Skocz do zawartości

[E46] Wymiana oleju w ASB fotki DIY A5S390R


hunter

Rekomendowane odpowiedzi

W Oilcenter we Wrocławiu. Znajdziesz ich sklepy w sieci. Olej jaki potrzebujesz to Texaco z serii Dextron III ETL7045B

 

Witaj @M-ka, tylko skąd wziąć ten olej? W serwisie i w innych warsztatach mówią, że musi być ETL 7045E. Więc jak to ma być? Skąd wziąć ewentualnie ten Dextron III ETL7045B ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

DEXTRON III to klasa oleju tego Texaco 7045E (co do B to mogło mi się pomylić). Powiedz w Oil Center że potrzebujesz Texaco do skrzyni automatycznej to na pewno sprzedadzą Ci właściwy...
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedną prośbę - istotną dla mnie. Nie chcę zrobić czegoś na własną rękę lub błędnie. Otóż chodzi mi o samą instrukcję. Koledzy którzy już robili, np M-ka napiszcie proszę, czy dobrze rozumiem? W opisie jaki wstawiłem dopisałem moje wątpliwości w nawiasach. Proszę odnieście się do tego odpowiadając TAK, lub NIE.

 

12. Po odpaleniu po ok. 5 sek zaczyna lecieć olej, czekacie tak długo aż napełni się około 4,5-5l płynem ATF

13. zakładacie powrotem wąż na chłodniczkę, wystarczy wcisnąć i pstryknie (Czy po tym gasimy auto?)

 

 

14. Nstępnym krokiem jest uzupełnienie płynu ATF do odpowiedniego poziomu. W tym celu

a. Nalewacie strzykawą aż zacznie się przelewać.

b. Odpalacie auto na pare sekund

c. Znowu dolewacie płynu (1.czy zakręcamy korek? 2. Czy gasimy auto?)

 

 

16. Zgodnie z opisem jaki jest w książce od naszej skrzyni robimy tak:

a. Odpalmy auto i mieszamy bieagmi prnd – tak pare razy

b. Zostawiamy włączony samochód na przełączeniu parking i idiemy pod auto

c. Dolewamy tak długo strzykawą płynu ATF aż zacznie lecieć przez przelew (Czy zakręcamy korek?)

d. Znowu idziemy do auta i mieszamy biegami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak ty nie rozumiesz instrukcji i masz takie pytanie to wybacz ale pojedź do kogoś kto trochę się zna na mechanice i niech on to zrobi bo inaczej to coś spieprzysz i będzie z tego więcej problemów niż pożytku.

Wybacz ale ja mam takie podejście ze jak ktoś nie wie i ma dużo wątpliwości to za daną robotę nie powinien się brać.

Bo potem trzeba po takim człowieku posprzątać i to jest większy problem niż jak by to zrobić po bożemu od początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 12. Czekasz aż zacznie lecieć czysty olej. Jak założysz przeźroczysty wężyk to będziesz dokładnie widział...

Ad 13. Tak bo trzeba ponownie uzupełnić olej w skrzyni aż zacznie się przelewać...

Ad 14 b,c odpalasz po uprzednim zakręceniu korka i mieszasz biegami. Dolewasz na zgaszonym silniku...

Ad 16 c sprawdzasz w momencie odkręcania korka czy się przelewa bo na zupełnie wykręconym ciśnienie w skrzyni wywaliłoby olej strumieniami...

 

BTW Jak nie czujesz się na siłach to lepiej zleć wymianę komuś kto ogarnia temat wymiany dynamicznej

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak ty nie rozumiesz instrukcji i masz takie pytanie to wybacz ale pojedź do kogoś kto trochę się zna na mechanice i niech on to zrobi bo inaczej to coś spieprzysz i będzie z tego więcej problemów niż pożytku.

Wybacz ale ja mam takie podejście ze jak ktoś nie wie i ma dużo wątpliwości to za daną robotę nie powinien się brać.

Bo potem trzeba po takim człowieku posprzątać i to jest większy problem niż jak by to zrobić po bożemu od początku.

 

Kolego ale wystrzeliłeś!

Jak widzisz na forum są życzliwi ludzie, gotowi podzielić się doświadczeniem. Nie jestem matołkiem ale lubię precyzyjnie wiedzieć, co i jak, wolę się nie domyślać, prowadzi to do błędu; zaoszczędzam też czas, zwłaszcza, że nigdy tego wcześniej nie robiłem. Sam podchodzę tak do życia. Jak masz pod sobą ludzi i coś im zlecasz, musisz im to dokładnie wytłumaczyć, zwłaszcza, gdy chodzi o precyzyjne prace aby nie musieli tego po swojemu interpretować (Dlatego tyle fuszery jest w świecie). Czy chciałbyś pojechać do mechanika, który kieruje się intuicją, lub przypuszczeniami? Na tym polega rzetelność usług? Właśnie dlatego nie chcę jechać do mechanika, jak sugerujesz. Cenię swoje pieniądze, na tyle aby nie wydawać ich dla mechaników, którzy tylko myślą, że się znają na rzeczy. Nie podważam instrukcji. Ale może inni też by chcieli wymienić olej, a nigdy tego nie robili.

Dobrze gdybyś się zastanowił, co piszesz i zapanował nad emocjami, zamiast.

 

Pozdrawiam i dziękuję, że chciałeś coś napisać w mojej sprawie

PS Mam tylko nadzieję, że moderator nie wywali tego posta - koniec w tym temacie - bez odbioru :wink:

Edytowane przez RomeQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 12. Czekasz aż zacznie lecieć czysty olej. Jak założysz przeźroczysty wężyk to będziesz dokładnie widział...

Ad 13. Tak bo trzeba ponownie uzupełnić olej w skrzyni aż zacznie się przelewać...

