Skocz do zawartości

330d Dziwne zachowanie obrotów


MarcinFR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem w e46 330D 204ps manual tzn. kiedy hamuje samochodem np. dojeżdżając do skrzyżowania na luzie tuż przed samym zatrzymaniem nie zawsze ale bardzo często(80%hamowań) na chwilę bardzo nisko spadają obroty(około 200) tak jak by za chwilę samochód miał zgasnąć, po czym już po zatrzymaniu obroty wracają do normy tak jak by to miało coś wspólnego z hamulcem ? Wiem że do wymiany mam koło dwumasowe (głośnie chrobotanie z pod samochodu które po wciśnięciu pedału sprzęgła milknie) ale czy to może być przyczyną takiego zachowania samochodu ?

Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje sie to tylko podczas hamowania czy jak puscisz auto luzem przez dluzszy czas przy wiekszej predkosci tez?

Przy jakiej temperaturze silnika wystepuje ta usterka?

Byles z tym na diagnostyce komputerowej :?: :?: :?:

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak puszczam auto luzem też ,temperatura nie gra roli ,czy jest zimny czy ciepły objaw występuje...

Na diagnostyce jeszcze nie byłem , podjadę z tym na koniec tygodnia bo jak narazie słabo stoję z czasem.

Jednak jestem coraz bardziej przekonany że to wina dwumasu ponieważ dziś kiedy jechałem na luzie po parkingu między budynkami z otwartym oknem też mi się to stało (ściągło mi obroty do 0,2/0,3) i dźwięk który temu towarzyszył dobiegał z pod samochodu i był bardzo podobny do tego dobiegającego z dwumasu na wolnych obrotach z tym że dużo głośniejszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przy wyłączaniu też jest :? Ostatnio chcąc sprawdzić czy to ściąganie obrotów to wina sprzęgła, nawet po wrzuceniu na luz trzymałem na sprzęgle i objaw nie występuje ! To chyba daje mi 100% pewności że winny tego zachowania jest dwumas ? Jeszcze mam jeden problem tzn. jak jest zimny silnik lub jest bardzo zimno na dworze występuje falowanie obrotów 0,2 +/- towarzysz temu delikatne drganie samochodu , jakieś pomysły co to może być ? Do komputera podepnę auto dopiero w sobotę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko powiedziec o co tutaj chodzi - nie mam pojecia czy zuzyte kolo dwumasowe moze powodowac taka usterke. Ktos bardziej doswiadczony moglby sie tutaj wypowiedziec - np. ktos kto wymienial uszkodzona dwumase? Na pewno konieczna jest diagnostyka komputerowa (korekcje wtryskow, cisnienie paliwa). Moze warto tez sprawdzic czujnik sprzegla jesli usterka jest powiazana z wysprzeglaniem?

Mysle, ze warto tez dokladniej zlokalizowac skad pochodzi halas podczas wylaczania (np. uruchamiajac/wylaczajac silnik na kanale).

Daj znac na forum o wynikach diagnostyki.

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mimo wszystko nie wiązał bym tej usterki z dwumasą.

 

Sprawdź kolego czujnik ciśnienia na szynie CR -przeczyść styki w jego kostce.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu dotarłem na diagnostykę , efekt :

 

-błąd Egr gość mi mówił że bardzo podobne że to jest przyczyną falowania obrotów i żeby go wyczyścić

 

-odchylenie od normy w dawce powietrza, jeżeli nie pomoże czyszczenie Egr to mam sprawdzić przepływke

 

Reszta bardzo dobrze tzn. :

 

-wtrysi super, praktycznie żadnego odchylenia od normy (auto ma 215000km)

-turbo to samo, żadnych zastrzeżeń

 

Przy okazji poprosiłem o przeglądnięcie płynów , zawieszenia itd. poza narmalnymi rzeczami które się zużywają okazało się że mam mało oleju w skrzyni i jest on dość brudny :shock: (skrzynia sucha więc jak ?)

Wiecie może jakim olejem najlepiej ją zalać ? Jest to 6-cio biegowy manual i na skrzyni jest żółta naklejka z napisem MTF-1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wyczyściłem EGR , czujnik Cr i przepływkę ale niestety bez zmian , tylko przytrzymanie na sprzęgle zapobiega ściąganiu obrotów...

Petrolhead wiesz może albo czy mógłbyś sprawdzić ile kilometrów zrobisz na 25litrach paliwa ?

