Skocz do zawartości

320d falowanie obrotów pomiędzy 1000 a 2000 obr.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Zakupiłem e46 turing 2.0 150KM w automacie (skrzynia General Motors). Samochód ma przejechane 190 tyś km i jest w nie najgorszej kondycji.

Auto pięknie przyspiesza, odpala (również na mrozie), na wolnych obrotach pracuje równo a na wysokie wkręca się bez zakłóceń. Mam tylko jeden problem. Prowadząc samochód ze stałą prędkością nie dodając i odejmując gazu obroty silnika pomiędzy 1000 a 2000 obrotów zaczynają falować. Zakres falowania to ok. 100-200 obr/min w górę i w dół. Co się z tym wiąże, samochód delikatnie przyspiesza i zwalnia co jest odczuwalne dla kierowcy i pasażerów. Byłem u kilku mechaników i mieli różne dziwne pomysły o których nie będę pisał aby

nie podsuwać błędnych sugestii. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawa się wyjaśniła. Dla zainteresowanych sprawę opiszę. W trakcie jazdy zauważyłem że falowanie miało miejsce jedynie na piątym biegu (przypominam że to automat i nie wiem czy z manualem będzie tak samo). Znalazłem fachowca, który bezbłędnie znalazł błąd. Dokładnie problem leżał w czujnikach prędkości obrotowej kół. Komputer dostawał błędne dane o prędkości obrotowej kół i próbował dostosować prędkość samochodu do właściwej. Wymiana czujników to ok. 200 - 300 PLN, a nie jak niektórzy "fachowcy" 2000 - 5000 PLN za naprawę skrzyni biegów. Pozdrawiam.

 

PS. Jak by ktoś chciał dokładniejszych informacji proszę o info.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.