Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie umieszczam dokumentacji zdjęciowej i opisu bo jest tego za dużo

ale jeżeli ktoś ma zamiar przeprowadzić we własnym zakresie taką

naprawę i będzie miał jakieś pytania to zapraszam.

 

Powiem tak. Całość operacji zajęła jakieś 23 godziny pracy.

Nie było pośpiechu. Potrzebne są 2 narzędzia, bez których nie da

się tego ruszyć. Mianowicie wyciskacz sprężyn zaworowych oraz

odpowiednie szczypce do wyciągania uszczelniacza. Zwykłymi kombinerkami, czy szczypcami się nie da.

 

Potrzbny jest jeszcze sznurek do "zapychania" cylindra coby zawór nie wpadł do środka.

Przydatny okazał się teleskopowy magnes do wyciągania zamków zatrzymujących sprężyny. Inni używali penset. Magnesem idzie bardzo

łatwo. Składanie zamków na towot (mniej probelmu ze złożeniem).

 

Myślałem, że będzie trudniej. Sprawa trudna, ale jeżeli ktoś ma trochę

smykałki mechanika to wykona to bez problemu.

 

12 cylinderków do obskoczenia. Jest trochę. Ale opłacało się, problem

dymienia niespalonym olejem rozwiązany.

 

Dzwoniłem po różnych warsztatach i krzyczeli za taką usługę 1800 zł

+ koszty części (niektórzy bez ściągania głowic nie podejmowali się

tej pracy... koszt ~2000 zł + części jakieś 1000 zł).

 

A tak koszta to 24 uszczelniacze. Kupiłem je ze zniżką

w interkarsie za 36 zł. Uszczelek pokryw zaworów nie musiałem

kupować. Były w bdb stanie. No i trochę własnej pracy. Jestem

zadowolony.

 

Jedno ze zdjęć:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img351.imageshack.us/img351/9704/z105yq.jpg

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam mam takie pytanko moja bmcia 750 dosc dlugo stala i powiedziano mi ze prawdoposobnie wlasnie skonczylay sie uszczelniacze poprostu ztwardnialy i nadaja sie do wymiany pozatym zaczela nierowno chodzic i strasznie dymi czy moze to byc rzeczywiscie wina uszczelniaczy i czy pomogl bys mi z wymiana oczywiscie nie za darmo co prawda jestem z wawy ale przyjechal bym na umuwiony termin Pzdr MIREK :modlitwa:

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Opublikowano

Wysłałem Ci odpowiedź na priva.

Nie jestem mechanikiem, aktualnie nie mam dostępu do garażu

(to chyba najbardziej jest potrzebne). Gdybyś był z okolicy i miał garaż to,

gdyby coś Ci nie szło, mógłbym podskoczyć do Ciebie i powiedzieć jak sobie

z tym poradziłem a tak trochę "kiszka"...

 

Tak na odległość to ciężko powiedzieć czy to na 100% uszczelniacze.

Co najwyżej można tak sądzić. Jest to przypadłość tych silników i nie tylko tych.

 

Używałem podobnych narzędzi:

 

1. ściskacz sprężyn zaworowych:

 

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=97730690

 

 

2. do ściągnięcia starego uszczelniacza

 

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=99383541

 

Reszta to: dobry zestaw kluczy nasadkowych, silikon, sznurek

i tak jak napisałem na priva 23 kg cierpliowści :wink:

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

W mojej E39 M54 uszczelniacze na 100% wymagaja wymiany i chcialbym sie za to zabrac osobiscie bez zdejmowania glowicy. dal bys rade wyslac mi materialy jak to robiles na prv? bylbym bardzo wdzieczny.

 

pozdrawiam

mareg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.