U mnie w cyklu mieszanym przy normalnej jeździe komputer pokazuje między 6.9 a 7.3 (średnie) ale zrobię na tym od 220 do 270 przy bardzo spokojnej jeździe (z reguły około tych 220-230 )od zapalenia się rezerwy do zapalenia się rezerwy. Pytam ponieważ nie wiem czy to normalne , w końcu to 3L czy u mnie jest coś nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w zwyczaju zawsze wyjezdzac paliwo do okolo 1/4 i zalewac do pelna - dlatego nie podam Ci wprost dystansu dla 25l. Ale pod spodem wklejam dane ktore udalo mi sie jak dotad zebrac:

dystans	zuzycie	komputer						miesiac
-----------------------------------------------------------------
716,30	7,87	[komputer 6.4/100, ~35km/h]		lipiec
763,80	7,57	[komputer 6.2/100, ~39km/h]		sierpien
703,40	8,03	[komputer 6.3/100, 35,3km/h]	wrzesien
695,30	7,76	[komputer 6.4/100, 38,2km/h]	pazdziernik
592,40	9,15	[komputer 7.3/100, 32,3km/h]	pazdziernik
588,80	8,97	[komputer 7.3/100, 30,7km/h]	listopad
565,90	8,84	[komputer 8.0/100, 30,7 km/h]	grudzien
623,60	8,59	[komputer 8.0/100, 36,1 km/h]	styczen 
493,20	9,82	[komputer 8.9/100, 30,0 km/h]	luty
645,30	8,31	[komputer 7.8/100, 34,6 km/h]	marzec

Moj komputer sporo oszukuje - do listopada zanizal srednie spalanie o okolo 1.5 l/100, potem zrobilem sobie korekcje (maksymalne zawyzenie spalania) i od grudnia myli sie "tylko" o okolo 1 litr/100km. Spalania podane w rubryce "zuzycie" sa liczone z kilometrow/dystrybutora. Paliwo ktore leje to tylko i wylacznie Statoil Diesel a od poczatku zimy GOLD Diesel. Na koniec dodam, ze moj silnik jest niestety po chipie (250KM/530Nm) a ja jezdze raczej spokojnie w stosunku okolo 3/4 miasto 1/4 trasa (patrz srednie predkosci).

Jesli dobrze rozumiem Twoj post - spodziewales sie wiekszego spalania? Twoje zuzycie jest chyba w miare OK... Na temat spalania jest sporo na forum - poszukaj.

Czyli falowania sie nie pozbyles :? Masz mozliwosc podgladu parametrow pracy silnika podczas jazdy (czyli kogos z laptopem + interfejsem + INPA)?

Wydaje mi sie, ze ewentualnie do sprawdzenia moze byc tez liniowa pompa paliwowa (zamocowana pod progiem kierowcy obok filtru paliwa) - ale w silniku M57N tego nie sprawdzisz standardowa diagnostyka (trzeba podlaczyc manometr). Ogolnie DIS zaleca zawsze przy tego typu usterce sprawdzenie cisnien paliwa zasilajacego pompe CR i cisnienia powrotu... Ale to moglby ktos sie jeszcze wypowiedziec w tej sprawie bo nie mam praktycznego doswiadczenia w tej materii..

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam wszystkich jestem nowy na Forum ale ponieważ niedawno kupiłem BMW330d Touring więc chciałem również dodać że dzisiaj również zauważyłem w swoim samochodzie owe falowanie obrotów na biegu jałowym, poza tym takie pytanko nie wiem czy tak ma być ale moja Beemka jakos tak niemrawo wkręca się na obroty tzn do 2000 obr/min tak jakby ją coś trzymało później po 2000 obr/min wystrzela jak rakieta ale do obrotów 2000/min tak jakoś mułowato idzie a mój model to 2004 rok 204 km i jeszcze a propo tego koła dwumasowego bo u mnie jest takie jakieś diwne drgania pedała sprzęgła przy zmianie biegów gdy wciskam pedał sprzęła a następnie puszczam powoli to objaw jest taki jakby pedał sprzęgła drgał pulsacyjnie do samego zwolnienia. Czy może ktoś powiedzieć czy to nie czasem koniec koła dwumasowego, poza tymi objawami jak falownie obrotów ale to naprawdę delikatne na biegu jałowym, ta mułowatośc do 2000obr/min i pulsujace sprzęgło to raczej więcej nic nie dolega mojej Beemce-nie ma jakiś uciążliwych drgań na wolnych obrotach. Proszę o podpowiedzi co może dolegac mojej Beemce za pomoc wielkie dzięki.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.