Skocz do zawartości

325xi Rozrusznik nie kręci, na 4 silnik nie chce przerzucić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

Problem jak w temacie ale może zacznę od początku.Kilka dni temu padło ładowanie.Zrobiłem na aku ok 12 km (tyle miałem do domu).Rzecz jasna aku się praktycznie rozładował do zera.Po wyjęciu alternatora okazało się, że szczotki się skończyły.Znajomy elektryk zdecydował się na reanimację(udało się - ładowanie bez zarzutu,mechanik zapomniał doładować aku ale bez problemu auto zapaliło i wróciłem do domku ok 1km).Po dwu dniowym postoju (bez ładowania aku) zapaliło na dotyk.Przejechałem ok 600 m (była wyczuwalna nierówna praca silnika- tak jakby któryś z garów nie chodził-raz już miałem taki przypadek-pomyślałem że wina wilgoci) przy dojeżdzaniu do skrzyżowania wrzuciłem na luz i autko zgasło.Zatrzymałem się na poboczu próbując uruchomić silnik i co słyszę?stuk rozrusznika (wszystkie kontrolki były włączone ale pomyślałem, że aku jest zbyt słaby aby przerzucić.)Po nieudanej próbie odpalania spróbowaliśmy na tzw pych z 2 biegu koła blokowały z 3 również i tak samo z 4 biegu (czy wpływ ma napęd na 4 koła?z tego co wiem raczej nie- może się mylę i proszę o radę).Zaciagnąlem autko do domu, naładowałem aku na maksa i objaw ten sam, za każdym przekręceniem kluczyka dosyć głośny stuk rozrusznika i na tym się kończy. Dodam do tego całego długiego może niepotrzebnego wywodu, że wcześniej przy wciskaniu sprzęgła(już od kilku miesięcy) czułem jak pedał drga.W związku z tym czy objaw blokowania kół przy 4 biegu może byc spowodowany kołem dwumasowym?czy może to być łańcuch a może jeszcze co innego?od czego zacząć :(

Autko 325 xi przebieg 205 kkm z tego co sprawdziłem przy zakupie autentyczny

Pozdrawiam wszystkich serdecznie

Edytowane przez Krajny
Opublikowano
Spróbuj przekręcić silnik kluczem za koło pasowe,jeśli będzie zblokowany zdejmij pasek i spróbuj ponownie jeśli nadal będzie zblokowany to już bieda.
Opublikowano
Ok dzięki za podpowiedź.Jutro spróbuje.Jest różnica w którą stronę kręcić.Zgodnie z ruchem wskazówek stojąc twarzą do silnika.Pozdrawiam
Opublikowano
Niestety klucz nieodpowiedni więc nie sprawdzę w ten sposób.Po wielkich trudach odkręciłem korek wlewu oleju i ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem na korku oraz w środku wlewu tzw masełko na dodatek zamarznięte.Płyn był sprawdzany, wytrzymałość -30, stan płynu nie zmienił się więc tym bardziej nie mam pojęcia co tam się dostało.Załamka.W tygodniu chyba pozostaje warsztat.Aż strach myśleć :shock:
Opublikowano
Aby zatrzec silnik i mieć takie objawy ja Ty to trzeba dwóch rzeczy. Braku oleju lub bardzo wysokiej temperatury. Jest jeszcze inna możliwość, może w kolo pasowe coś się wkręcilo, mialeś przecież coś robione przy alternatorze.
Opublikowano

Dzięki Panowie,

Jutro zaprowadzę autko do znajomego mechanika i dam znac co i jak,

Pozdrawiam

Opublikowano

Już po wszystkim.Autko chodzi jak zegarek.Przyczyna-prawdopodobnie odma przymarzła, po wykręceniu świec rozrusznik przekręcił i cały silnik był w oleju.Kilka godzin i po bólu.Zalany nowy olej i gitara.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.