Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jakiś czas temu pojawiły się stuki w silniku i postanowiłem to naprawić jak to w takich przypadkach bywa. no i właśnie tu zaczynają się schody: pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika i diagnoza była taka- "popychacz ale ja tego nie robię". Ok jadę do innego i tak od warsztatu do warsztatu. Nikt nie chciał tego robić i tak przejeździłem miesiąc stuki były cały czas słyszalne a samochód jeździł normalnie, nic się nie działo. Stuki ani się nie zwiększały ani nie zmniejszały, do czasu. Pewnego dnia po pracy odpalam BMW i dziwny metaliczny dźwięk no i zaczęło pukać mocniej. Odstawiłem auto i bardzo intensywnie zacząłem szukać warsztatu który zechce to zrobić i po tygodniu zrezygnowałem bo sytuacja się powtórzyła (nikt nie chce robić tego silnika). Podenerwowany sytuacją skontaktowałem się z fachowcem od głowic i doradził mi też wymianę popychaczy. Postanowiłem zrobić to sam. Wczoraj zamówiłem popychacze, dziś je odebrałem no i do roboty. Wymiana popychaczy (czyli zdjęcie wałka rozrządu bez blokad) to nie taki problem jak się wydawało. Wymieniłem popychacze, skręciłem wszystko i odpaliłem. No i tu pojawił się problem bo dalej stuka, co prawda nie tak metalicznie jak przed rozbiórką, ale tak jak miesiąc temu. Niestety nie mam pojęcia co to może być. Stuk słychać w okolicy drugiego cylindra (zlokalizowałem to metodą śrubokręt-ucho) w głowicy.

Czy ktoś ma pomysł co to może być? Jak to naprawić? Może ktoś miał podobny problem i jak to się skończyło? Proszę o pomoc! Pozdrawiam. Slaw

Opublikowano
Nie wiem jak to jest w TDS-ach ale w benzyniakach M40 to należy wymienić popychacze, dźwigienki i jak wałek jest ściachany to też i nie powinno stukać, tyle że naprawa kosztuje około 900 zeta
Opublikowano (edytowane)
Niestety na wolnych jest też ten stukot, a może stety bo jak na wolnych by nie bylo tylko na wysokich to bym podejrzewał sworzeń tłokowy albo panewkę. Tzn jak przy dodawaniu gazu by stuki się zwiększały. Edytowane przez slaw80
Opublikowano
W tds jest wałek i krzywki na wałku popychają popychacze, więc nie ma dzwigienek zaworowych, popychacze wymieniłem myslisz ze trzeba wymienic wałek?
Opublikowano
Zadnego wałka nie zmieniaj :!: .Wiesz mniej albo wiecej na ktorym garku tak ci postókuje :?: Spróbuj na odpalonym silniku pokolei popuszczac wtryski i dokrecac .Słuchaj dobrze reakcji silnika. :wink:
Opublikowano (edytowane)

mniej więcej wiem, stuki pojawiają się: drugi albo trzeci cylinder. Dziś znajomy mi doradził żebym właśnie popuścił przewody na wtryskach, twierdzi że kiedyś w dieslu miał podobny problem ze stukiem(tylko że mu się zawiesił wtrysk i pukał) i w ten sposób doszedł do tego który to. Niestety u mnie nie wygląda to na wtrysk bo za mocno wali. Ale dzięki za radę, jutro tak zrobię.

Z kolei gość od głowic twierdzi że to sworzeń tłokowy albo tłok ma luz w tulei. Tylko mi się wydaje że jak by to tłok miał luz to by bm'a żarła olej i kopciła jak komin energociepłowni. Ja raczej upatruje zaworu bo wali ewidentnie w głowicy (sprawdzałem stetoskopem). Ale idąc za jago radą ( czyli zdejmij głowicę i jeżeli na głowicy będzie ślad odciśnięty po tłoku to masz luz w tulei) okaże się że trzeba będzie robić cały silnik.

jeszcze jedna rzecz mi się rzuciła w oczy, mianowicie na jednym ze starych popychaczy na styku z trzonkiem zaworu jest wyżłobienie o głębokości około 0,4- 0,5 mm. Co to może oznaczać?

Posłucham kolego twojej rady, tylko jak byś mi przybliżył co to będzie oznaczało jak np. na drugim cylindrze popuszczę rurkę od wtrysku i stukanie ucichnie , a co jak nie ucichnie.

A odnośnie wymiany wałka to tu w trójkę jesteśmy zgodni: rombana twierdzi że nie wymieniać, to samo twierdzi gość od głowic(cytuję: "bmw tds nie wyciera wałków, takie rzeczy działy sie tylko w e34"), i ja też tak myśle bo wałek wygląda ok: krzywki ostre, równe, nie porysowane.

Pozdrawiam i czekam zniecierpliwiony na odpowiedź.

