Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, wstępnie chcę poinformować że nie mam pilota do sterowania zamkiem tylko chodzi o centralny zamek z kluczyka. Kupiłem samochodzik w którym zamek od strony kierowcy otwierał tylko te drzwi i do tego kręcenie kluczykiem przy otwieraniu (zamykaniu nie) wymagało użycia większej siły tak że momentami bałem się że go złamie. Więc postanowiłem otwierać drzwi z pozycji zamka bagażnika (przy otwieraniu i zamykaniu wszystkie zamki ładnie chodziły, razem z klapą od wlewu), co do zamka po stronie pasażera też wszystko grało. Zostawiłem na bardzo mroźny weekend samochód po czym jak odpaliłem kluczyk w zamku bagażnika otworzył się tylko bagażnik :/. Cały czas słychać (przy przekręcaniu kluczyka w bagażniku) charakterystyczny dźwięk że w środku 'coś' się dzieje ale inne drzwi się nie otwierają. Obecnie wchodzę do samochodu przez drzwi pasażera, otwieram drzwi kierowcy ręcznie, zamykanie wygląda analogicznie. Od czego powinienem zacząć? Co rozebrać najpierw? Ma ktoś jakiś schemat elementów centralnego ? pozdrawiam
Opublikowano

Chciałem się dobrać do zamka od strony kierowcy ale ni cholery nie wiem jak ściągnąć tą obudowę z drzwi od wewnątrz :/

Są dwie śrubki od rączki, jedna od korby obniżania szyby i od góry udało mi się zdjąć obudowę z metalowych uchwytów, jednak nic mnie to nie przybliżyło do ściągnięcia całości. Nadal solidnie trzyma, na rogach i na dole. Czy ktoś wie jak to rozmontować ?

Opublikowano
Jesteś na dobrej drodze ale są trzy śrubki trzymające rączkę , trzecią znajdziesz pod przełącznikiem sterowania elektrycznymi lusterkami .Wyjmij cały przełącznik i pod nim zobaczysz śrubkę .Następnie przesuń ramkę okalającą klamkę wewnętrzna w kierunku tyłu auta -najlepiej delikatnie ją dociskając do boczku ,potem delikatnie od dołu odciągaj tapicerkę od drzwi trzyma się na spinkach i zapewna kilka z nich przy tej operacji ulegnie uszkodzeniu ale można je dokupic i nie jest problem .Jak odepniesz wszystkie wtedy unieś do góry cały boczek żeby zszedł z metalowych spinek i to wszystko.
Opublikowano

Rozkręciłem i wyjąłem zamek kluczyka. Był zatarty, ale po spotkaniu z WD40 wiadomo, hulał jak ta lala. Jednak po wsadzeniu z powrotem zamka w drzwi można było kluczem otworzyć drzwi ale nie zamknąć. Problem leżał w sprężynie skrętnej mechanizmu która po odpowiednim naciągnięciu wprawiła zamek w prawidłowy ruch. Jednak zamek jest już stary i trochę cały mechanizm luźny, więc chce go wymienić na nowy ale musi pasować do mojego klucza. Można takie zamki kupić czy muszę szukać z używanego samochodu i przemontowywać zapadki pod kluczyk od starego zamka?

 

Druga sprawa jak pisałem nie działa mi centralny z klucza ale jak przekręcam zamek to słyszę jak przy lewym głośniku buczy chwilę sterownik. Czy warto się do niego dobierać? Może to wina kabli? Pewnie trudno powiedzieć ale może ktoś już to przechodził pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.