Skocz do zawartości

e39 Dziwne objawy i mała utrata mocy


Rafcio 523i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, w sobotę zostawiłem auto na wolnych obrotach żeby się trochę w te mrozy zagrzała (przejechałem krótki odcinek i nie chciałem gasić zimnego motoru). Zagadałem się z kolegą i kiedy wsiadłem ponownie do auta silnik już nie pracował. Przy ponownym uruchomieniu zauważyłem że nie pali jak zwykle tylko muszę dłużej przytrzymać rozrusznik i wtedy startuje jakby każdy gar z osobna ( kiedyś jeden obrót i cykała jak pszczoła nawet przy -20) i tak już jest do dziś nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Jeszcze jeden objaw który mnie niepokoi, mianowicie jak jadę spokojnie to wszystko jest ok, jak chcę raptownie przyspieszyć to auto reaguje ale jakoś tak ospale, jakby coś je dławiło czasami nawet mam wrażenie że przerywa jakby brakło benzynki. Czujnik położenia wałka przerabiałem jakieś 2 lata temu objawy były trochę inne (ciężej zapalał ale utrata mocy była kolosalna - Fiat 126p przy wyprzedzaniu był nie lada wyzwaniem :D ). Podpowiedzcie coś panowie, możliwe że to filtr paliwa??? A może pompa w zbiorniku już umiera??? P.S. Są momenty że jak jadę i raptownie zacznę dodawać gazu to wydaje mi się że jest wszystko ok. Aura nie sprzyja raptownemu przyspieszaniu więc może to stąd te wrażenie. Proszę o jakąś podpowiedz, z góry dziękuję i pozdrawiam.

Auto 523i, e39, 1996r.

BMW e-39 523i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAM PODOBNY PROBLEM NIE RAZ GASNIE MI NA WOLNYCH OBROTACH A NIE RAZ PRZERWIE CHWILE W JEZDZIE ALE JEDZIE NORMALNIE I RACZEJ MOCY NIE TRACI MOZE TROCHE.BYLEM DZIS NA KOMPUTERZE I WYSZLY DWA BLEDY CZUJNIK POLOZENIA WALU I PRZEPLYWOMIERZ WYMIENILEM DZIS SWIECE I FILTR PALIWA I DALEJ TO SAMO PROSZE O POMOC!![PRZY WYMIANIE SWIEC WIADC BYLO NA CEWKACH LEKKIE PRZEBICA NA SRDOKOWEJ CZESCI MOZE MIEC TO COS WSPOLNEGO??....e39 2.0i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem na kompie, tak jak podejrzewałem i koledzy podpowiadali - padnięty czujnik położenia wału. Już zamówiłem nowy Siemensa, koszt 240 zeta z przesyłką. W tygodniu wymienię i mam nadzieję że będzie śmigać jak przed awarią :lol: Dam znać. Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie tematem.
BMW e-39 523i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem na kompie, tak jak podejrzewałem i koledzy podpowiadali - padnięty czujnik położenia wału. Już zamówiłem nowy Siemensa, koszt 240 zeta z przesyłką. W tygodniu wymienię i mam nadzieję że będzie śmigać jak przed awarią :lol: Dam znać. Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie tematem.

Witam

Swego czasu miałem bardzo podobny problem, lecz u mnie padł czujnik wałka rozrządu. W warsztacie wspomnieli, że te czujniki lubią padać razem ( wału i wałka rozrządu) ja zaryzykowałem tylko ten uszkodzony i jeżdżę do tej pory - od naprawy minęło już około 1,5 roku.

Powodzenia :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam podobny problem ale z TDS-em wiem,ze to calkowicie co innego ale objawy sa podobne. Turbo czasem sie nie wlacza jak wylacze silnik rano odpale to jest normalnie czasem samo przejdzie podczas jazdy. Potrzebuje pilnej pomocy bo nie spoie od tygodni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.