Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

diagnozowaniem dziś autko i mam 2 błędy w silniku :cry2: proszę o pomoc w celu wyjaśnienia co jest nie tak

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 01/28/10 21:20:18

ECU: MS410DS3

JobStatus: OKAY

Variant: MS410DS3

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

203 fuel trim limit Bank 2

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 736.00 rpm

Engine temperature 71.54 degrees C

oxygen sensor heater 67.25 %

oxygen sensor voltage 2 4.78 Volt

Short circuit to batt+

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error not present

Sporadic error

-------------------------------------------------------------

21 VANOS valve; electrical failure

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 2752.00 rpm

engine load 108.94 mg/Stroke

Engine temperature 19.99 degrees C

Intake air temperature -48.00 degrees C

interrupt

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error present

Static error

=============================================================

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Opublikowano

kolego więc twoje błędy mówią :

 

203 fuel trim limit Bank 2

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 736.00 rpm

Engine temperature 71.54 degrees C

oxygen sensor heater 67.25 %

oxygen sensor voltage 2 4.78 Volt

Short circuit to batt+

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error not present

Sporadic error

 

błąd sporadyczny składu mieszanki w banku 2 czyli 4,5,6 cylinder patrząc od rozrządu

do sprawdzenia sonda lambda banku 2 a dokładnie jej okablowanie ponieważ z opisu wychodzi że masz zwarcie do plusa na sondzie

 

21 VANOS valve; electrical failure

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 2752.00 rpm

engine load 108.94 mg/Stroke

Engine temperature 19.99 degrees C

Intake air temperature -48.00 degrees C

interrupt

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error present

Static error

 

błąd zaworu vanosa-albo uszkodzona cewka zaworu albo okablowanie błąd jest statyczny i występuje cały czas

musisz sprawdzić multimetrem stan cewki elektrozaworu(zmierzyć opór na pinach w elektrozaworze) jak też dojście sygnału z ecu do sterownia zaworem (sygnał do sterownia zaworu możesz zainicjować inpa będąc w zakładce diagnozy silnika wchodzisz w funkcję active i szukasz odpowiedniej opcji "vanos selenoid valve czy jakoś tak " po jej uruchomieniu mierzysz napięcie na pinach złącza do elektrozaworu oczywiście funkcji active używasz na zgaszonym motorze )

Opublikowano

Witam!

 

sebek2407 dzięki za odpowiedz

 

Jeśli chodzi o sondę to czy jest możliwość ze są one pozamieniane miejscami i występuje ten błąd ??

Na dzień doby miałem wymianę uszczelki pod głowicą i czy czasami mechanik się nie pomylił przy składaniu jeśli chodzi o owe wtyczki

 

Co do vanosa to elektrozawór był sprawdzany i działa poprawnie sygnał z komputera też dochodzi. Zastanawia mnie jakie powinno być ciśnienie oleju do elektrozaworu.

 

Przed tym błędem w carsofcie 6.5 widniał taki ale się skasował. Może ma też coś wspólnego z obecnym błędem

 

Module Info : DME / DDE

DME MS41.0

BMW Part Nr. : 1429861

Bus index : 30

Production Date: 41/96

212 VANOS

Mechanisches Klemmen "Zaciski mechaniczne"

42 Multifunktionslenkrad : Plausibilität

 

Beanstandung:

- DME-Fehlercode 212 - VANOS: Mechanisches Klemmen und/oder

- Geringer Leistungs- und Drehmomentverlust und/oder

- Leerlauf unrund und/oder

- Klappergeräusch im Bereich der VANOS-Verstelleinheit

Ursache:

1. Kabelbruch am Magnetventil.

Diese Beschädigung (Gewaltbruch/Abscheren des Kabels) tritt in der Regel bei

unsachgemäßer Demontage des Zylinderkopfs auf.

2. Gratbildung/Abplatzungen an der Steuerkante Nr. 4 des VANOS-Steuerkolbens.

3. Fremdkörper/Schmutz im Steuerkolbenbereich der VANOS.

4. VANOS-Verstelleinheit um einen Zahn falsch montiert.

5. Lose Verschraubung Zahnwelle - Nockenwelle (betrifft nur Fahrzeuge aus dem

Produktionszeitraum März 1997 bis April 1997).

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Opublikowano

Przed tym błędem w carsofcie 6.5 widniał taki ale się skasował. Może ma też coś wspólnego z obecnym błędem

no nie bardzo, bo INPA mówi o błędzie elektrycznym, a Carsoft o mechanicznym.

Chociaż opis z Carsofta jest całkiem ciekawy:

 

212 VANOS

Mechanisches Klemmen "Zaciski mechaniczne" - oznacza nie "Zaciski mechaniczne", ale "blokowanie mechaniczne"

 

Ursache: = Przyczyna:

"1. Kabelbruch am Magnetventil.

Diese Beschädigung (Gewaltbruch/Abscheren des Kabels) tritt in der Regel bei

unsachgemäßer Demontage des Zylinderkopfs auf."

 

=Przerwany kabel elektromagnesu, to uszkodzenie kabla występuje zazwyczaj podczas niewłaściwego demontażu głowicy

 

3. Fremdkörper/Schmutz im Steuerkolbenbereich der VANOS.

 

=zabródzenia/inne cząstki w obrębie Vanosa

 

4. VANOS-Verstelleinheit um einen Zahn falsch montiert.

 

=Vanos przestawiony w trakcie montażu o jeden ząb

Opublikowano

no trzeba by dokładnie sprawdzić zestawienie rozrządu (jako że to M52 na 1 vanosie sprawa jest dość prosta)

 

jaką wartość ma odczyt kąta wałka ssącego podczas pracy??

 

no i czy na 100% zawór od vanosa jest sprawny (zrób pomiar oporu elektrycznego na cewce i podaj wynik porównam go z dobrym zaworem)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
no trzeba by dokładnie sprawdzić zestawienie rozrządu (jako że to M52 na 1 vanosie sprawa jest dość prosta)

 

jaką wartość ma odczyt kąta wałka ssącego podczas pracy??

 

no i czy na 100% zawór od vanosa jest sprawny (zrób pomiar oporu elektrycznego na cewce i podaj wynik porównam go z dobrym zaworem)

 

 

Możesz mi wytłumaczyć jak mam wykonać ten odczyt ??

a jeśli chodzi o zawór to podam parametry na dniach

Pozdrawiam

wolun

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Opublikowano

Zrobiłem mały filmik z nagraniem inpy. Możesz rzucić okiem jak to wygląda ?? Ogólnie nagranie ma mało fps, ale coś tam się rusza :P

dodam, że auto mam zagazowane stagiem 300.

Czekam na jakiś cynk

Pozdrawiam

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.