Ad 14 b,c odpalasz po uprzednim zakręceniu korka i mieszasz biegami. Dolewasz na zgaszonym silniku...

Ad 16 c sprawdzasz w momencie odkręcania korka czy się przelewa bo na zupełnie wykręconym ciśnienie w skrzyni wywaliłoby olej strumieniami...

 

BTW Jak nie czujesz się na siłach to lepiej zleć wymianę komuś kto ogarnia temat wymiany dynamicznej

 

Dzięki za reakcję i wyjaśnienie.

Zamierzam to zrobić z kolegą, który zna się. Nie jestem mechanikiem ale też nie laikiem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 12. Czekasz aż zacznie lecieć czysty olej. Jak założysz przeźroczysty wężyk to będziesz dokładnie widział...

Ad 13. Tak bo trzeba ponownie uzupełnić olej w skrzyni aż zacznie się przelewać...

Ad 14 b,c odpalasz po uprzednim zakręceniu korka i mieszasz biegami. Dolewasz na zgaszonym silniku...

Ad 16 c sprawdzasz w momencie odkręcania korka czy się przelewa bo na zupełnie wykręconym ciśnienie w skrzyni wywaliłoby olej strumieniami...

 

BTW Jak nie czujesz się na siłach to lepiej zleć wymianę komuś kto ogarnia temat wymiany dynamicznej

 

Witaj, właśnie wymieniamy olej. Węże od chłodniczki są takie same. Bardzo proszę kolego napisz, który jest powrotny? Chłodniczka jest przy wężu od IC, tylko który zdjąć, ten co jest niżej, czy wyżej. Proszę o szybką reakcję i dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak dolny wąż to powrót, ale możesz też ściągnąć gry ni skierować go do pojemnika (nawet prościej to powinno się robić. Chłodnicka to tylko przelot oleju trochę w niej oleju zostaje wiec i z dolnego węża można zlać to co tam jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po wymianie. Weszło 8,5 litra nowej oliwki. Odkręciłem dolny przewód od chłodniczki i to był ten właściwy. Wszystko bez pośpiechu w niecałe 3 godziny. Troszkę szlamu było na magnesie w misce. Filtr był trochę brudny. Mam wrażenie jakby elastyczniej przełącza biegi i robi to nieco szybciej już około 2000 obr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i najlepiej wgraj najnowszy soft do sterownika skrzyni wtedy też odczujesz zmianę w pracy skrzyni :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soft wgrywasz we własnym zakresie jak masz sprzęt do tego z oprogramowaniem typu DIS,SSS czy Winkfp

Co do ASO to Cię mało nie policzą więc lepiej popytaj ludków na forum z twojej okolicy co by się mogli tego podjąć :)

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soft wgrywasz we własnym zakresie jak masz sprzęt do tego z oprogramowaniem typu DIS,SSS czy Winkfp

Co do ASO to Cię mało nie policzą więc lepiej popytaj ludków na forum z twojej okolicy co by się mogli tego podjąć :)

A TY co wgrałeś do swojej po wymianie i jak to zrobiłeś? Czy widzisz zmiany?

Nie wiem ale mam wrażenie jakby przerzucał biegi szybko np 2-ki i 3-kę bardzo szybko przerzuca, z 2200 obr. na 2 biegu przechodzi na 3-kę i schodzi na 1800 obr. Oczywiście bez jakiegoś deptania tylko spokojna jazda. jak miałem stary olej to wchodził powyżej 2500 obr. dopiero zmieniał...

 

Czy adaptacja i reset, to to samo? Nie chcę wywalać pieniędzy na wizytę w ASO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, zrób reset=adaptacja a w między czasie zrobisz program. Poszukaj w dziale "diagnoza komputerowa" osób z twojej okolicy z kompem.

Chyba że będziesz przejazdem we Wrocku to pisz jak coś :8)

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, zrób reset=adaptacja a w między czasie zrobisz program. Poszukaj w dziale "diagnoza komputerowa" osób z twojej okolicy z kompem.

Chyba że będziesz przejazdem we Wrocku to pisz jak coś :8)

 

Ten reset robi się na kluczyku w poz. 1, czy 2? Wduszam pedał do końca, daję na poz. 1 i czekam 25 sekund, wyłączam stacyjkę. Nic się nie dzieje, nie ma żadnego szarpnięcia skrzyni. Może ma nic się nie dziać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpierw pozycja 1 kluczyka i dopiero wciskasz pedał do końca na 25-30sek po czym puszczasz a na końcu kluczyk w pozycję 0

Skrzynia po tym będzie trochę dłużej zmieniać biegi do momentu aż przerzuci każdy z biegów a tym samym pozna twój styl jazdy...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpierw pozycja 1 kluczyka i dopiero wciskasz pedał do końca na 25-30sek po czym puszczasz a na końcu kluczyk w pozycję 0

Skrzynia po tym będzie trochę dłużej zmieniać biegi do momentu aż przerzuci każdy z biegów a tym samym pozna twój styl jazdy...

 

Tak właśnie zrobiłem, jak piszesz. Sądzę, że to zresetowało skrzynie. Jak daję lekko gazu, to szybciej przerzuca, jak wcisnę mocniej, to trzyma do 3 tyś. Czyli chyba dobrze. Jak na przerzucam z D na R, trochę szarpnie (bardziej zakołyszę autem) i odwrotnie z R na D to samo. Chyba tak ma być?

 

A tak na marginesie:

Zostało mi 3 litry oleju do skrzyni. Kupiony u kolego gorik79 w Jabłonnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
przy wymianie dynamicznej jak odepniemy przewód od chłodniczki to olej nie wraca na skrzynie i jej nie smaruje podczas wymiany nieprawda ?

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.