Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich milosnikow modelu e46. jestem przed kupnem auta i zdecydowalem sie wlasnie na e46 z benzynowa jednostka napedowa. interesowalby mnie model do 21000zl. chcialbym wiedziec w jakie silniki byl wyposazony ten model tzn jakie ma oznaczenie, jakiej jest pojemnosci, jak jest oznaczone auto z danym silnikiem (np 318 posiada silniki 1,9... z tego co dotychczas wywnioskowalem to pierwsza cyfra oznakowania byla odpowiednikiem modelu auta a dwie nastepne cyfry byly odpowiednikami pojemnosci silnika... nie wiem jak to jest w e46) jakiej jest mocy, oraz to czy rozrzad jest na lancuchu czy pasku (chociaz gdzies wyczytalem ze e46 wszystkie sa na lancuchu ale chcialbym to tu potwierdzic). mam jeszcze takie pytanie jakie sa cechy charakterystyczne danych modeli tzn np dany model szedl tylko z bialymi kirunkowskazami, czym rozni sie e46 przed i po lifcie itd. pytam o to wszystko zeby nie okazalo sie ze kupie jakiegos skladnca.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tak wszystkie e46 byly na łańcuchu

 

Do 21 tys zł to kupisz tylko auto przedliftowe, najlepiej szukaj 318i

 

Jesli nie boisz sie wysokiego spalania to mozesz poszukac sobie 320i

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
tak wszystkie e46 byly na łańcuchu

 

Do 21 tys zł to kupisz tylko auto przedliftowe, najlepiej szukaj 318i

 

Jesli nie boisz sie wysokiego spalania to mozesz poszukac sobie 320i

 

 

-dzieki za info o rozrzadzie.

 

-to ze za okolo 21 tys kupie e46 przedliftowe to tez wiem ale chcialbym wiedziec jak rozpoznac oryginal (zeby sie nie okazalo ze niby bede kupowal nieruszany oryginal a potem wyjdzie ze dany model powinien posiadac jakas ceche charakterystyczna ktorej niestety nie ma bo np byl walony i wstawione jest cos innego) tzn np w golfie IV w wersji highline sa miedzyinnymi ciemne kierunki w tylnych lampach, trojramienna kiera itd... wiec jesli sprzedawca pisze ze ma do sprzedania golfa w wersji highline a widze na zdjeciach ze tylne kierunki sa zwykle to wiem ze cos juz jest nie tak

 

-moglbym kupic 318 lub 320 z tym ze za chiny nie wiem czym sie roznia. na pewno silnikami ale czym jeszcze to nie wiem. patrze ciagle po tych ogloszeniach i sprzedajacy pisza "mam do sprzedania e46 316...... w tresci ogloszenia jest napisana pojemnosc silnika 1895cm3 (wiec wedlug mnie to 1,9l)", z kolei w nastepnym ogloszeniu "e46 318...... w tresci ogloszenia jest napisana pojemnosc silnika 1895cm3 (czyli ta sama pojemnosc)", jeszcze w innym ogloszeniu "e46 320 o pojemnosci silnika 1895cm3 (znow ta sama pojemnosc)". nie mam kompletnie zielonego pojecia jak przypisuje sie model 316, 318 czy 320. czy ktos mi to wyjasni?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chodzi o oznaczenia, to przed liftem benzyniaki do dwóch litrów to:

- 316i (1895 cm3, 105KM, R4)

- 318i (1895 cm3, 118KM, R4)

- 320i (1991 cm3, 150KM, R6)

Czyli jak widać oznaczenie nie równa się pojemności, dwa pierwsze to 1.9, ostatni 2.0. Przeglądając aukcje zauważysz, że sprzedawcy - głównie handlarze - sami nie mają często pojęcia, co sprzedają.

 

W BMW też można poznać przeróbki, np. przód M-Pakiet, a reszta normalna, dokładane xenony, wymieniane lampy, kiera itd. Najlepiej wklej aukcję, jeśli coś upatrzysz. Wtedy się oceni na przykładzie.

 

EDIT: poczytaj też opinie o autach z aukcji w dziale "Co sądzicie o..." i porównaj ze zdjęciami w tychże aukcjach. Ciekawa lektura.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto jeszcze dodać ze wszystkie 6-cylindrówki (czyli własnie np. model 320i) miały seryjnie chromowane listwy wokół okien.

Auta 4-cylindrowe (316,318) takie listwy miały czarne.

 

Obejzyj pare ogłoszeń to wychwycisz różnice... choc od tej zasady też były wyjątki

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Warto jeszcze dodać ze wszystkie 6-cylindrówki (czyli własnie np. model 320i) miały seryjnie chromowane listwy wokół okien.

Auta 4-cylindrowe (316,318) takie listwy miały czarne.

 

Obejzyj pare ogłoszeń to wychwycisz różnice... choc od tej zasady też były wyjątki

jesteś pewien????

to właśnie trzeba było zawsze dopłacić żeby mieć wersję shadow line ....

ale cóż człowiek całe życie się uczy...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Owszem, do Shadow-line na pewno trzeba bylo dopłacic. Jest jedno małe ale... 99% 316i, 318i i 320d ma czarne listwy - wniosek z tego że tak było w standardzie. Bo dziwne by było, żeby 99% włascicieli 316i akurat dopłaciło do SHADOW LINE . A niemal wszystkie 323i, 328i czy 330i (nie licząc tych M-pakietowych) - maja srebrne listwy.... z najmocniejszych srebrnych listwe nie mają te z SHADOW-LINE.

 

W podstawowych silnikach niewiem ile sie dopłacało za CHROM-LINE, ale chyba duzo skoro 99% ma czarne listwy. Moze nawet nie było takiej opcji do 316i?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Auta z przykładu 2 mają standardowy zderzak BMW e46 przed liftem, czyli przed wrzesniem 2001.

 

Z kolei auta z przykładu 1 mają zderzaki tzw. sportowe, czyli M-pakietowe. Zdarzało się, że auta z takimi zderzakami wyjeżdzały z fabryki - ale w warunkach polskich 95% aut z takimi zderzakami ma je założone niefabrycznie, często chińskie zamienniki, po mniejszych lub większych stluczkach.

 

Można oczywiscie sprawdzic z jakimi zderzakami auto wyjechało z fabryki.Jesli masz numer VIN konkretnego auta, to po zdekodowaniu wyjdzie czy auto miało fabrycznie zewnetrzny M-pakiet (czyli wlasnie zderzaki sportowe).

 

Ja na jakies 10 aut ktore sprzwdziłem, które miały sportowe zderzaki to tylko jedno z nich miało je fabrycznie. Reszta to byla rzezba polskich blacharzy. A nie szukałem wsrod aut najtanszych....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Warto dodać, że z fabryki nie wyjeżdżały auta z pół-pakietem :D, czyli np. przedni zderzak pakietowy, a tylny i progi normalne. Przykładem jest drugie auto z przykładu nr.1 - zderzak przedni z pakietu sportowego, a progi i tył zwykłe. Zazwyczaj oznacza to, co pisze mój przedmówca, mniejszą lub większą rzeźbę (w tym konkretnym aucie z resztą widać super spasowanie przodu), która oczywiście nie dyskwalifikuje auta na starcie ale warto być czujnym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.