Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was, przymierzam się do kupna nowego modelu bmw x1, jestem zainteresowany ich ofertą ale mam nie mały dylemat co do wyboru wersji silnika, nie chce przepłacać ale też nie chce za bardzo zaoszczędzić i na tym stracić w późniejszym czasie, od razu mowie że x3 i x5 mnie nie interesuje.

Byłem w salonie bmw w Katowicach, i prócz tego że wyszedłem z najdroższym wyborem miłej pani to nic konkretnego się nie dowiedziałem.

 

X1 sDrive18d R/4 1995 105 (143) 6,1 / 4,7 / 5,2 136 100 164 -122 200 pln

X1 xDrive18d R/4 1995 105 (143) 6,7 / 5,1 / 5,7 150 106 803 -130 300 pln

X1 sDrive20d R/4 1995 130 (177) 6,4 / 4,7 / 5,3 139 108 607 -132 500 pln

X1 xDrive20d R/4 1995 130 (177) 7,0 / 5,1 / 5,8 153 116 639 -142 300 pln

X1 xDrive23d R/4 1995 150 (204) 7,8 / 5,5 / 6,3 167 129 918 -158 500 pln

 

Mam pytanie do podkreślonych modeli, xDrive20d i xDrive18d nie różnią się pojemnością ale tylko mocą, czy xDrive18d jest starszą generacją z ubiegłych lat?, jaka jest zasadnicza różnica?, która powoduje że te silniki łączy przepaść wydajności ? na stronie producent nie ma informacji dotyczących przyspieszenia oraz prędkości maksymalnej tych dwóch silników a przynajmniej xDrive18d.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nawet nie zastanawiaj się nad x18d. Jeździłem x20d i od biedy daję radę.

 

x18d 143KM

V-max km/h, xDrive 195 km/h

Przyspieszenie 0 - 100 km/h (in s), xDrive 10,1

Elastyczność 80 - 120 km/h (in s) 4./5. bieg. 8,7/10,2

 

x20d 177KM

V-max km/h, xDrive 213 km/h

Przyspieszenie 0 - 100 km/h (in s), xDrive 8,4

Elastyczność 80 - 120 km/h (in s) 4./5. bieg. 7,2/9,1

 

Silniki są tej samej generacji kod silnika N47. Słabszy ma inne turbo, mniej wydajne wtryski.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedz tego szukałem, mam również jeszcze jedno pytanie czy tradycyjnie w x1 jak w każdej bmw jest montowany napęd na tylnią oś, jeśli wybierzemy opcje sdrive ?
Opublikowano

Jeżeli chodzi o same konstrukcje silników to jest to to samo, nie różnią się technologicznie.

 

Dużo jeździsz w trasach? Czy wiekszość w mieście?

 

sdrive to napęd na tył

xdrive to napęd na cztery koła

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
zdecyduje się raczej na xDrive20d, dojeżdżam często do domku letniskowego w górach wiec, zimą jest największy problem bez 4x4. Jeszcze raz dziękuje wam za poświęcony mi czas.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Was,

 

Prawdopodobnie stoję przed podobnym problemem co autor tematu. Prawdopodobnie, bo nadal nie jestem do końca pewien czy to będzie x1.

 

Rozważam opcję x20d lub x23d. Auto dla kobiety, jazda głównie miejska, niezbyt duże przebiegi (obecne 5-letnie auto ma niecałe 50k km). Samochód czasami jeździłby także w trasy, ale powiedzmy 70% to miasto i to niewielkie. Chętnie skusilibyśmy się na x23d (moc), ale pojawiły się wątpliwości co do żywotności dwóch turbin przy takim sposobie eksploatacji. Czy takie obawy są uzasadnione? Czy może jednak eksploatacja x20d a x23d nie będzie się bardzo różniła?

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Ja jeżdżę pewnie jakieś 98% miasto i jest ok :) naprawdę nie wiem w czym problem. Raz na jakiś czas trzeba mu zapodac trasę żeby się turbo przedmuchalo i po sprawie. Bierz 23d :)
virus by Masters - 190km, 395Nm
  • 2 lata później...
Opublikowano

Temat co prawda stary jak swiat ale odswierze:

 

na miasto to nimimum V8. Ogólnie to niższe wersje silnikowe to taka ściema żeby kupować tylko te najwyższe - wiecie tak żeby było czym katalog wypełnić.

 

A teraz serio - jak ktoś szuka auta na miasto to po co mu 23? Prawda jest taka że już sam pomysł zakupu dieasla nie bardzo jest mądry no ale nie zawsze się jeździ po mieście więc...

 

Mamy X1 18xd - bo cena była niezła a i wyposażenie zacne no i kolor biały - kobieta która tym jeździ uwielbia ten samochód. Najważniejsze, że jeżdżąc po Katowicach bardzo spokojnie spalanie oscyluje w zakresie od 4,5 do 6 l !!!

Co innego na trasie bo przy prędkoścciach powyżej 130 km/h auto zaczyna łykać paliwo i cała ekonomia jakoś znika. Jeśli ktoś kupuje do jazdy po Warszawie - właśnie się dowiedziałem że to 3 najbardziej zakorkowane miasto w Europie - tym bardziej nie ma sensu zakup megamocnych pojazdów.

Reasumując - na miasto X1 18xd jak najbardziej (nasz w automacie do tego) i to potwierdzam po organoleptycznych próbach. Jeśli na trasę bardziej - to 20 albo 23. Albo jakąś rozsądna 5 - jeździłem 525d ostatnio i było całkiem fajnie.

Opublikowano
No właśnie ciekawy wątek odświeżyłeś, bo ja upierałam się na disela, szacowałam pomiędzy 18d a 20d, a po rozmowie z kilkoma sprzedawcami "zostałam uświadomiona" że jak jeżdzę 80% miasto a dokładnie Wa-wa a 20% trasa np. s8 na Białołekę to po cholerę mi disel ???? Do tego typu jazdy zdecydowanie lepiej sprawdza się benzyna.I w tym kierunku poszłam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.