Skocz do zawartości

[M10] nowy, swap m10 na m10, problemy i help


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

[e21 m10 318 gaźnik]

Przede wszystkim jestem tu nowy i rozpoczynam przygode z BMW.

 

Zaczynając. Moja krótka historia zaczęła się niedawno. Mianowicie w Krakowie wielu znajomych ma e30stki i się nimi "bawią". Pomyślałem że miłoby było tak się pobawić. Więc ruszyłem w poszukiwaniu e30. Okazało się że bliska rodzina ( wujek ) posiada 2x e21. Jedno z m10 gaźnik drugie z " m30 ? w kazdym badz razie 170koni " Zaciekawiło mnie to ponieważ e21 nie widziałem w krakowie jeszcze :). Więc dostałem uszkodzone e21. Uszkodzenie polegało na " przekręceniu panewki ? " w kazdym bądź razie dostałem do dyspozycji także garaż w którym leżał sprawny ładny silnik m10 identyczny więc zapał do wymiany. Niestety w czasie wyciągania silnika, wujaszek poodpinał wszystko, odkręcił i wyciągnął wraz ze mną i kolegą silnik. Problem twki w tym, że brak mi zdjęć... ani wzoru.

 

O samym aucie, blacharka do roboty. ale za to zrobione elektryczne szyby, elektryczne lusterka, ciekawy bajer jak na ten rok. ( 1978 )

chętnie się nim pochwale jak skończe.

 

Do sedna.

Sprawa jest prosta, tak mi się wydaje. Włożyłem silnik, skręciłem wszystko, podłączyłem to z pomocą elektryka/znajomego. Niestety auto nie pali... raz udało się odpalić na 4sekundy ale na tym koniec.

 

Więc żeby się pozbyć zbędnych teorii... Zaczynając

- silnik sprawny, ciśnienia sprawdzone

- nowa kopułka(rozdzielacz na świece)

- cewka sprawna

- stare kable zapłonowe ( pierwszy problem )

- pompa paliwowa mechaniczna sprawdzona, daje paliwo

- gaźnik sprawny z poprzedniego silnika

- uszczelniony kolektor ssący

- dobry kręcący akumulator ( żeby nie było haha )

- tak próbowalem kręcić rozdzielaczem dla zapłonu i czasem jak by łapało powoli lepiej czasem nie.

- CO NAJWAŻNIEJSZE, OLEJ PALIWO jest ;) wody nie wlewałem jeszcze ale mysle ze to nei ma wpływu na odpalenie auta.

 

Ciężko mi powiedzieć co się dzieje z Moim M10... bo nie mam wzoru, jeśli chodzi o ciekawe zachowania podczas próby odpalania to czasem strzela z gaźnika ( co mnie dziwi bo ogien powinien leciec do srodka a nie przez gaźnik do góry ? )

próbuje kombinuje, cewke zmieniałem, mieszałem kablami, i nic. raz przyszedł mój ojciec, pogrzebał przy kablach i wtedy auto prawie zapaliło, jednak przestało.

 

Pierwsza moja prośba. jak ustawić kable. na dołączonym zdjęciu niżej podane są na deklu 1 3 4 2 a świece idą od lewej 4 3 2 1.

Druga moja prośba, żeby przyglądnąć się zdjęciom, i może któryś wężyk jest źle włożony... ciężko mi powiedzieć... a potrzebuje pomocy, nie omieszkam pomocy kogoś z M10 Na Gaźniku z KRakowa kto byłby w stanie podjechać i porównać podłączenie za kilka piw czy flaszke :)

Zależy mi na tym aucie bo stoi i gnije, a mysle że bym się nim zaopiekował :). 90koni przy okazji instalacja gazowa do podłączenia wbita w gaz. Coż wiecej chcieć. Co do gazu prosze nie cisnąć, mam zaledwie 19lat i nie stać mnie lać bene żeby się bawić a gaz 2x tańszy.

