Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów, w sobotę zostawiłem auto na wolnych obrotach żeby się trochę w te mrozy zagrzała (przejechałem krótki odcinek i nie chciałem gasić zimnego motoru). Zagadałem się z kolegą i kiedy wsiadłem ponownie do auta silnik już nie pracował. Przy ponownym uruchomieniu zauważyłem że nie pali jak zwykle tylko muszę dłużej przytrzymać rozrusznik i wtedy startuje jakby każdy gar z osobna ( kiedyś jeden obrót i cykała jak pszczoła nawet przy -20) i tak już jest do dziś nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Jeszcze jeden objaw który mnie niepokoi, mianowicie jak jadę spokojnie to wszystko jest ok, jak chcę raptownie przyspieszyć to auto reaguje ale jakoś tak ospale, jakby coś je dławiło czasami nawet mam wrażenie że przerywa jakby brakło benzynki. Czujnik położenia wałka przerabiałem jakieś 2 lata temu objawy były trochę inne (ciężej zapalał ale utrata mocy była kolosalna - Fiat 126p przy wyprzedzaniu był nie lada wyzwaniem :D ). Podpowiedzcie coś panowie, możliwe że to filtr paliwa??? A może pompa w zbiorniku już umiera??? P.S. Są momenty że jak jadę i raptownie zacznę dodawać gazu to wydaje mi się że jest wszystko ok. Aura nie sprzyja raptownemu przyspieszaniu więc może to stąd te wrażenie. Proszę o jakąś podpowiedz, z góry dziękuję i pozdrawiam.

Auto 523i, e39, 1996r.

BMW e-39 523i
Opublikowano
MAM PODOBNY PROBLEM NIE RAZ GASNIE MI NA WOLNYCH OBROTACH A NIE RAZ PRZERWIE CHWILE W JEZDZIE ALE JEDZIE NORMALNIE I RACZEJ MOCY NIE TRACI MOZE TROCHE.BYLEM DZIS NA KOMPUTERZE I WYSZLY DWA BLEDY CZUJNIK POLOZENIA WALU I PRZEPLYWOMIERZ WYMIENILEM DZIS SWIECE I FILTR PALIWA I DALEJ TO SAMO PROSZE O POMOC!![PRZY WYMIANIE SWIEC WIADC BYLO NA CEWKACH LEKKIE PRZEBICA NA SRDOKOWEJ CZESCI MOZE MIEC TO COS WSPOLNEGO??....e39 2.0i
Opublikowano
Specem nie jestem, ale mialem podobne objawy i okazalo sie ze mam walnieta przeplywke. Kupilem wiec jakis zamiennik na allegro za 150 zl firmy Hart i bylo jeszcze gorzej. Teraz czekam na siemensa. Ori to ori, a nie jakas chinszczyzna.
Opublikowano
Dziś byłem na kompie, tak jak podejrzewałem i koledzy podpowiadali - padnięty czujnik położenia wału. Już zamówiłem nowy Siemensa, koszt 240 zeta z przesyłką. W tygodniu wymienię i mam nadzieję że będzie śmigać jak przed awarią :lol: Dam znać. Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie tematem.
BMW e-39 523i
Opublikowano
Dziś byłem na kompie, tak jak podejrzewałem i koledzy podpowiadali - padnięty czujnik położenia wału. Już zamówiłem nowy Siemensa, koszt 240 zeta z przesyłką. W tygodniu wymienię i mam nadzieję że będzie śmigać jak przed awarią :lol: Dam znać. Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie tematem.

Witam

Swego czasu miałem bardzo podobny problem, lecz u mnie padł czujnik wałka rozrządu. W warsztacie wspomnieli, że te czujniki lubią padać razem ( wału i wałka rozrządu) ja zaryzykowałem tylko ten uszkodzony i jeżdżę do tej pory - od naprawy minęło już około 1,5 roku.

Powodzenia :cool2:

Opublikowano
Komputer wyrzucił czujnik wału, a co do czujnika wałka to temat już przerabiałem jakieś dwa lata wcześniej. Przy padniętym czujniku wałka objawy są zupełnie inne, silnik drastycznie traci moc i jezdzi jakby miał z 50 koni.
BMW e-39 523i
Opublikowano
Czujnik wymieniony, auto lata jak nowe. Temat uważam za zamknięty wszystkim którzy zainteresowali się wątkiem serdecznie dziękuję. Pozdrawiam. :D
BMW e-39 523i
Opublikowano
Witam ja mam podobny problem ale z TDS-em wiem,ze to calkowicie co innego ale objawy sa podobne. Turbo czasem sie nie wlacza jak wylacze silnik rano odpale to jest normalnie czasem samo przejdzie podczas jazdy. Potrzebuje pilnej pomocy bo nie spoie od tygodni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.