Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Poniższe błędy wyrzuciło mi w sterowniku silnika (INPA). Proszę o pomoc w interpretacji. Po skasowaniu błędy wyskakują ponownie.

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 26.01.2010 19:31:21

ECU: D50M47A

JobStatus: OKAY

Variant: D50M47A

-------------------------------------------------------------

RESULT: 3 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

4B10 4B10 (1278) rough controller

Error counter: 19

Logistic counter: 30

1. Umweltsatz

Mileage 122850 km

average engine rotational speed 827.47 rpm

coolant temperature 23.02 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 315.08 bar

injection volume setpoint without volume offset 13.00 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 409.60 mg/Hub

charge pressure value 984.61 hPa

linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 13848.74 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

idle running regulator torque 58.51 Nm

2. Umweltsatz

Mileage 131080 km

average engine rotational speed 799.89 rpm

coolant temperature 34.06 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 322.96 bar

injection volume setpoint without volume offset 15.36 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 390.70 mg/Hub

charge pressure value 984.61 hPa

linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 13848.74 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

idle running regulator torque 87.77 Nm

Signal or value above threshold

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 4B 10 01 06 00 00 13 1E 2F FD 1E 49 28 21 41 64

00 55 00 57 33 34 1D 54 29 27 3E 64 00 55 00 58

-------------------------------------------------------------

4B11 4B11 (1279) rough controller

Error counter: 19

Logistic counter: 30

Mileage 655350 km

average engine rotational speed 0.00 rpm

coolant temperature -50.27 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar

injection volume setpoint without volume offset 0.00 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub

charge pressure value 0.00 hPa

linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 0.00 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

idle running regulator torque -2486.83 Nm

Signal or value below threshold

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in EntprellphaseError code: 4B 11 02 00 00 00 13 1E FF FF 00 00 00 00 00 00

00 00 00 00

-------------------------------------------------------------

4501 4501 (0401) control of exhaust re-circulation

Error counter: 7

Logistic counter: 18

1. Umweltsatz

Mileage 123230 km

average engine rotational speed 1572.20 rpm

coolant temperature 63.17 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 606.54 bar

injection volume setpoint without volume offset 15.36 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 567.14 mg/Hub

charge pressure value 1122.46 hPa

linearised APP1 21.26 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 99.25 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 68.53 %

Atmospheric-pressure 994.46 hPa

2. Umweltsatz

Mileage 130840 km

average engine rotational speed 2096.26 rpm

coolant temperature 68.19 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 708.94 bar

injection volume setpoint without volume offset 21.66 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 730.98 mg/Hub

charge pressure value 1358.76 hPa

linearised APP1 31.50 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 99.25 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 45.69 %

Atmospheric-pressure 974.76 hPa

Signal or value below threshold

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 45 01 82 06 00 00 07 12 30 23 39 71 4D 27 5A 72

1B 7E 57 65 33 1C 4C 76 5A 37 74 8A

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

pierwszy to błąd o którym już była mowa na forum 4B10 4B10 (1278) rough controller, 4B11 4B11 (1279) rough controller mówi przekroczeniu wartości korekcyjnych potrzebnych do utrzymania gładkiej pracy silnika

4B10 Smooth run regulation : correction quantity to high

4B11 Smooth run regulation : correction quantity to low

tu kolega

atebe
profesjonalnie opisał co i jak pozwolę sobie zacytować

 

po raz pierwszy biorę udział w dyskusji na forum i chętnie przyłaczę się do tematu korekty wtrysków ...

systemy Coman Rail wymagają tzw. przedwtrysku zapłonowego a następnie dawki paliwa która nadaje właściwą moc zapłonu , korekta która pojawia się na poszczególnych wtryskiwaczach uzależniona jest od czynników

1 stan kompresji na danym cylindrze

2 stanu wtryskiwacza

jeżeli ciśnienie na cylindrze jest niższe od pozostałych , jednostka DDE wydłuża czas wtrysku co objawia się na przykład wartością +2 , a ponieważ silniki są 4 i 6 cylindrowe , pozostałe cylindry i kolejność zapłonu ma tu olbrzymi wpływ na pracę silnika na "wolnych obrotach" , jedynym sposobem na uniknięcie falowania jest "sparowanie wtryskiwaczy z słabszymi cylindrami , przy czy należy sprawdzić czy dany wtryskiwacz nie "leje " tzn, jaka jest dawka w 1 cm3 na 1 min przenoszona do przelewów dla poszczególnych zadanych ciśnień roboczych , z całym szacunkiem zawór ciśnieniowy na magaistrali kumulacyjnej ma całkowicie inne zadanie

Trudno jest to ustawić bez stołu pomiarowego i pomiaru ciśnienia sprężania

 

drugim błędem jest 4501 4501 (0401) control of exhaust re-circulation chodzi tu o egr i sterownie nim (elektrozawór,filterek, zacinanie samego egr)

 

wszystkie te błędy są sporadyczne (zerknij min na przebieg przy jakim występowały i ilość pojawienia się)

 

jak też błąd nr 2 może wpływać na błąd nr 1 i na odwrót

 

tu kilka przyczyn kiedy błędy mogą występować:

Recyrkulacji spalin zostanie wyłączona gdy:

Temperatura płynu chłodzącego ≤ 15 ° C lub ≥ 105 ° C

Prędkość obrotowa 750 obr. / min i ≤ ≥ 2800 obr / min

Objętość wstrzyknięcia zbyt wysoka (w zależności od prędkości obrotowej silnika)

Ciśnienie atmosferyczne ≤ 880 mbar

Napięcie na baterii ≤ 9 V

Temperatura powietrza wlotowego-≤ -25 ° C lub ≥ 105 ° C

Podczas uruchamiania silnika

podczas pracy na biegu jałowym silnika zbyt długo

i jeśli występują następujące błędy:

Kody błędów 4500, 4506: układu recyrkulacji gazów spalinowych, odchylenie kontroli

Kody błędów 41B0, 41D0, 41E0: Układ recyrkulacji spalin

Kody błędów 3FB0, 3FC0, 3FD0: Air-mass flow sensor

Kod błędu 4060: czujnik ciśnienia atmosferycznego

Kody błędów 4180, 4190, 41A0: regulator ciśnienia turbosprężarki

Kod błędu 4680: Napięcie zasilania 2

Kod błędu 4140: Air-mass flow sensor

Kod błędu 3F00: czujnik ciśnienia Turbo

Kody błędów 4520, 4530: kontrola ciśnienia, odchylenie kontroli

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

Jak rozwiązałeś powyższy problem? Ja właśnie jestem po czyszczeniu kolektora w e45 330xd M57N i wywala mi taki błąd... EGR podłączony jak trzeba, do tej cienkiej rurki wsikałem trochę wd40. Czy to może być przyczyna? Po skasowaniu błędu w INPIe wyskakuje na nowo...

Opublikowano

Hej,

 

to nie mój samochód, a kolegi i szczerze on po prostu jeździ dalej i chyba nic nie robił. Ja nie do końca znam się na dieslach :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.