 

Najlepszym kontaktem byłoby " gg: 3193918 "

bardzo będe wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, chodzby debate na temat co może być nie tak. Ew wskazać których miejsc zdjęcia powinienem robić. Byście mieli więcej rozeznania. I bardzo bym prosił leniuchów którzy mają m10 których odstrasza zimno, by się pofatygowali na 10minutek :D Bo mi tak zależy że potrafiłem przy -20 spędzać dzień w garażu przy marnym grzejniku :)

prosze przede wszystkim zwrócić uwage na kolejnosc kabli bo nie mam pewności.

 

Gorąco pozdrawiam, z góry dziękuje za wszelkie informacje, za pomoc, i życzcie mi jak najdłuższej przygody z BMW :)

 

[zdjęcia]

http://img94.imageshack.us/img94/8746/20100215027.th.jpg

http://img709.imageshack.us/img709/6992/20100215026.th.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/6981/20100215025.th.jpg

http://img203.imageshack.us/img203/701/20100215024.th.jpg

http://img514.imageshack.us/img514/9585/20100215023.th.jpg

http://img519.imageshack.us/img519/275/s6004008.th.jpg

http://img180.imageshack.us/img180/994/s6004007.th.jpg

http://img203.imageshack.us/img203/9089/s6004006.th.jpg

Opublikowano

Ściągnij kolego kopułkę rozdzielacza i wypatruj nabitego znaku(nacięcie) na korpusie aparatu (ta metalowa dolna część). Ustaw palec rozdzielacza na ten znak i dajesz z tego miejsca (zacisk kopułki) na pierwszy tłok.

Teraz musisz wyczaić w którą stronę obraca się palec podczas pracy silnika(włącz np 3 bieg i lekko pchnij Rekinka do przodu), kiedy będziesz wiedział w którą stronę obraca się silnik to dajesz kolejno z zacisków: na 3 tłok, potem 4 i na 2.

 

 

Żeby ci się udało to proponuję ci zalać kielonka benzynki prosto do gaźnika nałożyć filtr i kręcić w między czasie niech ktoś lekko obraca aparatem zapłonowym aż "załapie"

 

Mam nadzieję że pomogłem.... jak nie to pisz będziemy myśleć co by tu jeszcze?

Opublikowano
Szkoda że nie bliżej mieszkasz bo bym podjechał i byśmy porównali co i jak.. Kolejność przewodów zapłonowych wytłumaczył Ci Kolo_318i. Nie pisałeś czy jest iskra na świecach. Moja Bunia bez założonego filtra powietrza nie chce pali - więc przytykam gardziel gaźnika żeby tłumić powietrze. Pisz co wymyśliłeś.
Opublikowano
iska na świecach jest, nawet próbowałem innych świec. dziś ustawie kable, i dam znać czy dało to jakiś efekt.
Opublikowano

przypomniał mi się jeden motyw związany z przewodami paliwowymi, mianowicie chodzi o to żeby dobrze trafiało zasilenie i powrót.

Sprawdzić to można ściągając tylne siedzenie i mamy tam dekielek a pod nim smok(ssak), ściągasz najcieńszą rurkę bo to jest powrót i dmuchasz w nią uprzednio trzeba wypiąć przewody od silnika.

Tak można się dowiedzieć który "wężyk" to zasilanie a który powrót. Jest inny sposób: można zakręcić lekko na zapłonie ściągając węże na silniku i upuścić paliwo do np słoiczka wtedy dowiemy się co jest zasilaniem:)

Teraz najważniejsza sprawa trzeba oczyścić dokładnie miejsca w których dochodzą węże tzn wokół króćców bo nad nimi znajdują się "strzałeczki" mówiące o kierunku przepływu paliwa.

Przerabiałem ten temat... ciężko było tak samo jak w przypadku złej kolejności kabli WN.

Opublikowano

Więc jest postęp w pracy. po przerwie, rekinator ożył.

 

Ustawienie zapłonu poskutkowało. pokręcone aparatem i jest dobrze. znaczy... dobrze jak dobrze. auto pali przez 10-15sekund.

Następnym krokiem będzie test wszystkich kabli zapłonowych. auto prawdopodobnie nie pali na wszystkie gary. obroty około 400-600. po dodaniu gazu gaśnie. a Więc walka trwa dalej.

 

cdn...

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.