Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,mam e30 z dwu litrowym silnikiem,problem jest tego typu ze od czasu do czasu cos dosc mocno stuka w silniku.Dzwiek jest metaliczyny.Myslalem ze to panewka ale wydaje mi sie ze panawka stukala by caly czas.Jezeli zaczyna stukac to od okolo 4tys obr.Moze ktos mial podobny problem?,a moze to zawory sie tak tlukol?Mam jeszcze jedno pytanie,myslalem ze zamiast robic ten silnik lepiej bedzie wsadzic 2.5l duzo wiaze sie z tym przerobek?
Opublikowano

Witam

 

Przy przeróbce dużo roboty nie ma, ale np B25 ma chłodnicę oleju, którą też wypada mieć. Skrzynia może być ta sama, dyfer od biedy też, choć przydałoby się zmienić na dłuższy i dużą głowę. Wiązka zostaje, tylko kompa można zmienić, choć na tym też powinno chodzić.

 

Co do Twojego problemu, to ciężko powiedzieć bez rozebrania silnika. Panewki mogą stukać dopiero przy wyższych obrotach i stukają bardzo szybko. Rozbierz motor, to się dowiesz, tak przez forum to raczej wróżenie z fusów. Możesz też podjechać do mechanika, żeby posłuchał...

 

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Podepne sie pod temat - ale chodzi mi o m40 - zaczal dzis stukac od ok 2500obr - wg mnie ,tak na szybkiego slychac cos z okolic glowicy - od strony kopulki (panewki slyszalbym chyba nizej,prawda??) na wysokosci swiec. Wraz ze wzrostem obrotow stuk sie na sila. Nie jest to cykanie popychaczy - ewidentny stuk. Zaczal sie nagle kiedy jadac w sniegu przez ok minute silnik krecil 5000-5500 obr . Po spuszczeniu gazu cisza,dodanie gazu jak wyzej - od 2500 stuka choc nie jest to regola czasami nawet do 3500 jest ok.

 

Najgorsze,ze nie mam pojecia jak chalasuje panewka i mam nadzieje,ze stalo sie cos w glowicy a nie na dole ;(

Opublikowano

Witam

 

Jeśli stuk jest szybki, to niestety może być panewka. Najlepiej podjedź do jakiegoś znajomego mechanika, niech posłucha, bo tak przez internet, to wróżbiarstwo uprawiamy :D

Życzę jak najmniejszych obrażeń silnikowi :?

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
No wg "sluchu" mechanikow to panewka lub sworzen - to az nie mozliwe,silnik stary to fakt ale ma autentycznie dopiero ok 160tys km ,oleju nawet grama nie bral,a tu takie cos :(
Opublikowano

Witam. Ja chyba wiem o czym piszesz w poście. Ja tego nie porównuję do stukania lecz bardziej do metalicznego cykania... , czy podczas zwiększania obrotów "cykanie" również "przyśpiesza" ?

Sam osobiście nie wiem co u mnie się dzieje, ale na dniach będę rozbierał silnik ( nie wiem ile czasu to zajmie - brak $ ), jak będę coś wiedział dam znać.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.