Skocz do zawartości

BMW e30 325e Odblokować Etę / Nagrzewnica - oringi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Tak jak w temacie chciałbym odblokować moją Etę z tym, że z małą rezerwą. Naczytałem się sporo na temat pękających głowic itd. Mi nie zależy na tym aby silnikiem cieszyć się rok czy dwa lata. Chcę planować głowice jednak tu proszę o podpowiedź o ile mm ? i jakie koszta się z tym wiążą, co najlepiej wymienić z części mechanicznych po rozbiórce silnika? Chciałbym również pozostać na starym okablowaniu silnika i sterowniku. Co na ten temat sądzicie ?

 

Drugi wątek to nieszczelna nagrzewnica ( posiadam klimatyzację ) do wnętrza auta dostaje się woda jaka jest cena oringów i gdzie mogę je kupić

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Opublikowano

Witam

 

Co do wątku drugiego - kup w oryginale w ASO, zapewne kosztują grosze...

 

A co do ety - głowicę planuj ostrożnie, zazwyczaj robi się to jak najdelikatniej. Co do wymiany rzeczy po rozebraniu silnika - kup komplet uszczelek do głowicy Goetze i wymień wszystko co jest w tym zestawie, łącznie z uszczelniaczami zaworów (też są w zestawie). Okablowanie chyba może zostać, ale sterownik przydałoby się zmienić (nie jestem tego pewien!)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Eta zwykła 86 rok :). Mam kompletny silnik m20b25 z którego będę czerpał części ( wiadomo po rozłożeniu okaże się co się nadaje a co nie ) , ale jak już wspominałem nie chcę Ety odblokować tak jak to robią koledzy ja chcę tylko nieco ja usprawnić tak jak wspominałem na 140 - 150 hp.

Dziękuję za rady.

Opublikowano

Przeglądałem stare posty naszego forum i natrafiłem na post który mnie nie zadowolił. Mianowicie z mojego misternego planu aby odblokować Etę nic nie wyjdzie ponieważ jak to napisał kolega : "Dol od starej ety mozna podlozyc tylko pod czapki 200 i 731 wiec 885 (M20B25) nieda rady bo bedzie ZONK.

Natomiast pod czapke 885 mozna podlozyc tylko dol od superety. Od starej ety bedzie lipa.."

Ja posiadam starą Etę i na moje "nieszczęście" m20b25 :duh: . Pozostaje mi kapitalny remont m20b25. Pozdrawiam!

Opublikowano

witam

Poszperałem na http://www.e30.de

wejdź w dział motoren/m20/327i Umbauanleitung są tam opisane różne opcje podnoszenia mocy :). Podobno samo przełożenie przepustnicy do m20b25 też daje trochę przyrostu. Sam kiedyś chciałem troszkę podnieść osiągi ale powoli zaczynam myśleć o włożeniu jakiegoś nowszego silniczka. Może m50.... narazie nie mam za dużo czasu, ale ciągle knuje :)

Opublikowano
SUPER. Nie znam niemieckiego, ale to nie problem od czego są znajomi:). Na naszym forum czytałem, że nie da się połączyć głowicy od 325i z starą Etą bo coś nie pasuje: "Dol od starej ety mozna podlozyc tylko pod czapki 200 i 731 wiec 885 (M20B25) nieda rady bo bedzie ZONK. Natomiast pod czapke 885 mozna podlozyc tylko dol od superety. Od starej ety bedzie lipa...". Jednak na stronie , która podałeś jest wariant pt.: "Seite 3.0 - Variante 0 (122PS 325e Block mit 325i Kopf) ". To jak to chłopaki jest da rade czy nie :) ?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
ja tez troche czytalem na ten temat i da sie zalozyc czapke 885 na stara ete tylko tym ruchem zmniejszysz stopien sprezania a co za tym idzie moc nie mozesz zalozyc glowic od m20b20 i starej ety do super ety i b25 ale chcac zwiększyc moc musialbys zmienic komuter i wtryski chociaz od m20b20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.