Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jestem nowy na forum wiec prosze o wyrozumiałość,zakupiłem pare dni temu e36 1.6 M40 GAZ.Obiawy mam takie odpalam na zimnym z rana auto kuleje na benzynie i na gazie na wolnych obrotach,straszne śmierdzi benzyna i na 15 odpaleń zużył około 8L benzyny wiec podejzewam ze nie przepala.Jak się rozgrzeje to jest coraz lepiej po dobrym nagrzaniu silnika auto chodzi w miare równo ale sa czuc i widac delikatne szarpanie na wolnych obrotach jak by któryś garnek nie przepalał.Teraz tak zostało wymienione pare dni temu kable (janmor przystosowane do gazu) świece ngk polecane na forum,czujnik temperatury ten do sterowania przepustnica (niebieski z 2 pinami) cisnienie zmierzone rowne po 12 na gar ,po odłączeniu silnika krokowego obroty wzrastaja po podłączeniu wracaja do normy.(wiec silnik krokowy działa) podobnie z przepływomierzem działa,kopułke i palec wymienił poprzedni właściciel widac po rozebraniu ze jest ok.Sprawdziłem nie bierze lewego powietrza .Na komputerze (diagnostyka) pojawił sie tylko błąd czujnika abs i 2 i 4 wtrysku ale to z tymi wtryskami normalne ponoć przy gazie a od abs-u urwany kabel od czujnika.Auto tak samo zachowuje sie na benzynie i na gazie.Tyle ze pali 16L gazu /100km. Może ktoś miał taki przypadek lub by poradził co jeszcze mógłbym sprawdzić i w jaki sposób.Ewentualnie polecic fachowca z okolic zielonej góry który powie co jest nie tak.Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Opublikowano

na dwóch zasilaniach trudno zdiagnozować problem

radziłbym odłączyć gaz (zakręcić przy butli)

i doprowadzić do normalnej pracy silnika na PB

Opublikowano
Wtryski działają i na benzynie i na gazie, z tym, że gaz jest pod ciśnieniem i nie trzeba go wtłaczać a benzyne pompuje pompa paliwa, tak więc jeśli objawy są takie same na benzynie i na gazie stawiałbym na wtryski, że nie podają jednakowej ilości benzyny. Druga rzecz jeśli pali Ci tyle gazu to sprawdź sprzęgło wiskotyczne, czy na zimnym silniku da się wentylator zatrzymać, jeśli chodzi cały czas to silnik jest za bardzo chłodzony i podaje mu więcej benzyny/gazu i masz większe spalanie. Trzecia rzecz silniczek krokowy możesz mieć założony w drugą stronę ja tak miałem i na gazie go dusiło. Jeśli śmierdzi benzyną to musisz zobaczyć czy przy wtryskach dwa wężyki są dobrze ściśnięte, lub nie są sparciałe.
Opublikowano
sprawdź sondę lambda... jak samochód dużo pali to przeważnie jej wina, tyle że do tego na benzynie by występowało typowe lekkie mulenie się samochodu na wolnych obrotach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.