Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Panowie możecie mi przybliżyć takie terminy: czy separator oleju to to samo co odma (czy wymieniać, jeśli tak to co ile?) czy AGR to to samo co EGR (czy wymieniać, jeśli tak to co ile?). Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Opublikowano

1. tak ... co 50 wklad (w aso mi mowili ze wystarczy umyc, co 100 calosc)

2. tak ... agr po niemiecku, egr - angielski ... czyscic jak zasyfiony i tyle

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę w podpisie,że masz auto z 2005 roku , więc separator występował w 2 wersjach - przed modyfikacją (konieczna wymiana) i po modyfikacji (tylko czyszczenie) - musisz w ASO sprawdzić czy Twój już był po modyfikacji (lub też wymieniony na nowy model po modyfikacji).

 

EGR - czyścić jak brudny

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
dalej nie wiem która to czesc - na rysunku sa dwie czesci oznaczone numerem 15. Niewazne, ten separator mozna wymienic samemu lub wyczyscic, duzo roboty probowal ktos?
Opublikowano

Ja własnie 2 dni temu byłem na przeglądzie swoją e90 2.0d 163KM i powiedział mi serwisant że nie będą na siłę wymieniać tylko najpierw sprawdzą jaki mam ten separator i okazało się że mój jest z tych których wymiana omija. Dodam że na innym serwisie powiedzieli mi że trzeba go koniecznie wymienić.

Tak więc szukajcie i pytajcie a nie płaćcie :search:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hipo, gdzie kupiłeś ten separator oleju ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
ja wczoraj odebrałem nowy separator oleju - komplet ok 180PLN

ludzie mówią, że się czyści, ale różnie to jest, a czyścicie filtr powietrza??? :mad2: :mad2: taka sama zasada! wymienić, a nie czyścić.

 

jesli mowa o samym separatorze nie starym filtrze odmy widziales jak to jest zbudowane ? popatrz jak dziala vortex filter :D ASO deutchland mowi czyscic - co 100 tys wymienic. Ja osobiscie poza sama odma czyli odpowietrzeniem skrzyni (obudowa) nie widze koniecznosci wymiany separatora nawet i przez 200 tys o ile ten plastik z ktorego jest zbudowany to wytrzyma.

Opublikowano
Panowie. To w koncu co trzeba wymienic: czesc nr 15 z uszczelkami 12 i 13 czy cała czesc o numerze 11 ( w jej sklad wchodzi 12, 13, 15) ???
Opublikowano

wymieniłem całość jak na zdjęciu zaznaczone czerwoną ramką

http://img199.imageshack.us/img199/8555/222ro.th.jpg

ja u siebie mam odpowietrzanie odłączone od dolotu - rura od turno zaślepiona, a odpowietrzanie jest skierowane do góry rurą i zakończone mini filtrem stożkowym żeby nic nie wpadło do silnika - całe opary swobodnie wylatują do góry, a olej spływa ponownie do silnika.

przed wymianą odmy olej dosłownie wypluwało do góry tym moim filterkiem stożkowym.

Wszyscy Macie odpowietrzanie podłączone do dolotu i turbo wciąga ten olej i pcha go dalej w intercooler, a potem do silnika... paskudnie to wygląda.

http://img519.imageshack.us/img519/7629/dsc6793l.th.jpg

polecam wszystkim to rozwiazanie - to juz kolejne moje auto, w którym to robie i efekt zawsze jest ten sam :cool2:

po za tym mieszanka powietrza jest lepsza, bo nie ciągnie ciepłego syfu z silnika!

 

aha i mój filtr odmy oryginalny wyglądał inaczej niż ten co założyłem - ori miał filterek (jak mały wałek do malowaniea :) ) a ten co założyłem jest cały z plastiku z dzirkami. Olej już w ogóle nie leci przez dolot :):)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.