Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od jakiegoś czasu mam pewien problem. Jadąc ze stałą prędkością, na przykład na tempomacie, auto regularnie pływa na obrotach w taki sposób, jakby sobie cały czas przygazowywało. Zakres wahnięć 300-400 obrotów, więc wyraźnie wyczuwalny. Często, podczas tego falowania, w momencie, kiedy opadają obroty i zaczynają się podnosić towarzyszy temu dziwne mechaniczne rzęcholenie, które ja słyszę raczej z prawej strony. Sprawdzałem błędy na kompie, jeździłem nawet z podłączonym kompem, ale nie ma żadnych błędów. Nie wiem, czy to przypadek, ale auto zaczęło tak się zachowywać, od momentu, kiedy wymieniłem kolektor wydechowy. Nie założyłem jednak oryginalnego, blaszanego, ale od E39. Teoretycznie jest taki sam i pasuje, jednak ten oryginalny jest bardziej pękaty i większy. Poza takim samym rozstawem otworów jest jednak zupełnie inny. Może ktoś wie, czy kolektor od e39 nie zmienia w jakiś sposób pracy silnika w e60 i to właśnie on może mieć wpływ na falowanie obrotów? Parę dni temu zaświeciła się na jeden dzień żółta kontrolka silnika i komunikat o podwyższonej emisji spalin. Następnego sama zgasła. Z tego, co wiem, może być już zapchany DPF, auto ma ponad 250 tys.km i filtr nigdy nie był czyszczony. A może to jest powód? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Wydaje mi się że to może być związane z ciśnieniem na turbinie.

 

Komputer nie rejestruje żadnych błędów, czujnik pokazuje prawidłowe ciśnienie. Z takim objawem zrobiłem już 7 tys.km.

Opublikowano
Kolega miał tak w citroenie berlingo, tam jest manual. Sam nim jeździłem. Zapytam się co było nie tak, bo odstawił auto do serwisu.
Opublikowano
skrzynia jest automatyczna. Podczas pływania nie zmienia jednak biegów. Kiedy jadę na tempomacie na 6 biegów np 110 i silnik wchodzi w pływanie, zmieniam manualnie na wyższy bieg i wtedy, zazwyczaj jest to 3 bieg, przy wyższych obrotach silnik przestaje pływać. Z kolei, kiedy jadę pod górę na manualu, przy niższych obrotach silnik jakby się dławił i muszę wejść na jeszcze niższy bieg, żeby depnąć więcej obrotów, wtedy silnik przestaje się dusić. A może DPF się zatyka i blokuje wypływ spalin? Już raz zapaliła się żółta kontrolka z informacją o podwyższonej emisji spalin, ale następnego dnia sama zgasła? A może, i skrzynia i DPF? :-)) W tym samochodzie już nic mnie nie zdziwi. Jeżdżę BMW od 1995 roku, miałem większość modeli, i tak, jak zużywa się i psuje e60, nie psuło się wiele starszych razem wziętych :-))))) W aso w BMW we Wrocławiu trzeba czekać 10-14 dni na diagnostykę. Aż boję się pomyśleć, jak będą się psuły te nowe "cacka".
Opublikowano

nie identycznie ale troche podobnie...

 

mkami - poczytaj co tam pisalem kiedys jak szukalem u siebie, ale u mnie falowało 50-100 obrotów, wiec tak czkało delikatnie

 

sprawdź czy jesteś w stanie wymusić to falowania na biegach - 3,4,5,6 jadąc w manualu - i tylko delikatnie gazem operując, powinienes wypatrzeć taką dziure obrotową w ktorej będzie tak skakało, jeśli tak bedize, to wtedy wyglada na to samo co u mnie - uwalony lockup w konwerterze

 

jesli tak bedzie - no to 5680zł zbieraj :-) brutto

jestem 10.000km po tym zabiegu i wszystko lata jak powinno... przynajmniej tam ;-)

warsztat mysle ze moge polecić ;-) ale warszawa

 

 

 

Jeśli coś innego - a mogą być np. wtryski (około 1500zł sprawdzenie kompletu), albo np. silniczek ten blokujący powietrze przy gwałtownym hamowaniu, albo sterowanie turbinami. Jest pare rzeczy. Trzeba to sprawdzić - po koleji odłączać i patrzeć czy nadal objaw występuje czy nie. No i komputer podłączyć żeby np. silniczek przetestować albo cisnienia posprawdzać.

 

aso olej, papraki są i takich rzeczy nie umieją zrobic, potrzebny ci magik co komputer z disem posiada :-) na dobrą sprawe sam to sprawdzisz wszystko. tam specjalnie dużo polityki nie ma.

 

tak od razu to bym konwertera nie wymieniał :- )chyba zebym sie tym przejechał ;D już u siebie białej gorączki dostawałem od tego, mało brakowało żeby auto do zyda poszło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.