Edytowane przez slaw80
Opublikowano
Dokładnie moja diagnoza była taka sama jak nie ucichło to sprawdź wszystkie wtryski
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Sprawdz najpierw te wtryski tak ja bym zrobił.Na którym cylindrze miałes znaczące wgniecenie na regulatorze :?: .To moze oznaczac ze jednak potwierdzi sie to co mowił gosc od głowic.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Prawdopodobnie winą stukania jest panewka korbowodowa lub sworzeń tłokowy. Stawiam na panewkę. Stuki się nasiliły, ponieważ od obróconej panewki mógł poluzować się mostek korbowodu. Stuki słychać na górze, gdyż przez obróconą panewkę osłabione jest ciśnienie oleju, co powoduje zaburzenia pracą napinacza rozrządu. Łańcuch uderza w pokrywę klawiatury i to tyle...

Pozdrawiam.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Witam, łańcuszek odpada, jest cichy a stukanie to 2 albo 3 garnek. panewka też raczej nie bo ciśnienie trzyma i pewno stuki by sie nasiliły z biegiem czasu.

Jeżeli chodzi o sworzen to może i to być ale czy ktoś moze mi powiedziec czy tłok może miec luz w tulei, czy silnik nie brał by oleju wtedy. Dzięki za zainteresowanie tematem. dziś wieczorem luzuje wtryski a jak to nic nie da to zwalam głowicę. Pozdrawiam i proszę piszcie swoje pomysły.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
dziś wieczorem luzuje wtryski a jak to nic nie da to zwalam głowicę. Pozdrawiam i proszę piszcie swoje pomysły.

Taniej zdjąć miskę olejową i sprawdzić panewki niż demontować głowicę. Sprawdzić wówczas też luz sworzni tłokowych.

 

Ps: warto czasem posłuchać rad niż szukać potwierdzenia w swoich przekonaniach :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • Członkowie klubu
Opublikowano
dziś wieczorem luzuje wtryski a jak to nic nie da to zwalam głowicę. Pozdrawiam i proszę piszcie swoje pomysły.

Taniej zdjąć miskę olejową i sprawdzić panewki niż demontować głowicę. Sprawdzić wówczas można luz sworzni tłokowych.

 

Ps: warto czasem posłuchać rad niż szukać potwierdzenia w swoich przekonaniach :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Jesli po popuszczeniu wtrysków nic sie nie zmieni to tak jak pisze anjinsan lepiej zwalic mise bo i tak bedziesz musiał pózniej ja zwalic bez znaczenia czy to panewka czy sworzen stuka.Głowice zwalisz pózniej.Przynajmniej bedziesz wiedział o co kaman.
Opublikowano

a jeśli panewki będą ok to co wyciągać tłoki?

odpaliłem bmw i popuściłem wtryski po kolei, niestety stukanie nie ustało. :(

teraz idę pod samochód no i zobaczymy - zwalam michę. obejrzę panewki i sprawdzę luzy korbowodów.

Opublikowano

No to kolego zwalaj tą miske i poodkrecaj stopy korb .Jak juz poodkrecasz śćiagnij tłok jak najnizej cylindra poczym spróbuj wyczuc luz bedziesz miał do porównania inne tłoki bo napewno wszystkie nie mają luzu.

 

Pozdrawiam i daj znac jak cos bedziesz wiedział :wink:

Opublikowano

kolego a ty miałeś już z tym do czynienia? z taką sytuacją? dodam że prawie rok przejeździłem z takim pukaniem i dopiero tera mocniej zaczęło walić. Takie stuki pojawiły się prawie rok temu po wymianie oleju. Pozdrawiam a dam znać na pewno

dodam że dziś micha została na miejcu, moze jutro ją zwale bo jakoś cieżko ją wyjąć, coś mnie się wydaje że trzeba silnik podnieść do góry

Opublikowano

Kolego jak bym nie miał to bym sie nie wypowiadał na ten temat .Ostatnio walczyłem z tdsem podobna sytuacja [stuki]gosc jezdził po mechanikach i juz chcieli zwalac głowice.Przyjechał do nas na warsztat i co sie okazało wtrysk na 4 cylindrze napier....ał jak korba .

 

Pozdro

Opublikowano
Witam wszystkich, zlokalizowałem usterkę, po zdjęciu miski olejowej znalazłem w niej parę kawałków metalu, rozebrałem dalej no i ..... drugi tłok jak się okazało miał odłamany płaszcz aż do pierścienia. O dziwo z tuleją nic cię nie stało, żadnej ryski .... uff dalej już chyba wiem co robić. Pozdrawiam i dzięki za pomoc
Opublikowano
Warzne że tuleja jest ok .Szkoda tylko twojej wczesniejszej roboty ,napisz jak złozysz silnik czy jest ok.Sprawdz dobrze pompe olejowom :!: Pisałes ze miałes opiłki a pompie to szkodzi.
  • 3 lata później...
Opublikowano
Przepraszam, że wtedy nie odpisałem, po wymianie tłoków na nowe i zrobieniu głowicy wszystko było ok. Robota dość prosta i nie wiem dlaczego nikt tego nie chciał robić. W tym roku zmieniłem e36 na e46. Pozdrawiam.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
W przeźmierowie nie w głowie naprawa silników tylko ściganie się :wink:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.