Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem nowy na forum ale niestety nie znalazłem tematu który by dotyczył usterki takiej jak w moim samochodzie.

Mam bmw e39 525 TDS z 1998 roku.

Mój problem polega na tym że w pewnym momencie przestał działać nawiew wnętrza.

Wczoraj po miesiącu nie działania wentylator zaczął działać ale w żaden sposób nie da się go wyłączyć ( dmucha na najwyższych obrotach)

Wymieniłem wcześniej jeża ( sprawdzałem też jego działanie w innym samochodzie działa normalnie)

panel climatronica też jest sprawny ( tez zamieniałem i wszystko ok)

Moje pytanie brzmi co jeszcze może sterować pracą wentylatora czy jest jakiś przekaźnik lub może zepsuł się silnik wentylatora??

Wyjmowałem już bezpieczniki i wentylator też się nie wyłącza

Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły proszę pisać lub podesłać link z podobnym problemem.

Opublikowano

Początkowo chciałem napisać: "Jeż powiedział do widzenia. Wymienisz go i bedzie bedzie działać jak nówka" ale doczytałem, że już go zmianiałeś... hym? A może komputer coś mówi?

 

Napisałeś, że wymieniałeś jeża... A po wyjęciu jeża nawiewy też pracują?

Opublikowano

tego nie pamiętam jak wymieniałem czy działa jutro rano sprawdzę czy po odpięciu jeża coś się dzieje

Bo teraz na okrągło pracuje wentylator po wyłączeniu kluczyka zamykaja się wszystkie nawiewy i wentylator dmucha jak głupi.

Wyłącza się dopiero wtedy jak odłączę zasilanie od panela climatronica

Opublikowano
Więc jest tak po odłączeniu jeża wszystkie nawiewy na climatronicu otwierają się i zamykają poprawnie. Kiedy odpinam jeża to wentylator przestaje działać. Czy jest możliwość że nowa część będzie od razu szwankować.....
Opublikowano
Więc jest tak po odłączeniu jeża wszystkie nawiewy na climatronicu otwierają się i zamykają poprawnie. Kiedy odpinam jeża to wentylator przestaje działać. Czy jest możliwość że nowa część będzie od razu szwankować.....

Jak w przypadku każdego innego towaru - jest bardzo możliwe, że nowy jeż ma jakąś wadę fabryczną i jest zwalony. Zresztą za obroty dmuchawy odpowiada właśnie JEŻ a otwieranie i zamykanie przepustnic to już nie jego rola. Najlepiej jakbyś jeszcze jednego nowego jeża (lub od kogoś używanego sprawnego) skombinował i podmienił na próbę do siebie. Wtedy będziesz wiedział czy to na 100% ten jeż nowy jest walnięty czy to może jakieś zwory w Climatroniku?

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.