Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Słuchajcie dzisiaj przyszedł komplet O-ringów do Vanosa . I rozebrałem wszystko prawie. Dotarłem do Vanosa i chciałem zdjąć to cholerstwo ale siedziało dość mocno więc rozkręciłem śruby od dekielka Vanosa i tłok wyszedł pozostając na wałku a obudowe i cylinder zdjąłem. Wymieniłem te oringi. Nie mogłem śruby mocującej tłok odkręcić bo się ślizgały moje i kolegi ręce.tłok jest osadzony na tulejce i na tej tulei był luz.nie mam pojęcia czy to normalne ale jak coś ma luz dla mnie to już lipa. Po poskładaniu odpaliłem i jazda. No i troche lepiej autko się zachowuje na niskich ale nadal problem pozostał typu : Nierównomierne przyśpieszenie. Nie wiem czy to że tam był luz ma coś związek z ciśnieniem na Vanosie i czy nie jest to przyczyną nierównej pracy podczas przyśpieszania. Na wolnych silniczek chodzi jak marzenie.Dołączę filmik z tego jak to sie ruszało,to może ktoś coś powie na ten temat

 

http://www.youtube.com/watch?v=5zbRECeMQuA

 

Filmik z operacji

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Kolego to jakiś dziwny sposób sprawdzania luzów

przecież tam są zębatki i nigdy nie będzie sztywno

trzeba wyjąć Vanosa i sprawdzić ewentualny luz osiowy

Opublikowano
Problem w tym że to nie na zębatkach ale na tulejce która jest za wałkiem ssącym
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Dziś byłem na złomie i rozebrałem 2 Vanosy od innych silników.Na jednym był luz dość spory jak na moim a na 2gim o wiele mniejszy więc wymontowałem tę część i będę ją rozbierał na części pierwsze w celu zbadania jak co i po co :8) .Wydaje mi się że tam w środku jest łożysko które chyba poprostu się nieźle rozłazi ale mogę się mylić
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

na bmw sport są zdjęcia rozebranego Vanosa ale nie mam linku

gdybyś rozbierał to uważaj na podładki na tym łożysku bo są jednostronnie utwardzane

o ile pamiętam to gwint na tej głównej śrubie jest lewy

Opublikowano

Ten luz trzeba wykasować.Nie ma on raczej wpływu na osiągi bezpośrednio tylko na cichobieźność silnika.

Z takim luzem będzie grzechotać na wysokich obrotach i na luzie także.

Normalna sprawa że Vanos lekko nie wychodzi z wałka ssącego.Trzeba poluzować śruby na wałku wydechowym i dopiero obracając kolami wyjąć Vanos.Ten dekielek na śrubę 18 jest bardzo ciężko odkręcić.Pod nim są łożyska na których jest luz.Żeby je rozebrać trzeba odkręcić śrubę torx która ma lewy gwint!!!!!!Aby wykasować luz wystarczy zeszlifować ten zewnętrzny pierścień.

No i potem dobrze ustawić wszystko i heja :D .

Opublikowano
I o taka radę prosilem. Dzięki wielkie :P
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.