH WTRYSKIWACZY I OKRESOWEGO SPRAWDZANIA ICH WYDATKU

 

To chyba nie nowość nawet żadne M30 nie będzie dobrze chodzić po autokalibracji :)

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

REASUMUJĄC TE SILNIKI WYMAGAJĄ BARDZIEJ ZAAWANSOWANEJ ELEKTRONIKI GAZOWEJ LEPSZEGO (NIE AUTOKALIBRACJI) DOREGULOWANIA MAPY WTRYSKU GAZU (NAJLEPIEJ HAMOWNIA) DOBRYCH DOBRZE WYREGULOWANYCH WTRYSKIWACZY I OKRESOWEGO SPRAWDZANIA ICH WYDATKU

 

To chyba nie nowość nawet żadne M30 nie będzie dobrze chodzić po autokalibracji :)

 

 

Pozdrawiam

 

silniku M30 po autokalibracji będzie chodzić i napewno nie ulegnie uszkodzeniu

zgadzam się że każdą autokalibracje warto doregulować ale autokalibracja w valvetronik nie stanowi punktu wyjścia do doregulowania

np w 735 z m30 po autokalibracji i postawieniu na hamowni niewiele trzeba doregulowywać kilka do kilkunastu procent w kilku częściach mapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autokalibracja to może jest dobra w polonezie

z doświadczenia wiem, że każde BMW najlepiej ustawiać jadać ok 200-250 km różnymi rodzajami tras, poczynając od miasta, kończąc na autostradzie i w zasadzie każda prędkość, każdy bieg, każde obroty

wtedy będzie chodzić dobrze, nie trzeba się obawiać, że wywalać będzie check

bmw ma wymagające silniki

 

polecam także wymianę filtra co ok 8 tys km, a nie 10 tys km jak zalecają, a nie daj czasem co 15 tys km - koszt filterka nie jest duży a warto, wtryskiwacze dłużej będą chodzić bez zabrudzania się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Mam pytanie, posiadam bmw e46 318 2002 rok silnik 2.0 valvetronik i założyłem gaz. Instalacja stag 300 premium. Problem polega na tym, iż auto przy wysokich obrotach mocno szarpie podczas jazdy. Gazownik twierdzi że musi się sam doregulować, ustawić sobie "jakąś" mapę. Fakt że przejechałem dopiero 300 km ale niepokoi mnie to szarpanie. Czy ono ustanie jak twierdzi gazownik?? Bardzo dziękuje za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samo się nic nie zrobi, gazownik pewnie zrobił autokalibracje i olał sprawę

jak przy wysokich obrotach szarpie to za mało gazu jest

a przyczyną mogą być zbyt mało wydajne wtryski lub najprawdopodobniej reduktor za słaby do samochodu

jakie masz tam graty pod maską w tej instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to reduktor masz bardzo dobry :) także tutaj raczej nie ma przyczyny

w takim razie może być zbyt uboga mieszanka, gazownik powinien Ci poprawić mapę, najlepiej pojedź do niego jak najszybciej, ponieważ nie jest to zdrowe dla silnika jak szarpie i powinien to zrobić Ci od ręki w ramach montażu/gwarancji na usługę

można jeszcze świece sprawdzić, u mnie też szarpało, lekko przy ruszaniu, wymieniłem świece i już było ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece mam nowe ngk, czy silniki valvetronik radzą sobie dobrze z gazem ? nie ma tam podobno przepustnicy i niezbędnego ciśnienia dla instalacji gazowej. Gazownik twierdzi że mam trochę pojeździć i jeśli szarpanie nie minie wtedy mam się do niego zgłosić?? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dołączę się do tematu bo ma również silnik Valvetronic a dokładnie BMW 3 E46 318i 2.0 143km i mam pytanie bo wszyscy mówią że w tych silnikach nie ma podciśnienia w kolektorze ssącym więc nie ma na podstawie czego stworzyć mapy wtrysków, u mnie wygląda ona fatalnie. Moje pytanie brzmi gdzie należy podłączyć czujnik podciśnienia gazu, bo w tym momencie mam go podłączonego za filtrem powietrza czyli według mojej wiedzy w tym momencie jest bezużyteczny. Podam skład swojej instalacji STAG300+ , wtryski Magic, reduktor Silver.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.