Skocz do zawartości

520 grzeje sie na wolnych obr., zanika ogrzewanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Pojawił mi się problem z grzaniem się silnika :mad2: . Jak się okazuje temp. wraca do normy przy podniesieniu obrotów 2,5 - 3 tys. obr. Kilka dni wcześniej zauważyłem że po 20-30 min. jazdy przestawało lecieć ciepłe powietrze ale temperatura silnika była ok. a po wystygnięciu silnika na drugi dzień podobna sytuacja - ciepłe powietrze a potem znów zimne. Dodatkowo nie zawsze przełączał się na gaz (pomimo że wskazówka była już w pionie) co znaczy, że chyba nie było odpowiedniej temperatury w układzie bo ustalona jest temperatura przełączenia. W kolejnym dniu temperatura silnika poważnie skoczyła musiałem zatrzymać samochód. Mechanik wymienił płyn ale sytuacja się powtarza i znów się grzeje a po otworzeniu korka wywala płyn. Inny mechanik twierdzi, że to uszczelka pod głowicą bo jest duże ciśnienie choć wydaje mi się, że to ostateczność. Dlatego zaprowadziłem go do kolejnego mechanika. Co i jak trzeba na pierwszym miejscu sprawdzać aby ustalić przyczynę i jakie mogą być orientacyjne koszty uszkodzonych części zamiennych? Nie chcę, aby wymieniał wszystko po kolei metodą prób i błędów. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Opublikowano

Być może mechanik, który wymieniał Ci płyn nie potrafił odpowietrzyć i to są właśnie typowe objawy dla zapowietrzonego układu chłodzenia. Dla pewności sprawdź pompę wody, bo były montowane z plastikową turbinką, które łatwo się uszkadzały. Sprawdź poziom płynu na zimnym (rano) silniku i w razie potrzeby dolej płynu do poziomu. Rozgrzej silnik z temperaturą ogrzewania wnętrza ustawioną na max, a nawiew na min., ale nie może być całkiem zamknięty. Na wolnych obrotach otwórz korek i dolej płynu na max. Odkręć odpowietrznik na chłodnicy do momentu pojawienia się tam płynu i taką samą operację wykonaj odpowietrznikiem na wężu górnym bliżej silnika. Zakręć korek i trochę przytrzymaj silnik na wyższych obrotach (ok.3000-3500 rpm). Ponownie na wolnych odkręć korek i odpowietrzniki, w razie potrzeby dolej płyn na max. Zakręć wszystko i znowu zwiększ obroty na 2-3 min. Czasami taki zabieg trzeba powtórzyć do 5 razy. Możesz też postawić auto na podjeździe (przód wyżej niż tył), lub przednią osią na krawężniku.

 

Powodzenia

Opublikowano

Niestety czarny scenariusz się sprawdził :cry: - uszczelka pod głowica na 100% :mad2:

 

No w końcu auto naprawione :lol: Niestety nie odpowietrzyli mi go dokładnie bo wskazówka od temperatury dziwnie się wahała w kierunku czerwonego pola. Sam odpowietrzyłem i musiałem dolać jeszcze w sumie 2l płynu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.