Skocz do zawartości

INPA - błąd 203 i 21


wolun

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

diagnozowaniem dziś autko i mam 2 błędy w silniku :cry2: proszę o pomoc w celu wyjaśnienia co jest nie tak

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 01/28/10 21:20:18

ECU: MS410DS3

JobStatus: OKAY

Variant: MS410DS3

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

203 fuel trim limit Bank 2

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 736.00 rpm

Engine temperature 71.54 degrees C

oxygen sensor heater 67.25 %

oxygen sensor voltage 2 4.78 Volt

Short circuit to batt+

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error not present

Sporadic error

-------------------------------------------------------------

21 VANOS valve; electrical failure

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 2752.00 rpm

engine load 108.94 mg/Stroke

Engine temperature 19.99 degrees C

Intake air temperature -48.00 degrees C

interrupt

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error present

Static error

=============================================================

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego więc twoje błędy mówią :

 

203 fuel trim limit Bank 2

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 736.00 rpm

Engine temperature 71.54 degrees C

oxygen sensor heater 67.25 %

oxygen sensor voltage 2 4.78 Volt

Short circuit to batt+

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error not present

Sporadic error

 

błąd sporadyczny składu mieszanki w banku 2 czyli 4,5,6 cylinder patrząc od rozrządu

do sprawdzenia sonda lambda banku 2 a dokładnie jej okablowanie ponieważ z opisu wychodzi że masz zwarcie do plusa na sondzie

 

21 VANOS valve; electrical failure

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 2752.00 rpm

engine load 108.94 mg/Stroke

Engine temperature 19.99 degrees C

Intake air temperature -48.00 degrees C

interrupt

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error present

Static error

 

błąd zaworu vanosa-albo uszkodzona cewka zaworu albo okablowanie błąd jest statyczny i występuje cały czas

musisz sprawdzić multimetrem stan cewki elektrozaworu(zmierzyć opór na pinach w elektrozaworze) jak też dojście sygnału z ecu do sterownia zaworem (sygnał do sterownia zaworu możesz zainicjować inpa będąc w zakładce diagnozy silnika wchodzisz w funkcję active i szukasz odpowiedniej opcji "vanos selenoid valve czy jakoś tak " po jej uruchomieniu mierzysz napięcie na pinach złącza do elektrozaworu oczywiście funkcji active używasz na zgaszonym motorze )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

sebek2407 dzięki za odpowiedz

 

Jeśli chodzi o sondę to czy jest możliwość ze są one pozamieniane miejscami i występuje ten błąd ??

Na dzień doby miałem wymianę uszczelki pod głowicą i czy czasami mechanik się nie pomylił przy składaniu jeśli chodzi o owe wtyczki

 

Co do vanosa to elektrozawór był sprawdzany i działa poprawnie sygnał z komputera też dochodzi. Zastanawia mnie jakie powinno być ciśnienie oleju do elektrozaworu.

 

Przed tym błędem w carsofcie 6.5 widniał taki ale się skasował. Może ma też coś wspólnego z obecnym błędem

 

Module Info : DME / DDE

DME MS41.0

BMW Part Nr. : 1429861

Bus index : 30

Production Date: 41/96

212 VANOS

Mechanisches Klemmen "Zaciski mechaniczne"

42 Multifunktionslenkrad : Plausibilität

 

Beanstandung:

- DME-Fehlercode 212 - VANOS: Mechanisches Klemmen und/oder

- Geringer Leistungs- und Drehmomentverlust und/oder

- Leerlauf unrund und/oder

- Klappergeräusch im Bereich der VANOS-Verstelleinheit

Ursache:

1. Kabelbruch am Magnetventil.

Diese Beschädigung (Gewaltbruch/Abscheren des Kabels) tritt in der Regel bei

unsachgemäßer Demontage des Zylinderkopfs auf.

2. Gratbildung/Abplatzungen an der Steuerkante Nr. 4 des VANOS-Steuerkolbens.

3. Fremdkörper/Schmutz im Steuerkolbenbereich der VANOS.

4. VANOS-Verstelleinheit um einen Zahn falsch montiert.

5. Lose Verschraubung Zahnwelle - Nockenwelle (betrifft nur Fahrzeuge aus dem

Produktionszeitraum März 1997 bis April 1997).

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed tym błędem w carsofcie 6.5 widniał taki ale się skasował. Może ma też coś wspólnego z obecnym błędem

no nie bardzo, bo INPA mówi o błędzie elektrycznym, a Carsoft o mechanicznym.

Chociaż opis z Carsofta jest całkiem ciekawy:

 

212 VANOS

Mechanisches Klemmen "Zaciski mechaniczne" - oznacza nie "Zaciski mechaniczne", ale "blokowanie mechaniczne"

 

Ursache: = Przyczyna:

"1. Kabelbruch am Magnetventil.

Diese Beschädigung (Gewaltbruch/Abscheren des Kabels) tritt in der Regel bei

unsachgemäßer Demontage des Zylinderkopfs auf."

 

=Przerwany kabel elektromagnesu, to uszkodzenie kabla występuje zazwyczaj podczas niewłaściwego demontażu głowicy

 

3. Fremdkörper/Schmutz im Steuerkolbenbereich der VANOS.

 

=zabródzenia/inne cząstki w obrębie Vanosa

 

4. VANOS-Verstelleinheit um einen Zahn falsch montiert.

 

=Vanos przestawiony w trakcie montażu o jeden ząb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no trzeba by dokładnie sprawdzić zestawienie rozrządu (jako że to M52 na 1 vanosie sprawa jest dość prosta)

 

jaką wartość ma odczyt kąta wałka ssącego podczas pracy??

 

no i czy na 100% zawór od vanosa jest sprawny (zrób pomiar oporu elektrycznego na cewce i podaj wynik porównam go z dobrym zaworem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
no trzeba by dokładnie sprawdzić zestawienie rozrządu (jako że to M52 na 1 vanosie sprawa jest dość prosta)

 

jaką wartość ma odczyt kąta wałka ssącego podczas pracy??

 

no i czy na 100% zawór od vanosa jest sprawny (zrób pomiar oporu elektrycznego na cewce i podaj wynik porównam go z dobrym zaworem)

 

 

Możesz mi wytłumaczyć jak mam wykonać ten odczyt ??

a jeśli chodzi o zawór to podam parametry na dniach

Pozdrawiam

wolun

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem mały filmik z nagraniem inpy. Możesz rzucić okiem jak to wygląda ?? Ogólnie nagranie ma mało fps, ale coś tam się rusza :P

dodam, że auto mam zagazowane stagiem 300.

Czekam na jakiś cynk

Pozdrawiam

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.