Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! od niedawna mam betke e30 1.6 benzyna m10. jak zapalila mi sie rezerwa zalalem ja za 50 zl zrobilem 50 km i znowu mi sie rezerwa zapalila, mysle sobie niemozliwe i jeszcze raz zalalem za 50 zl i znowu 50 km i rezerwa;/ to wychodzi ze spala mi jakies 23-24 l na 100... czyli 1km=1zl. co moze byc tego przyczyna?:(
Opublikowano

witam, jesli ma ona gaznik, to możesz mieć uszkodzone urządzenie do podgrzewania powietrza dolotowego

:wink: pzdr

Opublikowano

Są jakieś objawy poza spalaniem np spadek mocy może czuć paliwem z wydechu? No i nasuwa mi się myśl że może masz jakąś nieszczelność w układzie paliwowym i ci wycieka.

Jeśli to 89r to już chyba raczej bez gaźnika.

BMW forever!!!
Opublikowano

Witam

 

Po pierwsze, jeśli masz 1989 rok 316i, to na pewno nie masz M10, chyba że ktoś go tam później włożył, bo ten rocznik, to już tylko i wyłącznie M40. Secundo - co to za miarodajny pomiar zalać na rezerwie za 50zł?? Po trzecie, na pewno pali Ci za dużo, a przyczyn może być wiele - niesprawność układu zapłonowego, lub bardziej prawdopodobna niesprawność sondy lambda, czy czujnika temperatury płynu chłodniczego (cały czas bogata mieszanka).

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
samochod mam z 1989, ale po wpisaniu vin do dekodera wyszlo mi sie silnik jest z 83r wlasnie m10. a wskazowka temperatury skacze sobie caly czas i zazwyczaj jest na czerwonym polu i tam sobie skacze.
Opublikowano

Wskazówka temperatury to jedno (inny czujnik), a czujnik temp płynu chłodniczego to drugie (czujnik ma łebek koloru niebieskiego). Może wymień oba??

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
a jak mozna sprawdzic czy ten czujnik na pewno nie dziala, bo nie mam narazie za duzo kasy to musze byc w miare pewien na 95% ze to np. czujnik albo sonda?:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

Witam

 

Można, kwestia tylko taka, że nie mogę znaleźć wartości, jakie powinien miernik wskazywać, a jestem poza domem i nie mam dostępu do swojego bentleya o e30, gdzie na pewno są wartości podane dla M10 i M20.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Mattiss to jak bedziesz w domu to podaj mi wartosci dla sondy i czujnika jak bede mierzyl zebym wiedzial co mam rozwalone :) oczywiscie dla silnika m10 jak dla mnie. z gory dzieki :8)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Dla wyszukiwarki: Testowanie działania / odczytu sondy lambda w autach z silnikiem M10 i M20.

 

Adnotacja z Bentleya - testy sondy lambda wymagają bardzo dokładnego woltomierza. Wszystkie odbiorniki prądu powinny być wyłączone (światła, radio, nawiew etc), wydech musi być szczelny, a silnik całkowicie rozgrzany. Jeśli Twoja sonda ma 4 kabelki potrzebujesz też omomierza.

1. Silnik rozgrzany, wyłączony. Odłącz sondę od reszty wiązki. Zlokalizuj swoją wtyczkę na obrazku poniżej:

http://img130.imageshack.us/img130/2535/dsc01126o.jpg

2. Żeby sprawdzić odczyt sondy podłącz woltomierz wg tabeli (wydaje mi się, że będziesz miał 3 pinową wtyczkę, więc środkowa sekcja tabeli jest dla Ciebie).

Oznaczenia w tabeli -

model | sygnał wyjściowy czujnika (VDC) | zasilanie podgrzewania sondy (około 12 VDC) | rezystancja grzałki (modele z 4 pinową wtyczką)

http://img63.imageshack.us/img63/9475/dsc01131y.jpg

 

3. Włącz silnik ponownie po podłączeniu woltomierza i pozwól mu chodzić na jałowych obrotach. Po upływie około 2 minut napięcie sondy lambda powinno zacząć falować - oznacza to prawidłowe funkcjonowanie sondy.

 

4. Na włączonym nadal silniku wyciągnij trochę bagnet oleju zapewniając dopływ lewego powietrza do silnika. Napięcie na sondzie powinno spaść.

 

Brak falowania napięcia może oznaczać, że sonda jest do wymiany, ale często powodem tego jest tylko niedogrzanie samej sondy. Można więc pogazować trochę bez obciążenia, lub potrzymać silnik na trochę wyższych obrotach przez chwilę i znów sprawdzić napięcie. Jeśli napięcie na sondzie nadal nie zaczyna się wahać sprawdź przewody między sondą a jej wtyczką. Jeśli są całe to sonda najprawdopodobniej wymaga wymiany. Oczywiście należy uwzględnić, że usterce mogła ulec również wiązka podgrzewania sondy i należy ją sprawdzić wg tabelki podłączając się po stronie wiązki silnika oraz sprawdzić integralność wiązki po stronie sondy.

 

To tyle.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.